«ایران» از معاملات بازار سهام گزارش می‌دهد

بازدهی 4 درصدی بازار سهام در هفته‌ای که گذشت


گروه اقتصادی / با به صدا درآمدن سوت پایان معاملات روز چهارشنبه، 21 دی ماه 1401، معاملات سهام در هفته جاری نیز با بازدهی 4 درصدی شاخص کل به پایان رسید تا سهامداران با دستانی پر‌تر از هفته گذشته به استقبال تعطیلات بروند.
بر این اساس، با وجود اینکه در آخرین روز معاملاتی بورس در هفته منتهی به 23 دی ماه 1401، شاخص کل با کاهش 16 هزار و 94 واحدی در ارتفاع 1 میلیون و 520 هزار و 95 واحد آرام گرفت، اما در نهایت شاخص کل بورس نسبت به پایان هفته گذشته با افزایش 72 هزار و 977 واحدی، بازدهی 4.42 درصدی را در این هفته تجربه کرد.
آخرین وضعیت بازار فرابورس نیز نشان می‌دهد شاخص فرا بورس نسبت به ابتدای هفته با افزایش 818 واحدی به بازدهی 4.05 درصدی دست پیدا کرده است.
همچنین در هفته جاری سهام عدالت نیز با بازدهی حدود 6 درصدی همراه بوده و ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی تا محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافته است. میانگین ارزش معاملات خرد نیز در هفته جاری برابر با 10 هزار و 493 میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ارزش معاملات هفته گذشته با 21.59 درصد افزایش روبه‌رو شده است. در عین حال در هفته جاری، در مقابل 165 نمادی که به طور میانگین روزانه در بالاترین قیمت مجاز خود قرار گرفته بودند، تنها 20 نماد در صف فروش روزانه قرار داشت که این موضوع نشان دهنده برتری تقاضاکنندگان نسبت به عرضه‌کنندگان در کل بازار است. در پایان معاملات هفته جاری، مجموع هفتگی خالص ورود پول حقیقی به معاملات خرد برابر با یک هزار و 369 میلیارد تومان بوده است، از این‌رو به نظر می‌رسد در هفته جاری سهامداران چشم‌انداز مناسبی را برای بازار سهام پیش‌بینی کرده‌اند که می‌تواند روند رو به رشد شاخص‌ها را در هفته‌های جاری نیز به‌دنبال داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8102/10/640792/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها