بیش از 100 هزار نفر در تل‌آویو سیاست‌های دولت افراطی نتانیاهو را به چالش کشیدند

نزاع صهیونیست‌ها در میدان


حسین فاطمی/ لجاجت کابینه دولت جدید رژیم صهیونیستی برای ادامه سیاستگذاری‌های افراطی، هزاران نفر از یهودیان ساکن تل‌آویو، پایتخت سیاسی و حیفا، سومین شهر بزرگ سرزمین‌های اشغالی را به خیابان کشاند تا علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه افراطی‌اش شعار دهند: «این دولت جنایتکار است.» به گزارش آسوشیتدپرس، ده‌ها هزار نفری که در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو تظاهرات کرده بودند، بیش از هرچیز به طرح‌های دولت جدید که سیستم قضایی را هدف گرفته و دیوان عالی این رژیم را تضعیف می‌کند، معترض بودند و می‌گفتند این دست اقدامات افراطی همچون ممنوعیت برافراشته شدن پرچم فلسطین در اماکن عمومی، می‌تواند دموکراسی در سرزمین‌های اشغالی را به خطر بیندازد. بنا بر این گزارش، با وجود برودت غیر قابل انتظار هوا و بارانی بودن آن در تل‌آویو بیش از 100 هزار نفر بنابر آنچه رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده، در اعتراض شرکت کرده بودند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «این دولت جنایتکار است» و «پایان دموکراسی».
به گزارش شبکه عبری‌زبان «کان»، همزمان با برپایی تظاهرات علیه دولت افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو و حیفا، شهرک‌نشینان همچنین مقابل منزل اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم در قدس اشغالی هم تظاهرات برگزار کردند. این تظاهرات در حالی برگزار شد که هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، شامگاه چهارشنبه گذشته هم علیه دولت نتانیاهو در تل‌آویو دست به تظاهرات گسترده زدند و علیه تصمیمات و سیاست‌های آن بویژه اصلاح سیستم قضایی شعار دادند. هزاران نفر از صهیونیست‌ها پیش‌تر در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری علیه نتانیاهو و اعضای تندروی کابینه وی در تل‌آویو تظاهرات کرده بودند. این تظاهرات‌ همچنین در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو و جناح مخالف دولت به ریاست یائیر لاپید نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.
برافراشته شدن پرچم‌های فلسطین در تظاهرات
در تظاهرات عصر شنبه در تل‌آویو علیه کابینه جدید رژیم صهیونیستی بار دیگر در اعتراض به ممنوعیت اهتزاز پرچم فلسطین در اماکن عمومی، پرچم 4 رنگ فلسطینیان در دست معترضان مشاهده شد. به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، در ویدیوهایی که از تظاهرات در میدان هبیما در تل‌آویو منتشر شده است، پرچم‌های فلسطینی دیده شدند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، پلیس پرچم‌های فلسطینی افراشته شده در تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو را مصادره کرد. در یکی از این ویدیوها حمله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرکننده‌ای که در جریان اعتراضات مقابل منزل اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، پرچم فلسطین را در دست دارد، ثبت شده است. این معترض در ادامه برای انجام تحقیقات بازداشت شد.
هشدار یک مسئول رژیم صهیونیستی درباره عدم حمایت از تل‌آویو در نهادهای بین‌المللی
یک مسئول رژیم صهیونیستی از شیوه برخورد کابینه راستگرای جدید رژیم صهیونیستی با نهادهای بین‌المللی انتقاد کرده و هشدار داد، تل‌آویو حمایت خود در این نهادها را از دست داده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، نداف تمیر، مدیرکل سازمان «جی استریت اسرائیل» در مقاله‌ای که روزنامه عبری‌زبان معاریو منتشر کرد، ضمن انتقاد از شیوه برخورد کابینه راستگرای جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو با نهادهای بین‌المللی بویژه سازمان ملل، هشدار داد که تل‌آویو حمایت خود در این نهادها را از دست داده است.
تمیر اظهار کرد: «رأی مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه فلسطین جهت درخواست حکم دادگاه لاهه درباره اشغالگری این رژیم بار دیگر ادعاهای احزاب راست افراطی اسرائیل درباره عدم شفافیت نسبت به تل‌آویو در محافل بین‌المللی را به دنبال داشت.»
مدیرکل سازمان «جی استریت اسرائیل» در ادامه بیان داشت: «این ادعای دروغ وجود دارد که یک اکثریت خودکار از  کشورهای حامی حقوق فلسطین وجود دارد، سازمان ملل علیه ما تبعیض قائل می‌شود و دادگاه لاهه سیاسی است و طبق قوانین عمل نمی‌کند، دادگاه لاهه از بیش از ۱۰ سال قبل از جایگاه بالایی در جامعه بین‌الملل و  قطعنامه‌های مؤثر آن برخوردار بوده است و این جایگاه در صورتی که این دادگاه در احکامش سیاسی و جانبدارانه بود، به دست نمی‌آمد.» تمیر در پایان خاطرنشان کرد: «در صورتی که ما به اشغالگری و نقض حقوق اقلیت‌ها و ضربه زدن به نهادهایی که به ما اجازه می‌دهند بخشی از نهاد بین‌المللی باشیم، ادامه دهیم، ممکن است این ادعا که کل جهان علیه ما است، پیشگویی شود که به حقیقت برسد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8105/1/641159/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها