واکنش برانکو به حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران:

هیچ پیشنهادی وجود ندارد


محمد محمدی سدهی/ بیشتر از یک ماه از حذف تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر می‌گذرد و با وجود اخبار ضدونقیض همچنان تکلیف سرمربی تیم ملی نامشخص است. 8 شهریور سال‌جاری بود که مهدی تاج با 51 رأی موافق از 80 رأیی که وارد صندوق انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال شد، به عنوان رئیس انتخاب شد. تاج بلافاصله پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون همان‌گونه که پیش از انتخابات وعده داده بود، کارلوس کی‌روش را به تیم ملی آورد و مرد پرتغالی جانشین دراگان اسکوچیچ شد. در همان مقطع اعلام شد که کی‌روش تا پایان جام جهانی قطر هدایت تیم ملی را برعهده خواهد داشت و در صورت کسب نتایج راضی‌کننده، تا جام ملت‌های آسیا 2023 با تیم ملی ایران خواهد بود. با این حال نتایج نه چندان قابل قبول تیم ملی در قطر باعث شد پیکان انتقادات به سمت کی‌روش نشانه برود. در این بین تکلیف نیمکت تیم ملی فعلاً مشخص نیست و تسنیم به نقل از یک منبع نزدیک به کی‌روش نوشت: «با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در ایران و حول تیم ملی رخ داده، کی‌روش از ادامه کار در این تیم دلسرد شده است. پس از توافق شفاهی که مهدی تاج با او بعد از برتری مقابل ولز داشت، کارلوس نیز مشتاق به ادامه کار بود. بعد از بازی با امریکا و روزهای بعد از آن اما فاصله بیشتر شد و ظاهراً صحبت‌هایی بین طرفین رد و بدل شده که همین موضوع احتمال بازگشت او به تیم ملی را تضعیف کرده است.»
اما مسئولان فدراسیون فوتبال در هفته‌های گذشته اظهارنظر روشنی درباره وضعیت تیم ملی نداشته‌اند و رئیس فدراسیون هم در گفت‌وگویی تلویزیونی از گزینه‌های ایرانی همچون علی دایی، فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی در کنار برانکو ایوانکوویچ و کی‌روش به‌عنوان اصلی‌‌ترین گزینه‌های هدایت تیم ملی نام برد. تاج در آن گفت‌و‌گو در واکنش به مطرح شدن نام مربیانی همچون برانکو گفت: «همه این مربیان قابل احترام هستند. برانکو هم مهم است. ولی فدراسیون فوتبال اینها را یک پکیج می‌بیند و تمام شرایط را می‌سنجد. بحث نقدینگی را هم می‌بیند و متناسب با اینها تصمیم‌گیری می‌شود.» در این شرایط یکی از رسانه‌ها ادعا کرد که برانکو، سرمربی کنونی تیم ملی عمان به نیمکت تیم ملی ایران نزدیک شده است. علاوه بر این، یکی از خبرنگاران عمانی مدعی شد این مربی کروات پیشنهاداتی دارد و می‌خواهد از این کشور برود.
برانکو که با تیم ملی فوتبال عمان در مسابقات کشورهای عربی در عراق حضور دارد در خصوص این موضوع به خبرنگار«ایران» گفت: «این ادعای ساده لوحانه‌ای است و از نظر من کی روش کارش را در تیم ملی ایران ادامه خواهد داد و در مسابقات جام ملت‌های آسیا هم سرمربی تیم ملی ایران خواهد بود.» او در خصوص این موضوع که صحبت‌هایی در خصوص حضور کی‌روش در تیم ملی قطر و حتی چین مطرح شده‌است، افزود: «چنین ادعاهایی مطرح می‌شود و این موضوع جدیدی نیست.» سرمربی کنونی تیم ملی عمان همچنین در خصوص ادعای خبرنگار عمانی که برانکو پیشنهاداتی دارد و می‌خواهد از عمان برود، گفت: «کسی با من در این مورد صحبت نکرده و هیچ پیشنهادی وجود ندارد. از نظر من این صحبت‌ها تنها فریب افکار عمومی است و جابه‌جایی‌ای وجود ندارد چرا که جابه‌جایی کی‌روش و انتخاب مربی جدید کار بسیار سختی است و در شرایط فعلی این مربی پرتغالی می‌تواند همکاری‌اش با ایران را ادامه دهد.» این مربی کروات در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی قطر اعلام داشت: «عملکرد تیم ملی خوب نبود. تیم ملی ایران در این دوره شرایط خوبی برای صعود از مرحله گروهی داشت اما این اتفاق نیفتاد و در 2 بازی شکست خورد. تنها بازی خوب تیم ملی مقابل ولز بود که این تیم خوب را شکست داد. در واقع جام جهانی قطر هیچ دستاوردی برای تیم ملی ایران نداشت.» او در ادامه به سؤالی درباره عملکرد کشورش در جام جهانی قطر هم این‌گونه پاسخ داد: «کرواسی می‌توانست در فینال حاضر شود اما این اتفاق نیفتاد و در واقع حضور در مرحله نیمه نهایی هم یک موفقیت بزرگ برای تیم ملی کرواسی محسوب می‌شود.» برانکو در خصوص حضور تیم ملی عمان در مسابقات کشورهای عربی گفت: «هدف اصلی ما از حضور در این مسابقات صعود به مرحله بعد است. ما بازیکنانی را به دلیل مصدومیت در ترکیب نداریم ولی راه حل مناسبی برای پر کردن جای خالی آنها داریم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8102/13/640807/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها