اخبـــــار


معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان خبر داد
رشد ۳۵ درصدی پرداخت «وام ازدواج»

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از رشد ۳۵ درصدی پرداخت وام ازدواج طی امسال و در قیاس با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وحید یامین‌پور در حساب توئیتر خود نوشت: «بنابر گزارش بانک مرکزی از ابتدای امسال تا امروز به بیش از ۷۴۳ هزار نفر وام قرض‌الحسنه ازدواج (جمعاً به مبلغ ۱۰۲ هزار میلیارد تومان) پرداخت شده است. این مبلغ حدود ۳۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.»
وی همچنین در پاسخ به یکی از کاربران که پرسیده بود «پس از پیگیری برای پرداخت وام ازدواج، پروژه دیگر معاونت جوانان چیست»، پاسخ داد: «از این کار مهمتر احیای مأموریت ستادی ملی و استانی و جایگاه فرابخشی، احیای چند ماده قانون تسهیل ازدواج، توسعه مشارکت اجتماعی هدفمند و شکستن انحصار در حمایت دولتی است.»

واریز بیش از ۸۱۷ میلیارد ریال به حساب اعضای بازنشسته صندوق ذخیره فرهنگیان

معاون مالی و سرمایه انسانی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز بیش از ۸۱۷ میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم آبان تا اول آذر ۱۴۰۱ به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و گفت: این مبلغ شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی مؤسسه است.
حمید باقرنژاد اظهار داشت: این مبلغ به حساب 3هزار و 8 نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز شده است.
وی به پرداخت سود سالی مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ هم اشاره کرد و افزود: پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها و مجمع عمومی سالانه مؤسسه، این سود به حساب این بازنشستگان واریز خواهد شد. معاون مالی و سرمایه انسانی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر حفظ کرامت فرهنگیان و تسریع در پرداخت سهم‌الشرکه اعضای مؤسسه از سه ماه به ۱۵روز پس از تکمیل فرایند بازنشستگی و ارسال مستندات به این مؤسسه، گفت: این واریزی، اولین وجهی است که فرهنگیان بازنشسته پیش از دریافت حقوق مستمری دریافت می‌کنند.
وی گفت: پرداخت مستمری ماهانه به حساب بیمه‌ شده یا ذی‌نفع به نسبت سرمایه شخص ۳۰ روز پس از ثبت‌نام، پوشش فوت عادی و فوت بر اثر حادثه، وام با کارمزد پایین و بدون ضامن ۲ سال پس از ثبت‌نام، سود سالانه تضمینی قابل برداشت، سود مشارکت سالانه قابل برداشت از مزایای این طرح است.
باقرنژاد تصریح کرد: براساس آخرین آمار، تاکنون حدود ۸۶ درصد از فرهنگیان شاغل عضو مؤسسه هستند و سایر فرهنگیانی که هنوز به عضویت در نیامده‌اند، می‌توانند نسبت به عضویت در مؤسسه اقدام کنند تا از خدمات و سودآوری این مجموعه اقتصادی بهره‌مند شوند.


رئیس کمیته عمران شورای شهر خبر داد
۵۰۰ هزار موتوربرقی 
جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت می شود

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در مورد تلاش شهرداری تهران برای ورود موتورسیکلت‌های برقی به خیابان‌های پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری در مورد اجرای طرح موتورسیکلت برقی در تهران با بیان اینکه شهرداری برنامه دارد که ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را جایگزین موتورسیکلت‌های آلاینده کند، به ایسنا گفت: بر این اساس شهرداری تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی را ارائه می‌کند و در حال رایزنی با بانک‌ها هستند.
وی با بیان اینکه باید تمهیداتی اندیشیده شود تا خرید موتورسیکلت برقی برای شهروندان سهل الوصول باشد، افزود: نباید خرید موتورسیکلت باری بر دوش خانواده‌ها باشد. البته هنوز برنامه آن نهایی نشده است اما تسهیلاتی فراهم خواهد شد که شهروندان بتوانند موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورهای آلاینده‌شان کنند.
آقامیری با بیان اینکه اول باید برای «پیک‌های موتوری» که فعالیت‌شان نیاز به مجوز شهرداری دارد این موتورهای برقی را فراهم کنیم و بعد از آن تسهیلات به مردم داده شود که در مرکز شهر با موتورسیکلت رفت و آمد می‌کنند، اظهار کرد: موتورسیکلت سواران باید مجاب به خریدن موتور برقی شوند و بعد از آن می‌توانیم محدودیت‌هایی را در مورد تردد موتورهای آلاینده ایجاد کنیم. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر تخمین زده شده است که ۱۰۰ هزار موتورسیکلت در محدوده مرکزی شهر فعال هستند، افزود: این موتورسیکلت‌ها پیمایش زیادی داشته و به دلیل ساختار موتور آلایندگی زیادی دارند که باید تبدیل به موتورسیکلت برقی شوند.

احداث۲۰ بازار میوه و تره‌بار در پایتخت؛ به‌زودی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اعلام اینکه سعی بر این داریم تا پایان سال حداقل ۱۵ تا ۲۰ بازار جدید میوه و تره‌بار احداث کنیم، گفت: راه‌اندازی نزدیک به ۲۰ بازار مشارکتی نیز با همکاری بخش خصوصی در دستور کار است. ایوب فصاحت با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای احداث ۱۰۰ بازار میوه و تره‌بار در تهران، اظهار کرد: تاکنون اقدامات مربوط به ۴۰ بازار نهایی شده و در کوتاه‌ترین زمان کلنگ‌زنی آن انجام خواهد شد. وی از احتمال بهره‌برداری از حداقل ۱۵ تا ۲۰ بازار تا پایان سال خبر داد و افزود: احداث این بازارها از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت ما به شمار می‌رود.


مدیرکل انتقال خون استان تهران:
پایتخت‌نشینان در زمستان به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند

مدیرکل انتقال خون استان تهران از مردم نوعدوست در پایتخت خواست تا در روزهای سرد و با وجود مشکل آلودگی هوا به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.
سید منتظر شُبّر با تأکید بر اهمیت حفظ ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به ایرنا گفت: مشارکت مستمر داوطلبان اهدای خون در تمام طول سال و به طور خاص در روزهای سرد سال و مشکلات ناشی از آلودگی هوا، می‌تواند یاری‌رسان ما در تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران باشد. وی ادامه داد: بیماران تالاسمی، دیالیزی، سرطانی، هموفیلی و انجام عمل‌های جراحی، به‌صورت روزانه نیاز به تأمین خون و فرآورده‌های خونی دارند و همین امر نشان دهنده ضرورت اهدای خون مستمر از سوی مردم است.
شُبّر گفت: استان تهران به دلایل مختلف از جمله حضور بیماران در پایتخت برای انجام مراحل درمان، بیش از ۲۵ درصد مصرف خون و فرآورده‌های خونی کل کشور را به خود اختصاص داده و این یک مسأله مهم است تا بتوانیم شاهد حضور بیشتر مردم بویژه جوانان عزیز تهرانی در مراکز اهدای خون باشیم و امیدواریم این همراهی و همدلی، زمینه‌ساز امید و زندگی دوباره برای بیماران عزیز باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8100/22/640563/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها