استقلال و تراکتور خیلی زود به هم رسیدند

فینال زودهنگام قهرمانان حذفی


حامد جیرودی/ مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال، امروز با برگزاری 2 بازی دیگر به پایان می‌رسد که در یکی از آنها، مس کرمان از ساعت 14 در ورزشگاه شهید باهنر این شهر، میزبان صنعت نفت است. 2 تیمی که قعرنشین لیگ برتر هستند و با 11 و 10 امتیاز، به ترتیب در رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول قرار دارند. مس 28 مهر و در هفته دهم لیگ برتر، 2-0 صنعت نفت را شکست داد اما آن زمان، ادسون تاوارس برزیلی سرمربی صنعت نفت نبود و حالا این تیم شرایط کاملاً متفاوتی دارد و باید دید شاگردان فرزاد حسین‌خانی این بار چه نتیجه‌ای برابر آبادانی‌ها کسب می‌کنند.
اما در حساس‌ترین بازی این مرحله، استقلال و تراکتور، از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار می‌گیرند تا فینال زودهنگام جام حذفی را برابر هم برگزار کنند. دیداری که قضاوت آن را کوپال ناظمی به همراه کمک‌هایش مهدی عالیقدر و حسن انتظاری برعهده دارد. این 2 تیم در حالی با هم دیدار می‌کنند که جمعه گذشته و در نبرد هفته پانزدهم لیگ برتر نیز در تبریز با هم مسابقه دادند که آن بازی، 2-0 به سود سرخپوشان تبریزی به پایان رسید؛ نتیجه‌ای که حاشیه‌های زیادی مثل احتمال اخراج ریکاردو ساپینتو تا شایعه کم‌کاری آبی‌پوشان را در پی داشت. با این حال، هیأت مدیره باشگاه استقلال بعد از جلسه‌ای که داشت اعلام کرد از سرمربی پرتغالی این تیم حمایت می‌کند تا آرامش به اردوی آبی‌ها تا حدودی بازگردد. اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که بازی‌های جام حذفی را به هیچ عنوان نمی‌توان با لیگ مقایسه کرد. ضمن اینکه شرایط هر بازی هم با بازی دیگر متفاوت است. حالا استقلالی‌ها با این هدف پا به میدان می‌گذارند که باخت قبلی مقابل تراکتور را جبران کنند و با یک برد خوب و همراه با صعود، آماده آغاز نیم‌فصل دوم شوند. در آن سوی میدان، تراکتور هم در حالی به زمین می‌آید که می‌خواهد برد قبلی‌اش را تکرار کند تا هم دست پر به تبریز بازگردد و هم قدرتش را به رخ بکشد. پاکو خمز سرمربی اسپانیایی‌ تراکتور هم  با برد هفته قبلش نشان داده می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. اما یکی دیگر از تفاوت‌های بازی امروز 2 تیم با مسابقه هفته گذشته، حضور ساپینتو روی نیمکت استقلال است که این مسأله می‌تواند جذابیت‌های بازی را دوچندان کند. ساپینتو در تبریز محروم بود اما حالا با هیجان خاصی که دارد، می‌تواند از کنار زمین بازیکنان استقلال را رو به جلو حرکت دهد. البته استقلال در این بازی، ۶ بازیکن را به دلیل مصدومیت به همراه نخواهد داشت و باید بدون محمد محبی، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی، عارف غلامی، سبحان خاقانی و آرش رضاوند پا به میدان بگذارد و در این شرایط، ساپینتو باید باز هم تغییراتی را در ترکیبش به‌وجود آورد. در آن سوی میدان، محمد عباس‌زاده آقای گل فعلی لیگ برتر که در بازی قبل 2 تیم محروم بود، می‌تواند به ترکیب تراکتور بازگردد و کاوه رضایی هم یکی از گزینه‌های حضور در ترکیب این تیم است. استقلال و تراکتور، تاکنون 2 بار در جام حذفی با هم دیدار کرده‌اند. آنها اول دی 1394 در تبریز و در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فصل ۹۵–۱۳۹۴ مسابقه دادند که آن بازی 2-1 به سود آبی‌پوشان به پایان رسید. در آن مسابقه سجاد شهباززاده هر 2 گل استقلال را زد که هم‌اکنون هم در بین بازیکنان این تیم حضور دارد. این 2 تیم، 13 شهریور 1399 هم بازی فینال جام حذفی فصل ۹۹–۱۳۹۸ را در مشهد برگزار کردند که تراکتور آن بازی را 3-2 برد و به قهرمانی رسید. در آن بازی هم مهدی قایدی و امیر ارسلان مطهری گلزنی کردند که آنها هم هنوز آبی‌پوش هستند. تراکتور با 2 قهرمانی و 3 بار حضور در فینال، ششمین تیم پرافتخار جام حذفی است و استقلال هم با 7 قهرمانی و 6 بار حضور در فینال، پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست، تا امروز شاهد یک بازی ویژه در جام حذفی باشیم.


برش
صعود پیکان، نساجی، سپاهان و حذف ملوان
​​​​​​​مرحله یک شانزدهم جام حذفی، دیروز با انجام 8 مسابقه پیگیری شد که طی آن، آرمان گهر 1-3 مغلوب استقلال ملاثانی شد. میلاد صادقیان (۲۰) برای سیرجانی‌ها و توفیق ربیعی (۵) علی جراح (۶۵ و ۷۰) برای استقلالی‌ها گلزنی کردند. ملوان در انزلی با نتیجه غیرمنتظره 1-3 بازی را به میهمانش نفت مسجد سلیمان واگذار کرد. سهیل فداکار (77) برای انزلی‌چی‌ها و پیمان میری (7)، حسین شنانی (102) و آریا برزگر (119) برای نفت مسجدسلیمان گلزنی کردند. مس رفسنجان 1-0 ذوب آهن را شکست داد. لوسیانو پریرا (71) برای شاگردان محمد ربیعی گلزنی کرد. پیکان با گل شرزود تمیروف (3+90)، 1-0 استقلال خوزستان را از پیش رو برداشت. نساجی 2-1 برابر فجر سپاسی به پیروزی رسید. صابر حردانی (14) و محمد عباسی (89) برای قائمشهری‌ها و احمدرضا زنده‌روح (7+90 - پنالتی) برای شیرازی‌ها گلزنی کردند. بازی شهرداری همدان و دریا بابل در 120 دقیقه 1-1 مساوی شد که در آن پارسا چاردولی (4) برای شهرداری و امیر محمد منصف (29) برای دریا گلزنی کردند اما در ضربات پنالتی، دریا 8-7 به برتری رسید و صعود کرد. پارس جنوبی 1-0 ایمان سبز شیراز را شکست داد که در آن دیدار، عرفان قهرمانی (104) گلزنی کرد. سپاهان هم 3-0 سایپا را از پیش رو برداشت. شهریار مغانلو (7 ، 47 و 58) در این دیدار گلزنی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8102/13/640805/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها