ایران ‌در ایران


به گیلان نروید

رشت - استاندار گیلان گفت: مسافران و گردشگران با توجه به هشدار هواشناسی و وضعیت برف و بارش در استان، سفر آخر هفته خود را به گیلان لغو کنند.
به گزارش تسنیم، اسدالله عباسی در جلسه ستاد پیشگیری و بحران استان گیلان با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی انرژی در فصل سرما اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف گاز به طور غیرعادی، لازم است همه مردم و دستگاه‌ها برای صرفه‌جویی انرژی همکاری لازم را داشته باشند. نماینده عالی دولت در استان گیلان از پلیس‌ راه استان خواست که نسبت به انجام اطلاع‌رسانی‌های مختلف اقدام کند تا با توجه به برودت هوا مشکلی برای مسافران در طول مسیر ایجاد نشود.  وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضروری در مناطق مختلف گیلان اظهار کرد: در صورت مسدود شدن راه‌ها در امدادرسانی دچار مشکل خواهیم شد بنابراین همه دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی احتمالی با توجه به بارش برف و باران در استان آماده باشند.


پرونده معطلی کامیون‌ها  در گمرک آستارا 
روی میز سازمان بازرسی 

آستارا - در پی شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی درباره معطلی‌ کامیون‌های [حامل بار] صادراتی ایران در مرز آستارا، هیأتی از بازرسی کل استان گیلان از گمرک و مرز آستارا بازدید کردند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سجاد ده‌ده جانی بازرس‌ کل استان به همراه هیأتی از بازرسی‌ کل استان گیلان ضمن بازدید 12 ساعته از محوطه گمرک و پایانه مرزی شهرستان بندر آستارا و گفت‌وگو با مسئولان شهرستان و راننده‌های کامیون‌های معطل از نزدیک در جریان مشکلات ورود و خروج این کامیون‌ها قرار گرفتند. براساس بررسی‌های هیأت بازرسی یکی از عوامل کندی تردد و ازدحام کامیون‌ها در پشت مرز آستارا به مشکلات گمرک کشور آذربایجان مبنی بر قطعی سامانه مکانیزه، تعطیلات سال نو میلادی و… باز می‌گردد که مقرر شد با توجه به اینکه مقصد بخش عمده‌ای از این کامیون‌ها روسیه است، استاندار گیلان برای رفع این مشکلات با سرکنسولگری روسیه در رشت مذاکره کند. براساس این گزارش یکی از دلایل معطلی کامیون‌ها در بندر آستارا کمبود دستگاه ایکس‌ری در گمرک آستارا‌ست، به نحوی که تمام کامیون‌های ورودی و خروجی گمرک با یک دستگاه ایکس‌ری کنترل می‌شوند که باعث تداخل و درهم تنیدگی شدید عبور و مرور کامیون‌ها شده است. در این راستا مقرر شده است استانداری در خصوص تسریع در اتمام ایکس‌ری در حال احداث گمرک آستارا جهت مسیر خروجی پیگیری لازم را به عمل آورد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8101/21/640707/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها