از ابتدای اغتشاشات تا روز شنبه، 24 نفر از اعضای بسیج و نیروهای انتظامی در جریان حفاظت از امنیت ایران به شهادت رسیدند

از خون جوانان وطن لاله دمیده


گروه سیاسی/ شهدای مدافع امنیت، از جمله نکات برجسته آشوب‌ها و اغتشاش‌های اخیر هستند؛ چهره‌هایی از مردم که با دستان خالی و بدون سلاح رزمی، در کوچه و خیابان حاضر می‌شوند تا امنیت شهروندان و ایران اسلامی را در برابر آشوب و تخریب حفظ کنند، اما در کمین ضدانقلاب قرار می‌گیرند و به شهادت می‌رسند. در اغلب موارد، این شهدا، وسیله‌ای جدی برای دفاع از خود در اختیار نداشتند و صرفاً به ابزارهای مقابله با اغتشاش مجهز بودند، درحالی که گویی برخی جریان‌های معاند و ضدانقلاب، با هدف به شهادت رساندن و با گذراندن دوره‌های آموزشی خاص 
پا به میدان آشوب‌ها گذاشته بودند. در روزهای اولیه، اغلب شهدا با استفاده از سلاح‌های سرد به شهادت رسیدند، اما هرچه آشوب‌ها بیشتر جنبه امنیتی گرفت و گروهک‌ها با برنامه ریزی وارد صحنه شدند، تعداد شهدا نیز فزونی یافت. اما این بار، همچون آنچه عصر شنبه گذشته در سنندج روی داد، مدافعان امنیت و بی‌سلاح رزمی، هدف تیرهای مستقیم و جنگی عناصر گروهک‌ها قرار می‌گیرند.
شهید غلامرضا بامدی عصر شنبه در محوطه بازارچه تاناکورای سنندج درحال گشت‌زنی و تلاش برای صیانت و حفاظت از اموال مردم و مغازه‌ها بود، اما در همین حین مورد هدف گلوله کلاشنیکف عوامل گروهک‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.
به گزارش فارس، شاهدان عینی می‌گویند نیروهای حافظ امنیت تنها به باتوم مجهز بودند و سعی داشتند آشوبگرانی را که قصد آتش‌زدن مغازه‌ها را داشتند متفرق کنند، اما در یک لحظه به سمت شهید بامدی و همرزمانش شلیک شد. در این تیراندازی یک پاسدار دیگر نیز زخمی شد. یکی از بازاریان می‌گوید: فرد مسلح حدود دو خشاب اسلحه کلاشنیکف را در میدان شلیک کرد. بررسی‌های اولیه و غیررسمی حاکی از آن است که فرد مسلح از اعضای گروهک تروریستی کومله بوده است.
این درحالی است که بنا به تأکید و اعلام سردار آزادی، فرمانده انتظامی کردستان «هیچ یک از نیروهای انتظامی در جریان مأموریت‌های خود برای متفرق کردن و دستگیری اغتشاشگران تیر جنگی به همراه ندارند» و این فرایندی است که مدافعان امنیت در همه شهرهای دیگر نیز ملزم به رعایت آن هستند.
آنچه می‌خوانید فهرستی است از اسامی دیگر شهدای مدافع امنیت در اغتشاش‌های اخیر:

 سرهنگ پاسدار شهید «سید حمیدرضا هاشمی»، معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عصر جمعه ۸ مهرماه در غائله سیستان و بلوچستان توسط عوامل تروریستی به شهادت رسید.
  پاسدار شهید «محمدامین آب درشکر» (نیروی خرید خدمت) بود که در جمعه خونین زاهدان برای مقابله با ناامنی اعزام شد و توسط نیروهای جیش الظلم بشدت مجروح شد و روز بعد از حادثه به شهادت رسید.
  پاسدار شهید «علی ‌بیک وارازی» در درگیری‌های 9 مهرماه در خیابان جام جم زاهدان مجروح و به مقام شهادت نائل آمد.
 بسیجی شهید «محمدامین عارف» از شهدای جمعه سیاه زاهدان
 بسیجی شهید «ناصر براهویی» یکی از بسیجیان اهل سنت ناحیه سپاه زاهدان که در اغتشاشات و آشوب‌ها مجروح شده بود، در روز 13 مهر به خیل شهدا پیوست.
 شهید «سعید برهانزهی ریگی» جوان بسیجی اهل سنت طرح امنیت سپاه که در اغتشاشات زاهدان مجروح شده بود، به مقام شهادت نائل شد.
  گروهبان‌یکم شهید «فرید کرم‌پور حسنوند» ۲۱ ساله و متولد شهرستان چگنی و ساکن شهر پرند که در آشوب‌های خیابانی شهرستان رباط‌ کریم بر اثر زیر گرفتن یک خودروی سواری در ۳۰ شهریور مجروح و سپس در روز پنجم مهرماه به درجه شهادت نائل آمد.
 شهید «حسین تقی‌پور» از بسیجیان فعال سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران درحالی که برای ایجاد امنیت و آرامش شهر برای هموطنانش در درگیری حضور پیدا کرده بود، با اعمال وحشیانه برخی آشوبگران در منطقه تهرانپارس به شهادت رسید.
 ستوان‌یکم شهید «مسلم جاویدی مهر» افسر تیپ 277 متحرک هجومی شهید تولایی بود که چهارشنبه 30 شهریور در ماجرای اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر بدون داشتن هیچ مأموریت و ابلاغی، هنگام دفاع از مردم و اموال عمومی و برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به بیت‌المال توسط اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
  بسیجی شهید «حسین اوجاقی» متولد ۱۳۷۰ و فرمانده پایگاه علامه طباطبایی مسجد فاطمی تبریز چهارشنبه، 30 شهریورماه، برای مقابله با آشوبگران در مقابل مصلای تبریز حضور داشت که با ضربه چاقوی اغتشاشگران ضد انقلاب به شهادت رسید.
 شــــــهید «محمدرســــــــــــــــــــــول‌ دوســـت‌محمدی» یکی از نیروهای بسیجی در مشهد، شامگاه سی ام شهریور ۱۴۰۱ در حوالی ساعت ۲۳ توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.
 شهید «رضا زارع‌ مؤیدی»، همیار پلیس و مدافع امنیت، فرزند شهید انوشیروان زارع‌مؤیدی از شهدای خلبان، سه‌شنبه 29 شهریور در تجمعات غیرقانونی در خیابان معالی آباد شیراز، همراه با چهار مأمور پلیس مضروب شد و به دلیل شدت جراحات وارده، به فیض شهادت نائل آمد.
 شهید «علی‌اصغر قورت‌بیگلو» بسیجی فعال یکی از پایگاه‌های نیروی مقاومت بسیج شهر کرج که در 13 مهرماه توسط عده‌ای اغتشاشگر به درجه رفیع شهادت رسید.
 بسیجی شهید «عباس خالقی» از حوزه شهید قاسم سلیمانی پایگاه امام رضا(ع) تاکستان بر اثر شلیک گلوله توسط اغتشاشگران و اراذل و اوباش به شهادت رسید.
 شهید «امیررضا اولادی» از بسیجیان شیراز در تجمعات و اعتراضات شهریور 1401 به شهادت رسید.
 شهید «سید عباس فاطمیه» اهل روستای باشلان‌بوشلو در نوشین‌شهر ارومیه و به شغل کشاورزی مشغول بود که توسط اغتشاشگران در ارومیه مجروح و پس از سه روز در حالت کما روز 3 مهر به شهادت رسید و با حضور پرشور مردم انقلابی، ولایتمدار و قدرشناس این شهر تشییع شد.
 شهید «محمدحسین سروری» مسئول فرهنگی پایگاه امام حسن مجتبی(ع) روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان گرمسار بود. ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱ براثر شلیک گلوله از سوی آشوبگران در اغتشاشات اخیر به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 شهید «مهدی زاهدلویی» از طلبه‌های بسیجی استان قم که در آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر قم از ناحیه قلب با سلاح سرد مجروح شده بود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 سرهنگ دوم شهید «داوود عبداللهی» فرمانده یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان مریوان بود که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسید.
  بسیجی شهید «مجتبی امیری دوماری» از مدافعان مردمی امنیت شهرستان قشم که بر اثر حمله وحشیانه اشرار آشوبگر مسلح در شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، روز 9 مهر به علت شدت جراحت وارده در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به فیض شهادت نائل آمد.
 بسیجی شهید «پوریا احمدی» ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱در جریان اغتشاشات اخیر در منطقه پیروزی تهران بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقوی آشوبگران مجروح شد و روز 13 مهرماه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
 شهید «غلامرضا بامدی» از نیروهای لشکر 22 بیت‌المقدس کردستان عصر 16 مهر ماه در محوطه بازارچه تاناکورای سنندج در حالی که می‌خواست از اموال مردم محافظت کند مورد هدف تیر عوامل گروهک‌ها قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید.
 شهید «سلمان امیراحمدی» بسیجی مدافع امنیت شامگاه شنبه16مهر  با شلیک مستقیم سلاح گرم توسط اراذل و اوباش در منطقه ۱۷ تهران به شهادت رسید.
   پرستار شهید «محمد فلاح»، در اغتشاشات شهر آمل با اصابت تفنگ ساچمه‌ای جان خود را از دست می‌دهد و به شهادت می رسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8022/1/629133/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها