اخبــــار


در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح شد
آماده‌سازی زمین برای ساخت ۳ میلیون واحد مسکونی

در یکصد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که سه‌شنبه شب برگزار شد، بسته سیاستی کاملی برای رفع موانع واگذاری زمین به مردم برای ساخت مسکن به تصویب رسید.
بر اساس گزارش وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی عملیات آماده‌سازی بیش از ۴۷ هزار هکتار زمین و الحاق آنها به محدوده شهرها برای ساخت مسکن اجرا شده است. همچنین مطابق این گزارش ۳ هزار و ۸۴۶ هکتار از اراضی دستگاه‌های دولتی نیز در راستای نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است تا در سال ۱۴۰۲ به واجدان شرایط واگذار شود. در این گزارش اعلام شد با احتساب زمین‌های آماده شده برای واگذاری در روستاها در مجموع زمین لازم برای ساخت بیش از سه میلیون واحد مسکونی جدید فراهم شده است.

تصویب آیین‌نامه اجرایی مولد‌سازی دارایی‌های دولت

دومین جلسه هیأت عالی مولدسازی دارایی‌های دولت روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت بررسی و تصویب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر در این جلسه، با تأکید بر اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت گامی بزرگ در راستای تحقق اصلاح ساختار بودجه است، تصریح کرد: با اجرای این مهم کمک بزرگی به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری اموال مازاد دولتی انجام می‌شود. در این جلسه مواد آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت ازجمله ترتیبات تصمیم‌گیری هیأت اجرایی، اجرای مصوبات، گردش وجوه، روش‌های مولدسازی، ارزشیابی، ارزش‌افزایی مستند‌سازی و تثبیت مالکیت حل و فصل اختلافات، اجرای روش‌های مولدسازی و فرهنگ‌سازی عمومی بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شد.
در ادامه اعضای جلسه پیشنهادات و راهکارهای خود درباره مواد آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت از جمله اعطای اختیارات هیأت عالی مولدسازی دارایی‌ها به استان‌ها، چگونگی نظارت بازرسی و ارزیابی در فرایند مولدسازی دارایی‌های دولت، ایجاد دسترسی‌ها و مدل‌های لازم برای سرعت‌بخشی به فرایند مولدسازی، ارائه راهکارهای مولدسازی پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین جلب مشارکت‌های مردمی با همکاری دستگاه‌های دولتی مطرح کردند.

انتصاب حجت‌الاسلام خسروپناه
 به دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد طی حکمی از سوی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسرو پناه به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد. سپهر خلجی در این باره نوشت: با توجه به پیشنهاد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و موافقت رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه را به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد. گفتنی است حجت‌الاسلام خسروپناه استاد تمام فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای تحول و ارتقای علوم انسانی این شورا است. وی ۱۲ سال از محضر استادانی همچون آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله فاضل لنکرانی، آیت‌الله جعفر سبحانی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بهره برد.  تحصیل تفسیر قرآن و فلسفه و عرفان و بهره‌مندی از محضر استادانی همچون آیت‌الله تدین‌ نژاد، آیت‌الله حسن‌ زاده آملی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله انصاری شیرازی یکی دیگر از بخش‌های تحصیلی‌ دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی است. از سوابق مدیریتی وی می‌توان به رئیس دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی نقد و مناظره، جانشین مرکز مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی حوزه علمیه قم، سرپرست معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران نیز اشاره کرد. حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی از ۱۲ دی ماه ۱۳۹۷ تاکنون مسئولیت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را برعهده داشت.

برنامه‌ نیروی دریایی ارتش برای حضور در تنگه پاناما

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ریزی برای حضور ناوگان ایران در حیاط خلوت امریکا و تشکیل فرماندهی  اقیانوس آرام خبر داد. 
به گزارش ایسنا، امیر دریادار شهرام ایرانی درحاشیه برگزاری نخستین همایش ملی «تمدن دریایی؛ مسیر پیشرفت» با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های سرتاسر جهان گفت: ما تا امروز در تمامی تنگه‌های راهبردی دنیا حضور داشته‌ایم و تنها در دو تنگه حضور نداشته‌ایم که در یکی از آنها امسال حضور پیدا می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم. دریادار ایرانی با بیان اینکه همرزمانش در حال نزدیک شدن به سواحل قاره امریکا و به نمایش گذاشتن جلوه‌هایی از اقتدار ایران هستند و برای اولین بار در اقیانوس آرام حضور پیدا می‌کنند، افزود: البته در این مسیر استرالیا و فرانسوی‌ها تهدیداتی را برای ما ایجاد و سعی کردند از قوانینی که خودشان برای عبور از سواحل‌شان مصوب کرده بودند، تخطی کنند که با اقتدار و براساس قانون جواب آنها را دادیم. استراتژی دریایی پایه‌ای برای استراتژی بزرگ ملی است و استراتژی دریایی در راستای پیشبرد همه منافع ملی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8102/2/640768/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها