اخبار


تعهد وزیردفاع روسیه به توسعه هسته‌ای 

وزیر دفاع روسیه با تأکید بر سیاست توسعه سه گانه هسته‌ای این کشور، خبر داد: ارتش روسیه به توسعه موشک‌های بالستیک، زیردریایی‌ها و بمب افکن‌های راهبردی خود ادامه خواهد داد. او معتقد است، چنین تسلیحاتی ضامن اصلی حاکمیت این کشور هستند.
به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، سرگئی شویگو در دیدار با فرماندهان نظامی این کشور متعهد شد که زرادخانه‌ای عمیق‌تر از تسلیحات مدرن برای پیشبرد جنگ در اوکراین تهیه کند، فناوری هوانوردی را برای فرار بهتر از پدافند هوایی اوکراین در اختیار بگیرد و تولید پهپادهای لازم را تقویت کند. او خطاب به این فرماندهان تأکید کرد، برای تجدید قوای ارتش، باید تجربه جنگ در سوریه را در اوکراین نیز در نظر بگیرند. به گفته وزیردفاع روسیه، مسکو توانایی‌های رزمی نیروهای هوافضا را هم از نظر کار با جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ها و هم از نظر بهبود هواپیماهای بدون سرنشین افزایش خواهد داد.

بحران استعفا در پلیس انگلیس

براساس یک نظرسنجی جدید در انگلیس از هر پنج مأمور پلیس این کشور یک نفر به خاطر نارضایتی از دستمزدش، تصمیم به ترک خدمت دارد.
به گزارش فارس به نقل از ایندیپندنت، فدراسیون پلیس انگلیس اعلام کرده است در این نظرسنجی حدود 37 هزار مأمور پلیس در انگلیس و ولز مشارکت داشته‌اند که نتایج آن نشان دهنده اوج بحران در بخش نظامی است که می‌تواند خدمات پلیس را به فروپاشی بکشاند. این نتایج همچنین تعهد بوریس جانسون برای استخدام 20 هزار نیرو تا آخر مارس را در حالی که استعفای داوطلبانه به رکوردی بی‌سابقه رسیده، در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. استیو هارتشورن، رئیس فدراسیون ملی پلیس معتقد است: «مأموران مجازات می‌شوند زیرا به لحاظ قانونی از اعتصاب بر سر حقوق، برخلاف سایر کارکنان بخش دولتی منع شده‌اند. ما در حال از دست دادن برخی مأموران فوق‌العاده‌مان هستیم.»

 جمهوری آذربایجان: انسداد لاچین بی اساس است

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان خبر داد، در گفت و گویی تلفنی با دستیار وزیر خارجه امریکا در امور اروپا و اوراسیا درباره وضعیت گذرگاه لاچین که مسیر اتصال قره‌باغ به ارمنستان است، مذاکره کرده است. این در حالی است که پیشتر ارمنستان خبر داده بود، بابت انسداد این گذرگاه، از باکو به واشنگتن شکایت برده است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیحون بایراموف در بیانیه‌ای با انتشار خبر مذاکرات تلفنی با کارن دانفرید اعلام کرد، وی در این مذاکره اخبار مربوط به اینکه مسیر ارمنستانی‌ها «مسدود شده» یا در نتیجه انسداد گذرگاه لاچین، «وضعیت بد بشردوستانه» ایجاد شده است را «کاملاً بی‌اساس» دانسته است. این در حالی است که پیشتر وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای خبر داده بود، آرارات میرزویان، وزیر خارجه این کشور در گفت‌وگویی با کارن دانفرید وضعیت بشردوستانه‌ای که هر روز «بدتر» می‌شود را مطرح کرد. 

«جماعت آلبانیایی» راهی اوکراین شد

یک منبع در گروه تروریستی موسوم به «هیأت تحریرالشام» (جبهه النصره سابق) در استان ادلب سوریه فاش کرد که شماری از تروریست‌های گروه موسوم به «جماعت آلبانیایی» مستقر در شمال سوریه برای جنگیدن علیه روسیه راهی اوکراین شدند. به گزارش ایرنا، این منبع در گروه تروریستی هیأت تحریرالشام به روزنامه «القدس‌العربی» به تعداد عناصر تروریست «جماعت آلبانیایی» که ادلب را به مقصد اوکراین ترک کردند، اشاره نکرد اما گفت که مشخص نیست خروج آنها از ادلب همیشگی است یا احتمال بازگشت دوباره آنها وجود دارد.

کشف روابط مرموز رهبر نظامیان میانمار با یک قاچاقچی

اسناد مالکیت و دفترچه‌های بانکی متعلق به فرزندان رهبر حکومت نظامیان میانمار در جریان یورش به آپارتمان یک قاچاقچی در این کشور در بانکوک تایلند کشف و ضبط شد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این اسناد مربوط به دختر و پسر مین آنگ هلاینگ، رهبر حکومت نظامیان میانمار است و قاچاقچی که اسناد را در اختیار داشته، سپتامبر گذشته در بانکوک به اتهام پولشویی و قاچاق بازداشت شده بود. تون مین لات 53 ساله که در حال حاضر در تایلند زندانی است، دارای چندین هتل، معدن و شرکت‌های تأمین کننده انرژی است و تحقیقات نشان داده، او از نزدیکان رهبر حکومت نظامیان میانمار نیز به شمار می رود. در حال حاضر دو فرزند مین آنگ هلاینگ به خاطر کشف این اسناد با هیچ اقدام حقوقی روبرو نیستند و حتی برای بازجویی نیز احضار نشده اند. مین آنگ هلاینگ در فوریه 2021 در یک کودتا قدرت را در میانمار به دست گرفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8102/4/640775/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها