فضای مجازی


یاد روز
سیدمحمدحسین پناهی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران دارفانی را وداع گفت. محمدحسین پناهی در سال ۱۳۷۷ دوره پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در سریال «کهنه‌سوار» به کارگردانی اکبر خواجویی بازی کرد. وی در کنار بازیگرانی همانند محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، محمود پاک‌نیت و حسین ابراهیمی به بازی پرداخت. او در «سوخته‌دلان» نیز به ایفای نقش پرداخته و سال ۱۳۷۹ در فیلم «زیر نور ماه» نیز بازی کرده است.

خاطره روز
فریده دریامج از بازیگران باسابقه سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با انتقاد از رفتار برخی بازیگران با مردم گفته که بعضی از بازیگران اجازه نمی‌دهند کسی به آنها نزدیک شود! او در ادامه خاطره‌ای جالب از مواجهه خود با مخاطبان تعریف کرده است. این بازیگر به مهر گفته: «من در رادیو هم مشغول هستم و روزی داشتم با عجله به رادیو می‌رفتم. از آنجایی که باید تا میدان ارک می‌رفتم و معمولاً آنجا جای پارک نیست، من ترجیح می‌دهم با مترو به آنجا بروم. آن روز وقتی سوار مترو شدم، دیدم جای نشستن نیست و میله را نگه داشتم و ایستادم. خانم مسنی داخل شد و خیلی گرم شروع به احوالپرسی کرد. احساس کردم من را شناخته است و به ابراز احساسات او پاسخ دادم اما او گفت «هنوز هم در مترو چیزی می‌فروشی؟!» (می‌خندد) همین‌طور ماندم که چه جوابی به او بدهم. یکی از خانم‌هایی که روی صندلی نشسته بود من را شناخت و به آن زن مسن گفت، ایشان خانم دریامج از بازیگران هستند. برایم جالب بود که او اسم من را هم می‌دانست. اما آن زن مسن از آن افرادی بود که حاضر به عقب‌نشینی از موضع‌اش نبود و اصرار داشت که من زمانی در مترو دستفروشی می‌کرده‌ام!»
چالش روز
فلوریان تایشت‌مایستر، بازیگری که در فیلم «کورساژ» در نقش امپراطور فرانتس جوزف بازی کرده و فیلم هم نامزد اتریش در رقابت اسکار است، با کشف هزارها تصویر نامناسب از کودکان نزد او، محاکمه می‌شود. سخنگوی دادگاه تأیید کرد که بیش از ۵۰ هزار تصویر دیجیتالی حاوی تصاویر نامناسب از خردسالان در کامپیوتر وی پیدا کرده‌اند. محاکمه وی قرار است ۸ فوریه آغاز شود و وی با ۲ سال زندان روبه‌رو ست. این بازیگر قصد دارد به جرم خود اعتراف کند و مسئولیت آن را بپذیرد. آن طور که مهر گزارش داده، فیلم «کورساژ» ساخته ماری کروتسر روایتی تخیلی از زندگی یک سال امپراتریس الیزابت اتریش در سال ۱۸۷۷ است.
اتفاق روز
بشر قرن‌ها مجذوب سفر به قطب جنوب بوده و تلاش کرده به این ایده جامه عمل بپوشاند و به سفری «خشن» و دشوار تن دهد. در این میان هنرمندان تلاش‌شان این بوده تا این منطقه از کره زمین را تخیل و تجسم کنند. آن طور که ایلنا خبر داده اپرای مجلسی سیدنی میزبان ارکستری بوده که به اجرای اپرا در فضایی شبیه‌سازی شده پرداخته است. این ارکستر علاوه بر برخی سازها با ادواتی اجرا می‌شود که صدای شکستن یخ‌ها و یخچال‌های عظیم قطب جنوب را تداعی می‌کنند.
پیشنهاد روز
اکران آنلاین فیلم سینمایی «روز صفر» ساخته سعید ملکان بعد از گذشت شش ماه به پایان رسید و به‌صورت عادی در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. داستان این فیلم که امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران است. این فیلم به همراه فیلم «شنای پروانه»  با دریافت ۵ سیمرغ بلورین از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت بیشترین جایزه در این جشنواره شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8105/12/641145/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها