اخبــــار


نشست معاون اول رئیس‌جمهور با مدیران ۱۶ اندیشکده‌ اقتصادی

معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت بهره‌گیری دولت از ظرفیت اندیشکده‌ها تأکید کرد و گفت: اندیشکده‌ها کانون و سرمایه‌ای بزرگ برای تعریف مسأله و ایده و همچنین نعمتی بزرگ برای حل مسائل دولت و کشور به شمار می‌آیند.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در نشستی 2 ساعته با مدیران ۱۶ اندیشکده اقتصادی فعال در کشور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته از ظرفیت بزرگ اندیشکده‌ها در دولت‌ها و کشور غفلت اساسی شده است، افزود: استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها باید به ادبیات مشترک دولت تبدیل شود. به همین دلیل ساماندهی اندیشکده‌های اقتصادی برای گسترش تعامل و ارتباط با بدنه دولت بویژه وزارتخانه‌ها اهمیت اساسی دارد و باید با ایجاد یک ساختار تخصصی و گروه‌بندی اندیشکده‌ها، مسائل موجود به صورت موضوع محور ارائه شده و راهکارها و پیشنهادات این اندیشکده‌ها مورد بررسی قرار گیرد. مخبر گفت: اقدامات بزرگی در زمینه ترانزیت، سرمایه‌گذاری، معدن و مسکن در دولت انجام شده است و باید از دیدگاه‌ها و نظرات به روز اندیشکده‌های دلسوز و دغدغه‌مند به‌عنوان یک کانون هوشمند در کشور استفاده شود تا این اقدامات کارشناسی و تدقیق شود و بهبود یابد.
معاون اول رئیس‌جمهور فعال نبودن بخش خصوصی در کشور را یکی از نقص‌های جدی عنوان و تأکید کرد: در سالیان گذشته بخش خصوصی انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری در کشور نداشته و از اندیشکده‌ها انتظار می‌رود به‌عنوان حلقه میانی دولت و بخش خصوصی فعال شوند. همچنین اندیشکده‌ها باید نسخه عملیاتی در خصوص مسائل روز از جمله ارز، انرژی و مسکن در اختیار دولت قرار دهند و ما حتماً از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد. در این جلسه مدیران اندیشکده‌ها نیز به تشریح و تبیین نظرات، رویکردها و دغدغه‌های خود در زمینه‌های مختلف ازجمله دیپلماسی اقتصادی، اقتصاد دریا، شکاف مالیاتی، آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و نهادهای ستادی دولت، اقتصاد دیجیتال، ناترازی انرژی، توسعه سواحل مکران، الگوهای تولید مسکن برای دهک‌های پایین، امنیت غذایی، ترانزیت، هاب هوایی و توسعه معادن پرداختند و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.
نشست با مدیر عاملان ۱۹ بانک دولتی و خصوصی
معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای با مدیر عاملان ۱۹ بانک دولتی و خصوصی کشور، مسائل و چالش‌های بانک‌ها برای تأمین تسهیلات و حمایت از ساخت مسکن و تولید دارو را مورد بررسی قرار داد و تمهیدات لازم برای حل مشکلات و تسریع در اجرای تعهدات اتخاذ کرد.
به گزارش ایرنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به اینکه مسکن ۳۰ درصد سبد هزینه خانوار را شامل می‌شود، مشارکت بانک‌های عامل و بانک مرکزی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را امری بسیار مهم عنوان و تأکید کرد بانک‌های عامل باید با خلاقیت در روش‌های بانکداری و نوآوری در تأمین منابع مسکن و جذب نقدینگی، مشارکت و نقش جدی‌تری در تولید مسکن ایفا کنند. مخبر با اشاره به اینکه بانک‌ها امروز در تخصیص تسهیلات بخش مسکن از تعهدات و برنامه پیش‌بینی شده عقب هستند، بر ضرورت اجرای برنامه‌ای جهشی برای تسریع در پرداخت تسهیلات این بخش تأکید کرد و گفت: بانک‌های عامل بسترساز اصلی توسعه کشور هستند و باید مطابق آنچه در تکالیف آنها قید شده، منابع مالی مرتبط با تولید مسکن را با اولویت تخصیص دهند. در این زمینه دولت آمادگی دارد تا مشکلات و چالش‌های پیش روی بانک‌ها در مسیر انجام این تعهدات را بررسی و رفع کند. معاون اول رئیس جمهور همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در جلسات جداگانه با هر یک از بانک‌های عامل، مشکلات را احصا و پس از ارزیابی موارد لازم را برای تصمیم‌گیری ارائه کند. وی همچنین بانک‌های عامل را مکلف کرد ضمن تلاش برای جذب نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید و اعطای تسهیلات تکلیفی، تا پایان سال تعهدات خود در بخش تولیدکنندگان دارویی را نیز به صورت کامل و صد درصدی انجام دهند. مخبر با اشاره به اینکه بخشی از کسری تولید دارو در اثر تأخیر در تأمین تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان دارو بوده است، گفت: تأمین بموقع دارو مسأله‌ای است که با سلامت مردم گره خورده و دولت مصمم است که این موضوع را با جدیت دنبال کند.

افتتاح بیمارستان الغدیر با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح بیمارستان انصار الغدیر شهر بومهن، با بیان اینکه برخی از مغرضان سفرهای استانی رئیس‌جمهور را نمایشی می‌دانند، گفت: سرعت‌بخشـــــــی در افتتاح   بیمارستان انصار الغدیر بومهن تجلی کارآمدی سفرهای استانی رئیس‌جمهور است. به گزارش ایرنا، محسن منصوری با اشاره به اینکه در برنامه و بودجه ردیفی برای بودجه بیمارستان انصار الغدیر وجود نداشت و سختی کار به همین دلیل بود، افزود: حضور رئیس جمهور دستور مستقیم و عنایتی که کردند مسیر اجرای طرح را فراهم کرد و خارج از روال عادی برنامه و بودجه مسئولان همت کردند کار را به سامان رساندند که این به‌معنای تصویر تلألو و تجلی از کارآمدی سفرهای استانی رئیس‌جمهور است. منصوری در ادامه بخش درمان را نیازمند توجه ویژه دانست و افزود: امنیت و سلامت ۲ مسأله‌ای هستند که ما باید در حوزه مدیریت به آنها توجه کنیم و به فضل خدا در این دولت این توجه اتفاق می‌افتد. وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «اگر خانواده‌ای مریض دارد بجز غصه مریض‌داری نباید دغدغه دیگری مانند کم و کاست مالی و بهداشتی داشته باشد»، افتتاح این بیمارستان را از منظر توجه به مشکلات حوزه بهداشت و درمان در یک پهنه جغرافیایی وسیع و متراکم از نظر جمعیت حائز اهمیت دانست و یادآور شد: مسأله مشارکت خیران و دولت بسیار مهم است، مدل کار قابل احترام در کشور هست و رحمت و رضوان خداوند بر حاج عباس جابر انصاری باد که پایه‌گذار خیر بودند و این مدل همکاری از نکات و برجستگی‌های این طرح درمانی است.
منصوری افتخار دیگر این طرح را مدیریت جهادی و انقلابی برای اجرای دستور رئیس‌جمهور دانست و با قدردانی از دست‌اندرکاران تکمیل این طرح بیمارستانی خاطرنشان کرد: در زمانی کوتاه کاری تمیز، فاخر، قابل اعتنا و احترام به بهره‌برداری رسید و ما در کشور به این جنس کار نیاز داریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8105/2/641152/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها