فضای مجازی

سالروز تولد افشین یداللهی، بررسی بیانیه راهبردی موسیقی و اکران فیلم‌های عینک و غلامرضا تختی و تمدید خرید کتاب از «سامانه خرید از کتابفروشی» از جمله اخبار اهالی فرهنگ و هنر در دنیای مجازی است.

یاد
امروز چهارشنبه ۲۱ دی ماه سالروز تولد افشین یداللهی ترانه‌سرای نام آشنای ایران است. او فعالیت‌های حرفه‌ای ترانه‌سرایی خود را در سال ۱۳۷۶ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد. نخستین ترانه‌های وی با آهنگسازی فؤاد حجازی و شادمهر عقیلی و با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا می‌شد. از جمله ترانه «از فارس تا خزر» با آهنگسازی شادمهر عقیلی و خوانندگی خشایار اعتمادی. یداللهی برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی، ترانه‌هایی سرود. سریال‌هایی چون: شب آفتابی، مسافری از هند، خوش‌رکاب، فقط به خاطر تو، کمکم کن، سریال غریبانه، شب دهم، خط شکن، میوه ممنوعه، مدار صفر درجه، تبریز در مه و معمای شاه.
نغمه و نوا
خبر حوزه موسیقی اختصاص دارد به بیانیه راهبردی موسیقی که قرار است در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی کشور بررسی شود. به گفته صابر اکبری خضری، دستیار ویژه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: «این بیانیه راهبردی، مبنای برنامه‎ریزی‎های بعدی و طراحی اقدامات مختلف در حوزه موسیقی خواهد شد که پیگیری اجرایی سازی آن نیز به صورت مرتب توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی انجام شده و به اطلاع اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم خواهد رسید. امیدواریم با نهایی شدن این بیانیه راهبردی، پس از گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی در نهایت موضع راهبردی نظام فرهنگی کشور در عرصه موسیقی و بایسته‌های آن در نسبت با دستگاه‎های فرهنگی مشخص شود.»
نما و رسانه
دور جدید اکران فیلم سینمایی عینک از امروز چهارشنبه ۲۱ دی ویژه مدارس در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود. این فیلم در سانس‌های صبح سینماها با هماهنگی مسئولان مدارس برای دانش‌آموزان به نمایش درمی‌آید. داستان فیلم «عینک» درباره خواهر و برادری است که در روزهای نزدیک عید تلاش می‌کنند تا عینک مادربزرگ‌شان را تعمیر کنند. در این راه با «امان» پسربچه افغانستانی آشنا می‌شوند که ادعا می‌کند می‌تواند به آنها کمک کند.
 فیلم سینمایی غلامرضا تختی به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و با فیلمنامه‌ای از بهرام توکلی و سعید ملکان، محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه و در ژانرهای درام، بیوگرافی و ورزشی در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است. این فیلم فراز و نشیب‌های زندگی جهان پهلوان تختی را از دوران کودکی در جنوب تهران تا درخشش روی تشک کشتی در مسابقات بین‌المللی به تصویر می‌کشد. حمیدرضا آذرنگ، ماهور الوند، فرهاد آئیش، بهنوش طباطبایی، آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، مسعود چوبین، معصومه قاسمی‌پور و شیرین یزدان‌بخش از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «غلامرضا تختی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.
آن سوی جهان
هوور با در اختیار داشتن ۳ عنوان کتاب اول پرفروش سال و ۶ کتاب در فهرست ۱۰ کتاب پرفروش سال، با فروش ۱۴.۳ میلیون نسخه رمان در یک سال، حاکم مطلق فهرست پرفروش‌ها قرار گرفته است. از ۲۵ کتابی که در فهرست پرفروش‌ها جای داشتند، ۸ عنوان متعلق به هوور بود و دو کتاب وی «ما تمامش می کنیم» و «وریتی» هر یک بیش از ۲ میلیون نسخه فروش را تجربه کردند. تنها نویسنده‌ای که بجز هوور بیش از یک عنوان کتاب در فهرست ۲۵ کتاب پرفروش داشت، امیلی هنری بود که کتاب‌هایش «دوستداران کتاب» و «افرادی که در تعطیلات می‌بینیم» رتبه‌های ۲۱ و ۲۵ فهرست را به خود اختصاص دادند.
 دنیای کتاب و ادبیات
اعتبار خرید کتاب از «سامانه خرید از کتابفروشی» توسط معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از شنبه ۲۴ دی همزمان با ایام میلاد حضرت زهرا(س) تا شنبه ۱۵ بهمن همزمان با میلاد حضرت علی(ع) تمدید شد. طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه اهل قلم و آیین‌نامه اجرایی اعتبار خرید کتاب (بن) اهل قلم، به بیش از ۹ هزار اهل قلم در پنج سطح مختلف بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اعتبار خرید کتاب از «سامانه خرید از کتابفروشی» به مبلغ کل بیش از ۲۳ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده است. همچنین اهالی قلم علاوه بر این اعتبار می‌توانند از یارانه یک میلیون ریالی که به کد ملی آنها اختصاص پیدا کرده نیز استفاده کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8101/24/640720/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها