سردار رادان در مراسم معارفه عنوان کرد

هیچ‌کس از چتر حمایت فراجا بیرون نیست


مراسم تودیع سردار حسین اشتری، فرمانده سابق فراجا و معارفه سردار احمدرضا رادان، روز گذشته با حضور تنی چند از وزرا و فرماندهان نیروهای مسلح، در محل ستاد مرکزی فرماندهی انتظامی کشور برگزار شد. در این مراسم که رئیس ستادکل نیروهای مسلح، وزرای کشور، دفاع و اطلاعات، فرمانده ارتش، رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا و فرماندهان سابق نیروی انتظامی و سپاه حضور داشتند، سردار شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا، حکم انتصاب سردار رادان را قرائت کرد. در ادامه، حکم فرماندهی کل فراجا از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سردار رادان اعطا شد و همچنین با اهدای لوح از سردار حسین اشتری فرمانده پیشین فراجا تجلیل شد. 17 دی ماه، رهبرانقلاب طی حکمی، ضمن ابراز قدردانی و رضایتمندی از خدمات سردار اشتری، سردار رادان را به سمت فرماندهی انتظامی کشور منصوب کردند.
قدردانی رئیس ستادکل از تلاش‌های فراجا
به گزارش ایسنا، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در سخنانی، با بیان اینکه پلیس در بیش از ۱۱۰ روز گذشته به‌طور شبانه‌روزی از امنیت، منافع ملی، هویت و مردم به طور جانانه دفاع کرده است، اظهارکرد: آنان با صبر و حوصله و تدبیر امنیت را به کشور بازگرداندند و به دهان کسانی کوبیدند که تلاش داشتند با یک جنگ ترکیبی کشور را با مشکل مواجه کنند.
وی ادامه داد: البته مأموران ما در این مدت با کم‌مهری‌هایی نیز روبه‌رو شدند بویژه در روزهای نخست که برخی بی‌مهری‌هایی کردند. به گفته سرلشکر باقری، قطعاً کسانی که کم مهری کردند باید به تعبیر مقام معظم رهبری آن را جبران کنند، هرچند مأموران انتظامی چشمداشتی ندارند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه با تأکید بر اینکه باید قدر حافظان امنیت را بدانیم، گفت: حوادث سه و نیم ماه گذشته باعث می‌شود که قدر امنیت را بیشتر بدانیم. اگر امنیت نباشد بسیاری از فعالیت‌ها شدنی نیست و حتی مسجد و نمازی باقی نخواهد ماند.
حلالیت طلبی سردار اشتری بابت قصور احتمالی
فرمانده سابق فراجا نیز که از اسفندماه 1393 رئیس پلیس کشور بود، در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در فراجا طی هشت سال مأموریت خود، از مردم و مقام معظم رهبری بابت قصور و تقصیرات احتمالی عذرخواهی و طلب حلالیت کرد.
سردار حسین اشتری با اشاره به اینکه در طول این هشت سال گذشته حوادث کم‌نظیر و بی‌نظیری در کشور رخ داد که بحران‌های سال‌های ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ و همه‌گیری کرونا از جمله این موارد است، توسعه خدمات غیرحضوری، بازسازی اعتماد و ارتقای سرمایه اجتماعی فراجا و نیز اصلاح روش‌ها را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: درکنار اقدامات انجام شده باید به خاطر نقص‌ها و نارسایی‌ها طلب حلالیت نمایم. البته من آنچه که در توانم بود، انجام دادم و خداوند نیز برابر توان هر فرد از او انتظار دارد، با وجود این بابت قصور و تقصیرات احتمالی از مردم و مقام معظم رهبری عذرخواهی کرده و طلب حلالیت دارم.
دست اقتدار فراجا مدافع حق ملت
سردار احمدرضا رادان نیز در مراسم معارفه خود به عنوان فرمانده کل انتظامی کشور، با اشاره به اینکه همه می‌دانیم فراجا چه سازمان عظیمی است و چه رسالت سنگینی برعهده دارد، اظهارکرد: تأمین امنیت و آسایش عمومی در این سرزمین پهناور، به‌رغم کمبودها و نیازهای اساسی نه کاری است خرد. از تک تک کارکنان فداکار و مسئولان پرتلاشی که تاکنون این وظیفه را به بهترین شکل انجام داده‌اند، از عمق جان تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی تأکید کرد: اینک که ولی امر ما مسئولیت تداوم این راه دشوار را به اینجانب محول فرموده‌اند، حکم او را امانتی الهی و مردمی می‌شمارم که چون کوه طور سنگینی می‌کند، اما باید با تمام توان به اجرای بند به بند آن همت گمارم و همواره متن آن را در نظر داشته باشم.
وی ادامه داد: بر این باوریم که هیچ کس از چتر حمایت و خدمت فراجا بیرون نیست. آسایش و آرامش مهم‌ترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است و ما خود را مکلف به تأمین و حفاظت از این حق خداداد می‌دانیم. سایه رحمت فراجا در همه جا و بر سر هر ایرانی گسترده است و دست اقتدارش مدافع حق ملتی است که سزاوار هرگونه جانفشانی و فداکاری است. سردار رادان گفت: حرکت پرشتاب و عالمانه به سوی تحقق «پلیس مقتدر و حرفه‌ای؛ امین و مردمی» سرلوحه آرمان‌های من و همکارانم در این دوره از مسئولیت است. برای این جهاد خداپسندانه برنامه‌ها و نیازهای روشنی داریم.
معماری جدیدی در فراجا انجام خواهد شد
سردار احمد رضا رادان همچنین پس از پایان مراسم تودیع و معارفه در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اینکه مسیر حساس و پرثوابی در پیش داریم، گفت: معماری جدیدی در فراجا انجام خواهد شد. وی افزود: نهضت علمی و کشف جرم با قدم‌هایی همراه با آرامش و اقتدار خواهیم داشت.
رادان در ادامه اظهار داشت: با تمامی نظرات نخبگان و اهالی فن حتماً این هدف مهم و معماری جدید در فراجا محقق می‌شود.
وی تأکید کرد: برای خدمت به این مردم که شایسته هستند قدم‌هایی توأم با اقتدار و آرامش برمی‌داریم و رویکرد من این است که عقب‌ماندگی که در فرماندهی انتظامی خصوصاً در حوزه معیشت پرسنل بوده را به نحو احسن با همکاری دولت و مجلس پیش ببرم. به گفته وی، آرامش و امنیت خدمات پر ثواب اما حساس است که با تمامی ظرفیت و امکانات در پیش خواهیم گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8100/1/640600/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها