اخبـــــار


دستگیری راننده سمند که 2 برادر را زیر گرفت

گروه حوادث/ معاون دادستان مشهد و رئیس‌پلیس راهور خراسان رضوی با حضور در محل حادثه دلخراش تصادف خودرو سواری سمند با دو برادر دانش‌آموز، ضمن بررسی تمامی زوایای حادثه، تأکید کردند هر دو دانش‌آموز به دقت قوانین را رعایت کرده بودند اما راننده سواری سمند این حادثه تلخ را 
رقم زده است.
به گزارش مشهدفوری، ظهر شنبه گذشته خبر تلخ و شوک‌آور تصادف خودرو سمند سفید رنگ با دو دانش‌آموز مشهدی هنگام عبور از عرض خیابان (امامیه۵۷) منجر به مرگ سهیل 8 ساله و مرگ مغزی برادر 12 ساله‌اش سپهر شد. صبح دوشنبه قاضی سیدهادی شریعت‌یار که ریاست کارگروه پیشگیری از تصادفات دادسرای مرکز استان خراسان رضوی را نیز بر عهده دارد با همراهی رئیس‌پلیس راهور خراسان رضوی، فرمانده کلانتری قاسم‌آباد و برخی مسئولان شهرداری مشهد برای بازدید میدانی از صحنه تصادف و بررسی تمامی علت‌ها و زوایای این حادثه تلخ راهی بلوار امامیه شدند.
سرعت زیاد، عامل اصلی حادثه
سرهنگ غلامی رئیس‌پلیس راهور خراسان رضوی درباره سرعت زیاد خودرو سمند گفت: راننده خودرو با اینکه حدود ۵۰متر قبل از محل حادثه سرعت‌گیر هم نصب بوده با سرعتی بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت از آنجا عبور کرده و این حادثه تلخ را رقم زده است. این مقام ارشد انتظامی، تخطی از سرعت مطمئنه را عامل اصلی این اتفاق دانسته و اعلام کرد: دانش‌آموزان عزیز ما در محل امن حضور داشتند که سواری سمند از پهلو با آنها برخورد می‌کند. در ادامه، خودرو به مسیر مخالف می‌رود و آنجا هم پس از برخورد با خودروهای پارک شده و درخت، متوقف می‌شود.
دستگیری راننده ۲۱ ساله
فرمانده کلانتری قاسم‌آباد هم که در محل حضور داشت، بیان کرد: خودرو سواری سمند دارای پنج سرنشین بود؛ درحال حاضر راننده ۲۱ ساله آن که در ابتدا متواری شده بود بازداشت و از داخل خودرو یک قبضه سلاح سرد نیز کشف شده است. برای این فرد، پرونده‌ قضایی تشکیل شده است و در شعبه ۶۲۱ دادسرای ناحیه ۶ مشهد در دست رسیدگی قرار دارد. پدر دو دانش‌آموز فوت شده نیز گفت: به فرزندانم آموزش داده بودم فقط از خط عابر پیاده عبور کنند، از هیچ جای دیگر عبور نکنند. فرزندانم از روی خط عابر عبور می‌کردند و در محل ایستاده بودند که سواری به آنها می‌زند و پرتاب‌شان می‌کند. جرم آنها چه بود؟ به پسرانم گفته بودم هروقت به خط‌کشی رسیدید توقف و همه جا را نگاه کنید. فرزندان من هیچ وقت دست هم را رها نمی‌کردند. روز حادثه پسر بزرگ‌ترم از مدرسه آمد تا برادرش را به مدرسه برساند و به خانه بازگردد که این‌گونه شد.
خانواده‌ها مراقب رانندگی فرزندان‌شان باشند
معاون دادستان هم بیان کرد: بارها به خانواده‌ها توصیه کرده‌ایم به نوجوان‌ها و جوان‌هایی که گواهینامه ندارند خودرو ندهند. ولی هر روز خودروهایی را توقیف می‌کنیم که رانندگی پرخطر و سرعت بالا داشته‌اند. 

7 شمش طلا در کوله پشتی مسافر جنوب

گروه حوادث/  مأموران پلیس هنگام گشت در پایانه مسافربری غرب تهران 7 شمش طلای قاچاق به ارزش 120 میلیارد ریال را کشف کردند. سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره جزئیات این خبر، گفت: تیم عملیات کلانتری 209 در حال گشت در پایانه مسافربری غرب،  مردی  با کوله پشتی مشکی رنگ را مشاهده کردند که وی به محض دیدن مأموران پلیس مسیر خود را تغییر داد بنابراین مأموران به وی مشکوک شدند و او را زیر نظر گرفتند. متهم که متوجه حضور مأموران شده بود سعی در فرار داشت اما مأموران در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند و در بازرسی از کوله‌پشتی او که به طور نامعمولی سنگین بود 7 شمش طلا به ارزش تقریبی 120 میلیارد ریال پیدا کردند که به‌صورت قاچاق و بدون مجوز قانونی وارد کشور کرده بود. رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم 42 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل طلای قاچاق از جنوب کشور به قصد تحویل در تهران اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

مرگ کارگر در سقوط بالابر

گروه حوادث/ سقوط یک دستگاه بالابر از طبقه پنجم ساختمان نیمه کاره در تهران، منجر به مرگ یک کارگر ساختمانی شد. به گزارش ایلنا، این حادثه حوالی ساعت ۱۵:۴۹بعدازظهر دوشنبه ۱۹ دی زمانی اتفاق افتاد که دو کارگر به‌دلیل نقص فنی دستگاه بالابر از ارتفاع طبقات یک ساختمان نیمه‌کاره واقع در خیابان سازمان آب، به درون چاه آسانسور سقوط کردند که بر اثر آن یک کارگر ساختمانی کشته و یک نفر دیگر مصدوم شد. گفتنی است، نیروهای امدادی مستقر در محل حادثه گزارش داده‌اند؛ کارگر مصدوم این حادثه که روی سقف بالابر گیر کرده بود نیز به‌دلیل شدت جراحات روانه بیمارستان شد.

دستگیری مردی با 30 اسلحه دست‌ساز

گروه حوادث/   مرد سابقه‌دار که در خانه‌اش سلاح می‌ساخت و با ایجاد رعب و وحشت باعث ناامنی در محل زندگی‌اش شده بود از سوی پلیس دستگیر شد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در این باره گفت: در پی شکایت‌های مردمی و تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی در محله نبرد اقدام به تیراندازی به سمت مردم می‌کند که یکی از ساکنین مجتمع نیز دچار جراحت شده تیم عملیات کلانتری این محل برای بررسی موضوع وارد عمل شده و به‌نشانی اعلامی اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان از این داشت متهم ۴۱ ساله با ساخت انواع سلاح دست‌ساز از قبیل کوکتل‌مولوتف و تفنگ ساچمه‌ای اقدام به ناامن کردن فضای مجتمع و ترساندن مردم می‌کند. این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از رؤیت مأموران از محل متواری شد که با هوشمندی مأموران پس از تعقیب و گریز ۱۰ دقیقه‌ای به دام افتاد و در بررسی اولیه از وی یک سلاح ساچمه‌ای دست‌ساز و تعدادی تیر ساچمه‌ای کشف شد و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی و ورود به مخفیگاه وی ۷ قبضه سلاح دست‌ساز دیگر، یک اسلحه بادی، باتوم، دینامیت دست‌ساز، ۲ عدد تیر کمان مخصوص پرتاب کوکتل‌مولوتف، تعداد زیادی سلاح سرد، ۴ عدد کوکتل مولوتف و تعداد زیادی تیر جنگی در مجموع به تعداد ۳۰ قبضه انواع سلاح کشف شد. وی افزود: متهم ۴۲ ساله و دارای سوابق متعدد و تحمل حبس در زندان است و در خصوص موارد مکشوفه اعتراف کرد که همه این سلاح‌های دست‌ساز را در منزل ساخته است.   

برق فشار قوی کارگر را خشک کرد
​​​​​​​
گروه حوادث/  یک کارگر ساختمانی در شهر کاشان حین انجام کار بر اثر برق گرفتگی جان باخت. به گفته یکی از کارگران، بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این کارگر هنگام کار و جابه‌جایی سازه‌های فلزی بر اثر برخورد با سیم‌های برق فشار قوی دچار برق گرفتگی شده و به همین دلیل امکان امدادرسانی به وی نبوده است. این کارگر بلافاصله در محل جان خود را از دست داده است. سید مصطفی محتشمیان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستان کاشان ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه گفته است: این اتفاق بعد ‌ازظهر روز دوشنبه ۱۹دی برای یک کارگر ۳۵ ساله در فاز ۲ ناجی‌آباد میدان کاظمیه کاشان در یک ساختمان نیمه‌ساز رخ داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8101/19/640695/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها