خبردرخبر


ایرنا- «رضا پورمهدی» رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مینودشت از تکمیل و ثبت پرونده راه‌اندازی ۴۳ واحد گردشگری این شهرستان در سامانه رشد 8 درصدی حوزه استانداری گلستان خبر داد و گفت: نیاز تسهیلاتی این تعداد واحد برای بهره‌برداری ۱۱۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

ایسنا- «مهدی مهدوی‌خواه» معاون اداره پارک ملی سرخه‌حصار، ۹۰ درصد مشکلات پارک ملی سرخه حصار را مربوط به حضور بی‌ضابطه مردم داخل مناطق پارک دانست و گفت: ورود گردشگر بدون ضابطه در منطقه باعث تخریب زیستگاه‌ها می‌شود و آرامش حیات وحش را نیز برهم می‌زند.

ایسنا- «محمد امینیان» معاون میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان درباره کاوش‌های محوطه باستانی «زیویه» که مدت هاست متوقف شده، اظهار کرد: زیویه یک قلعه شهر است که دورتا دور آن محوطه باستانی عظیم قرار گرفته است. کاوش‌هایی در این محوطه انجام شده است، اما همیشه کاوش راه‌حل اصلی برای حفاظت از محوطه‌های باستانی نیست. به قول باستان‌شناسان بزرگترین حافظ آثار تاریخی، خاک است.

ایرنا- «پیمان فتاحی» مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، هشت هزار و ۸۹۳ فقره گزارش مردمی تخریب عرصه های طبیعی در سامانه ۱۵۰۴ این اداره کل ثبت شد که ۸۹ درصد این گزارش ها درست بود.

میراث آریا- «محمدرضا شایقی» رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان اردبیل از انجام بازدیدهای نظارتی مستمر بر مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری در راستای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ خبر داد.

میراث آریا- «علی مستوفیان» مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان‌ شمالی از ساماندهی و برق‌رسانی به جاذبه گردشگری سرچشمه گریوان در شهرستان بجنورد خبر داد.
​​​​​​​
ایسنا- «صادق ضیائیان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تجربه دمای ۲۳- درجه در سراب و وقوع باران‌های سیل آسا در جنوب کشور و همچنین تشدید کاهش دما خبر داده و گفت: طی روزهای گذشته بیشترین میزان بارندگی در فیروزآباد استان فارس بیش از ۵۸ میلیمتر و شهرستان جم در استان بوشهر به میزان حدود ۵۵ میلیمتر ثبت شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8101/8/640670/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها