اخبــــار


با موافقت رئیس جمهور صورت گرفت
صندوق نوآوری 100 هزار میلیارد تومانی شد

دومین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان عصر دیروز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله رئیسی تشکیل شد.
در این جلسه با موافقت رئیس جمهور و تصویب هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، میزان سرمایه این صندوق طی ۵ سال به مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت تا صرف حمایت از تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان شود. گزارش روند اجرای قانون جهش تولیدات دانش بنیان مبتنی بر تصویب ۱۱ آیین‌نامه تکلیفی در هیأت دولت نیز در این جلسه ارائه شد. در ادامه جلسه دستورالعمل‌های مرتبط با اعتبار مالیاتی بخش تحقیق و توسعه، اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری مشترک بانکی و صندوق نوآوری و شکوفایی در شرکت‌های دانش بنیان و منع رقابت بخش دولتی با این شرکت‌ها به تصویب رسید. رئیس جمهور در این جلسه در سخنانی بار دیگر بر عزم دولت در حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان، در راستای اجرایی‌سازی کامل قانون جهش تولیدات دانش بنیان تأکید کرد و گفت: هر گونه حمایت از این بخش در حقیقت هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است. دکتر رئیسی اظهار داشت: حمایت‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به تحول و سرعت بخشیدن به فرایند اجرایی‌سازی قانون جهش تولیدات دانش بنیان در کشور بینجامد.


وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد
اعضای 6 تیم عملیاتی موساد بازداشت شدند

وزارت اطلاعات اعلام کرد: با مجاهدت‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) 6 تیم سازمان جاسوسی موساد در داخل کشور شناسایی و دستگیر شدند.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: «پیرو اطلاعیه‌ اول دی ماه این وزارتخانه در خصوص ضربه به چهار تیم عملیاتی سازمان جاسوسی - تروریستی موساد، به استحضار ملت بزرگ ایران می‌رساند که با مجاهدت‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، تعداد تیم‌های شناسایی شده به 6 تیم افزایش یافت. در این شبکه تروریستی همچنین 23 نفر از عناصر عملیاتی و پشتیبانی در استان‌های تهران، اصفهان، یزد، آذربایجان‌غربی و گلستان، شناسایی و تاکنون 13 نفر که در داخل کشور حضور داشتند، دستگیر و تجهیزات مختلف عملیاتی آنها نیز کشف و ضبط گردید.
سرپل این شبکه با نام مستعار «سیروس» در یکی از کشورهای اروپایی اقامت داشته و از طریق شبکه‌های اجتماعی «اینستاگرام» و «واتس‌آپ» اقدام به شناسایی و برقراری ارتباط اولیه با عناصر عملیاتی داخل کشور می‌نمود. طبق آخرین یافته‌ها، سازمان جاسوسی - تروریستی موساد با هدف بهره‌گیری از فضای اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور، درصدد ترور یک مقام نظامی و انجام چندین عملیات خرابکاری در شهرهای بزرگ کشور و نیز انتقال مواد منفجره در مقیاس بالا از مرزهای دریایی جنوب کشور بود که بحمدالله تمام عناصر عملیاتی و پشتیبانی، پیش از هر اقدامی شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتند.


معاون سیاسی وزیر کشور:
اقدام شارلی ابدو نشانه استیصال غرب در برابر مرجعیت رهبری است

محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور، اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو در تعدی به ارزش‌ها و اهانت به ساحت مرجعیت شیعه را محکوم کرد و گفت: این اقدام نشان از اوج انحطاط و استیصال غرب در برابر گفتمان انقلاب اسلامی و مرجعیت سیاسی و دینی رهبر معظم انقلاب است.
وی در یادداشتی که در پرتال وزارت کشور منتشر شد، خاطرنشان کرد: این اقدام نشریه فرانسوی را می‌بایست در راستای تکمیل فرایند مداخله‌گری غرب در اغتشاشات ۱۴۰۱ و تشدید هجمه رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه رهبر معظم انقلاب و تعدی به ساحت ایشان تلقی کرد که برخلاف آنکه جریان استکبار تمامی ظرفیت‌های خود در عرصه تبلیغاتی را علیه معظم له بکار گرفت، اما درایت و هوشیاری رهبر حکیم و بصیرت مردم نجیب و شریف ایران، این توطئه غرب را خنثی کرد و بر همین اساس، اقدام وقیحانه مزبور، در راستای استیصال و درماندگی جبهه غرب از شکست پروژه اغتشاشات اخیر تفسیر می‌شود.
غلامرضا همچنین یادآور شد: مفاهیمی همچون آزادی بیان و حقوق بشر به منزله ابزاری در راستای پیشبرد اهداف و مقاصد سیاسی کشورهای غربی تلقی می‌شوند و دولت فرانسه در لوای آزادی بیان از یک سو هرگونه اظهارنظر بی‌طرفانه در مورد هولوکاست را جرم تلقی کرده‌ و از سوی دیگر، اهانت‌کنندگان به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و مرجعیت شیعه را مورد حمایت قرار می‌دهد.

ایران و عربستان درباره حج ۱۴۰۲ توافق کردند

تفاهمنامه حج تمتع ۱۴۰۲ به‌دنبال سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان با دعوت وزیر حج و عمره این کشور، امضا شد. روابط عمومی سازمان حج و زیارت همچنین اعلام کرده است: مذاکرات بین مقامات حج ایران و عربستان در فضایی صمیمانه انجام شد و طرفین درباره موضوعات مربوط به حج جاری گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند. هنوز جزئیات بیشتر از توافق حج ایران و عربستان، اعلام نشده است. قرار است این جزئیات پس از بازگشت رئیس سازمان حج و زیارت به ایران تشریح شود.
رئیس سازمان حج و زیارت پیش‌تر گفته بود: ایران امیدوار است سهمیه حج کشورمان تا ۹۰ هزار نفر افزایش یابد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز به‌تازگی گفته است: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه افراد ثبت‌نامی و در انتظار اعزام به حج تمتع بسیار هستند، درخواست ۲۰ هزار نفر بیش از سهمیه را به کشور عربستان اعلام کرده است.
سهمیه کشورها هر سال براساس مصوبه سازمان همکاری کنفرانس به میزان یک‌هزارم جمعیت هر کشور تعیین می‌شود که بر این اساس تا پیش از کرونا، سهمیه ایران حدود ۸۵ هزار نفر بود. به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر در نوبت اعزام هستند. سازمان حج و زیارت همچنین اعلام کرده است ثبت‌نام حج تمتع را از ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد کرد و اولویت نخست با افرادی است که در سال ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده و هزینه این سفر را کامل پرداخت کرده بودند اما به دلیل محدودیت کرونا، از این سفر بازماندند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8101/2/640730/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها