جواد اوجی از دستور رئیس جمهور به وزارت نفت خبر داد

تأمین گاز خانگی، اولویت‌ شرکت ملی گاز


گروه سیاسی/ اعضای هیأت دولت در پایان جلسه روز گذشته هیأت وزیران با حضور در میان خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ گفتند. وزیر ارتباطات در توضیح تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از تقلب در کنکور، قطع سراسری اینترنت را رد و درعین حال تصریح کرد که اینترنت همراه به صورت مقطعی و با اعلام قبلی و صرفاً در مکان‌های برگزاری کنکور قطع می‌شود. وزیر نفت هم از تدابیر این وزارتخانه برای جلوگیری از قطعی گاز خانگی در سرمای پیش رو، بویژه در استان‌های سردسیر خبرداد و گفت که اکنون با تلاش این وزارتخانه، کشور در اوج تولید گاز قرار دارد. آنچه می‌خوانید، گزارشی از این رویداد هفتگی است.
زارع پور: قطع موضعی و کوتاه مدت اینترنت در زمان کنکور
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات قطع مقطعی و موضعی اینترنت، هنگام برگزاری کنکور را تشریح کرد. عیسی زارع‌پور با اشاره به اینکه دوستان سازمان سنجش درپی قطعی سراسری اینترنت بودند که ما با شدت با این موضوع مخالفت کردیم، اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که اینترنت مانند هوا می‌ماند و نمی‌توان اینترنت را قطع کرد. وی با اشاره به اینکه این مشکل سازمان سنجش در جلسه شورای امنیت بررسی و با 4 شرط با درخواست آنان موافقت شد، افزود: در شورای امنیت کشور با این ۴ شرط که صرفاً در همان ساعت کنکور، در محدوده حوزه امتحانی، صرفاً اینترنت همراه و با اعلام قبلی قطع شود، موافقت شد تا به این ترتیب نگرانی و دغدغه‌هایی که درباره سلامت کنکور مطرح است، رعایت شود. به گفته وزیر ارتباطات، ما به کسانی که در محدوده حوزه امتحانی هستند با اطلاع‌رسانی قبلی، پیامی را ارسال می‌کنیم که آمادگی داشته باشند. زارع‌پور اظهار کرد: البته ما اعتقاد داریم روش‌های بسیار پیشرفته‌تر، بهتر و فناوری‌‌های دیگری برای مبارزه با تقلب در حوزه‌ها وجود دارد که دوستان سازمان سنجش باید به این سمت حرکت کنند.
اوجی: هشدار به مشترکان پرمصرف گاز
وزیر نفت با توجه به ورود جبهه هوای سرد به کشور به مشترکان پرمصرف گاز خانگی هشدار داد: هر جا مصارف گاز خارج از الگوی مصرف باشد، ابتدا اخطار می‌دهیم و در مرحله بعد قطع می‌کنیم.
جواد اوجی در تشریح تدابیر این وزارتخانه برای جلوگیری از قطعی گاز در سرمای پیش رو، خط قرمز و اولویت این وزارتخانه را مصرف خانگی گاز عنوان کرد و گفت: از قبل هشدار دادیم که مردم رعایت کنند و راه‌های استفاده بهینه مصرف گاز را هم اعلام کردیم که یکی از آنها کاهش یک درجه‌ای دما است. وی با اشاره به ورود یک جبهه هوای بسیار سرد سیبری به کشور، ادامه داد: برودت هوا بتدریج مناطق شمال شرق کشور و درنهایت کل کشور را دربر می‌گیرد، یخبندان شدیدی داشته و حتی در برخی استان‌ها دمای هوا به منفی ۲۱ و ۲۲ درجه را داریم.
اوجی اظهار کرد: با تدابیر خوب وزارت نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت میادین مشترک، میادین مستقل گازی و همه پالایشگاه‌های گازی، حداکثر گاز را تولید می‌کنند و پیش از این تعمیرات اساسی برای همه خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار انجام شده و تدابیر خوبی در عرضه و تولید گاز تدارک دیده بودیم.
وی با بیان اینکه اکنون در اوج مصرف گاز از پارس جنوبی و از میادین مستقل گازی قرار داریم و توزیع را مدیریت می‌کنیم، اضافه کرد: خط قرمز ما گاز خانگی است و به دستور رئیس جمهور بحث گاز خانگی مردم اولویت‌های اول وزارت نفت و شرکت ملی گاز است. وزیر نفت با بیان اینکه از قبل هم درباره مصرف گاز به مردم هشدار داده شده است، گفت‌: ما نزدیک ۲۶ میلیون مشترک گازی خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در کشور داریم.
امیرعبداللهیان: احضار سفیر عراق به  وزارت امور خارجه
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره اقدام برخی از مقامات عراقی از جمله نخست وزیر این کشور در ارتباط با استفاده از نام مجعول به جای واژه خلیج فارس گفت: سه روز پیش سفیر عراق را فراخواندیم و اعتراض خود را در این زمینه اعلام کردیم، دیروز (سه‌شنبه) نیز آقای نخست وزیر عراق در توئیتی به نحوی مسأله را جبران کرد. وی در پاسخ به سؤالی در مورد شایعه استعفایش، قویاً این مسأله را تکذیب کرد.
دهقان: اقدام حقوقی ایران علیه شارلی ابدو  
معاون حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد: در واکنش به اقدام شارلی ابدو، نظرات کارشناسی از وکلای داخل و خارج کشور و هیأت حقوقی خود گرفته و پس از بررسی‌های لازم، اقدام می‌کنیم.
محمد دهقان اظهار کرد: موضوعات حقوقی چندان مسأله فوری نیست. مواضع سیاسی و دیپلماتیک از سوی وزارت امور خارجه در داخل کشور اتخاذ می‌شود. آنجا که نیاز به اقدام حقوقی است، باید اسناد جمع‌آوری شود و مرکز امور حقوقی بین‌الملل که متولی مدیریت دعاوی حقوقی در خارج کشور است، بررسی‌های خود را انجام دهد.
وی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خصمانه‌ای از سوی برخی از کشورها و رسانه‌های خارجی انجام شده است که شکایت‌هایی در خارج از کشور انجام شده است. اقدام نشریه فرانسوی نیز که به تازگی انجام شده در دست بررسی است تا ظرفیت‌سنجی شود و نظرات کارشناسی از وکلای داخل و خارج کشور و هیأت حقوقی خود بررسی و بعد اقدام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8102/2/640767/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها