کولاک برف جاده های 18 استان را فرا می گیرد

عذرخواهی استاندار خراسان رضوی از مسافران قطارهای یخ‌زده


ایران زمین - پس از بحران قطار قم - مشهد که روز جمعه گذشته با ۴۰۰ مسافر پس از ۱۰ ساعت انتظار و یخ‌زدگی مسافران قطار با جابه‌جایی لکوموتیوها به مقصد مشهد حرکت کرد از شب شنبه تاکنون نیز ۵ قطار با این بحران روبه‌رو شده‌اند.
استاندار خراسان رضوی به‌منظور بررسی وضعیت قطارهای مشهد در ایستگاه راه‌آهن این شهر حضور پیدا کرد و از مسافران در راه مانده عذرخواهی کرد.
به‌گزارش استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به‌منظور بررسی وضعیت قطارهای مشهد در ایستگاه راه‌آهن این شهر حضور پیدا کرد. وی افزود: پس از آنکه اطلاع پیدا کردیم نخستین اقدام انتقال مسافران به مشهد مقدس بود که با تلاش مسئولان دستگاه‌های مختلف این اقدام صورت گرفت.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با پیگیری موضوع برگشت زائران، موضوع ساماندهی آنان با وسائطی چون قطار، اتوبوس و پرواز پیگیری شد که افرادی که آمادگی دارند با پرواز برگردند، شرایط برایشان مهیا شد. وی بیان کرد: ما مشغول مدیریت سوخت‌رسانی و برق‌رسانی هستیم در نتیجه وظیفه خدمت‌رسانی به زائران را داریم؛ به‌عنوان خادم زائران امام رضا(ع) از تمامی مسافرانی که برایشان مشکل پیش آمد عذرخواهی می‌کنیم.
برف و لغزندگی جاده‌های ۱۸‌استان
سازمان هواشناسی کشور نسبت به لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در ۱۸ استان براثر بارش برف و باران و وقوع سیل در سه استان هشدار داد و بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی تأکید کرد.  سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف هشدار داد. این شرایط جوی امروز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) در کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، غرب سمنان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات گیلان و مازندران، شمال ایلام مورد انتظار است. براثر این مخاطرات احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، تأخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز وجود دارد. سازمان هواشناسی کشور پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، نمک‌پاشی معابر و مدیریت مصرف سوخت و انرژی را توصیه می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8104/12/641027/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها