«ایران» از تداوم رکورد‌شکنی شاخص‌های بازار سهام گزارش می‌دهد

شاخص کل بورس از بالاترین ارتفاع 2 ساله گذشت


گروه اقتصادی / استقبال سرمایه‌گذاران از بازار سهام و رشد قیمت اکثریت سهام بورسی در معاملات دیروز نیز تداوم یافت تا شاخص کل بورس با ثبت یک روز صعودی دیگر، بیش از 20هزار واحد بالاتر از بیشترین ارتفاع ثبت‌شده در بازه زمانی 2 سال گذشته قرار گیرد و با ثبت ارتفاع یک میلیون و 668 هزار واحد، رکورد جدیدی را از خود به‌ جای بگذارد. بر این اساس در پایان معاملات دیروز، شاخص کل بورس بیش از 21 هزار و 282 واحد دیگر رشد کرد و 1.29 درصد بازدهی مثبت برای معامله‌گران به ارمغان آورد.
با احتساب بازدهی ثبت شده برای معاملات روز سه‌شنبه، مجموع بازدهی شاخص از ابتدای دی‌ماه از 8.46 درصد عبور کرد و بازدهی شاخص از ابتدای سال 1401 نیز به حدود 20 درصد رسید. 
همچنین سبزپوشی 275 نماد از 411 نماد معامله شده در بورس باعث شد شاخص کل با معیار هم‌وزن بیش از 7 هزار و 236 واحد رشد کند و مقاومت روانی 500 هزار واحد را پشت‌سر بگذارد. در بازار فرابورس نیز افزایش قیمت 195 نماد از 310 نماد معامله شده باعث شد شاخص کل این بازار 235 واحد افزایش ارتفاع دهد و در عدد 21 هزار و 143 واحد، روز سه‌شنبه را به پایان برساند.
ادامه روند ورود پول به معاملات سهام
معاملات روز سه‌شنبه مانند اکثر روزهای معاملاتی دی‌ماه با ورود پول جدید از طرف سهامداران حقیقی روبه‌رو شد و این طیف از معامله‌گران بازار بیش از 150 میلیارد تومان را در این روز به بازار وارد کردند.
با احتساب این عدد مجموع پول‌های وارد شده به بازار از ابتدای دی‌ماه به بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان رسید که در مقایسه با معاملات در 9 ماه گذشته بی‌نظیر است. در کنار تداوم روند ورود پول جدید به بازار سهام، معاملات سهام در دی‌ماه از نظر افزایش ارزش و حجم معاملات نیز روز‌های بی‌نظیری را پشت‌سر می‌گذارد به‌طوری که میان ارزش معاملات خرد در دی‌ماه تا محدوده 10 هزار میلیارد تومان بالا آمده و بالاتر از میانگین 3، 6 و 9 ماه گذشته خود قرار گرفته است. از نظر کارشناسان بازار این روند  می‌تواند ادامه روند صعودی بازار را در پی داشته باشد و تا زمانی که افزایش ارزش معاملات با ورود پول همراه باشد، می‌توان امیدوار بود جبهه تقاضا در بازار قوی بماند و رشد قیمت‌ها نیز ادامه یابد. در معاملات بورس تهران بیش از ۱۷ میلیارد و ۷۸۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۵ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال و در معاملات فرابورس نیز بیش از ۹ میلیارد و ۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی در ۴۲۴ هزار و ۱۵ نوبت مورد معامله قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8101/15/640677/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها