اخبــار


وزیر ورزش و جوانان:
پرداخت وام ازدواج ۳۵ درصد رشد داشته است

وزیر ورزش و جوانان گفت: پرداخت وام‌های ازدواج از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵درصد افزایش یافته است. حمید سجادی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پرداخت وام‌های ازدواج  از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵درصد افزایش یافته و ۷۴۳هزار نفر تاکنون موفق به دریافت وام ازدواج شدند. براساس آمار دقیق بانک مرکزی که امروز صبح به دستم رسید، تاکنون ۱۰۲هزار میلیارد تومان پرداخت شده است. در بودجه سال ۱۴۰۲ وام ازدواج افزایش قابل توجهی داشته، ولی چون بودجه  هنوز نهایی نشده است، باید منتظر باشیم. 

وزیر بهداشت: 
مشکلی در تأمین انسولین وجود ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اوجگیری  سویه جدید کرونا در هفته‌های پیش رو گفت: مراکز درمانی برای پذیرش و درمان بیماران آماده‌باش هستند و میزان تخت‌ها به اندازه کافی است و از نظر خدمات درمانی مشکلی وجود ندارد. بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش رو داشتن پیک جدید همه‌گیری کرونا، در توصیه‌ای گفت: کسانی که بیش از ۶ ماه از آخرین دوز واکسن آنها گذشته، برای تزریق دوز یادآور به مراکز مراجعه کنند. عین‌اللهی همچنین درخصوص کنترل مبادی ورودی کشور، اظهار داشت: دستورات لازم داده شده تا کنترل و تست مسافران حتماً انجام شود. بهرام عین‌اللهی در پاسخ به سؤالی در مورد روند توزیع داروهای خاص ازجمله انسولین گفت: داروهای خاص را به طور سهمیه‌بندی توزیع می‌کنیم، در مورد انسولین هم آنهایی که به پزشک متخصص غدد یا داخلی مراجعه می‌کنند و برای آنها نسخه الکترونیک داده می‌شود، این دارو به صورت سهمیه‌ای ارائه می‌شود. وی در پاسخ به این سؤال که چرا این روند برای توزیع داروهای دیگر در نظر گرفته نمی‌شود، افزود: داروها چند دسته است از جمله داروهای برندی و اختصاصی. هر دارو وضعیت خاص خود را دارد و درمورد داروهایی مثل انسولین سهمیه‌بندی را انجام دادیم.

واکسیناسیون ۴۲۶ هزار تبعه خارجی 

دکتر سید محسن زهرایی  رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درباره روند اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی که از دهم دی ماه آغاز شده است، به ایسنا گفت:   طبق آخرین آمار حدود ۴۲۶ هزار نفر مراجعه گروه سنی زیر ۱۵ سال داشتیم که ۹۲ درصد آنها اتباع غیرایرانی بودند و این موضوع با پیش‌بینی ما کاملاً هماهنگ پیش می‌رود. برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی حتی ممکن است بالاتر از ۹۵ درصد گروه هدف خود را پوشش داده باشند و مابقی دانشگاه‌ها هم قطعاً تا پایان هفته آتی به این هدف خواهند رسید. او درباره خدماتی که این ۴۲۶ هزار مراجع دریافت کرده‌اند، توضیح داد: قسمت اول کمپین متوجه واکسیناسیون در گروه سنی زیر ۱۵ سال با محوریت اتباع غیرایرانی است که با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی، خدمات واکسیناسیون قطره خوراکی واکسن فلج اطفال و واکسن دوگانه سرخک و سرخجه را دریافت می‌کنند. زهرایی ادامه داد: خوشبختانه در کشور افغانستان هم طی حدود یک ماه گذشته، عملیات واکسیناسیون سراسری قطره خوراکی فلج اطفال و واکسن سرخک برای کودکان زیر پنج سال در حال انجام است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8102/14/640815/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها