محمد علی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار و نماینده سابق مجلس:

غرب درحمایت از آزادی بیان شعارهای دروغین می‌دهد


محمد علی وکیلی، مدیر مسئول روزنامه ابتکار نیز در گفت‌و‌گو با «ایران» پیرامون تحریم اخیر کانادا با بیان اینکه زنجیره تحریم‌هایی که اخیراً از سوی کشورهای غربی و از جمله کانادا اعمال شده است، چیزی جز خصومت نیست، گفت: این وضعیت بخصوص هنگامی بیشتر نمایان می‌شود که آنها گستره تحریم را به نهاد رسانه رسانده‌اند و از اینکه یک روزنامه و صدها خبرنگار آن را تحریم کنند، ابایی ندارند. وکیلی با یادآوری شعارهای دروغین غرب درحمایت از آزادی بیان، رویکرد غرب درباره این مقوله را ابزاری دانست و افزود: رسانه یعنی مجرای آزادی بیان؛ و تحریم روزنامه ایران یا هر رسانه دیگری که در واقع ابزاری است برای اطلاع‌رسانی به افکار عمومی چیزی جز تحریم آزادی بیان نیست. وی در ادامه تأکید کرد: تحریم رسانه در حقیقت اعلان جنگ علیه تمام ارزش‌های فرا ملی و جهانی است.
مدیر مسئول روزنامه ابتکار در یادآوری اینکه غرب به‌جای برخورد با رسانه‌نمایی همچون ایران‌اینترنشنال که محل حمایت از گروه‌های تروریستی است و شاهد مثال آن در مصاحبه این شبکه با سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه درست ساعتی پس از ترور مردم در اهواز هویدا شد، روزنامه‌ای را که صدای ملت و دولت قانونی ایران است تحریم می‌کند، ادامه داد: البته رفتار بر مبنای استاندارد دوگانه غرب دیگر به امری حتمی تبدیل شده است. آنها اگر امری را نپسندند همه استانداردهای شعاری خود را زیر پا می‌گذارند و اگر امری دلخواه‌شان نباشد به راحتی خطوط قرمز برساخته خود را نقض می‌کنند.
وی با بیان اینکه همین مکتب مبتنی بر معیارهای دوگانه سبب شده است که فریادهای ادعایی‌شان برای دفاع از حقوق بشر به هیچ وجه در نگاه ملت‌ها باورپذیر نباشد، گفت: این رفتار غرب را همواره در قبال کشورهای مستقل شاهد بوده‌ایم و حالا هم در ارتباط با ایران بیش از گذشته شاهد این دوگانگی معیارها هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8101/2/640727/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها