اول دفتـــر

پیام‌های اجتماع تاریخی اربعین




 محسن انصاری
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران

بزرگترین اجتماع مذهبی جهان در ایام اربعین حسینی(ع) در سرزمین نینوا به یاد مظلومیت سالار شهیدان و اصحاب با وفایش با‌وجود تهدیدات امنیتی گروه‌های تروریستی، با شکوه بی‌سابقه‌ای برگزار شد. طولانی‌ترین پیاده روی و بزرگ‌ترین اجتماع انسانی در جهان باحضور نزدیک به 20 میلیون انسان معتقد، عاشورایی، انقلابی و مؤمن از کشورهای مختلف جهان در حالی شکل گرفت که خدمات سازمان‌های رسمی و دولتی در برابر عظمت پشتیبانی‌های مردمی از این حماسه بی‌نظیر تنها قطره‌ای در برابر دریا بود...
حرکات ایذایی و خمپاره‌ای گروهک‌های تکفیری نه تنها نتوانست در اراده میلیون‌ها جان شیفته اسلام و اهل بیت رسول‌الله(ص) خللی ایجاد کند بلکه آنان را مصمم‌تر کرد تا این حرکت ارزشمند را منسجم‌تر و با چاشنی «الموت‌للامریکا» ادامه دهند و در صحن اباعبدالله‌الحسین(ع) همزمان فریاد برآورند: «لبیک یا حسین(ع)»
شوک این حرکت بی‌مانند با‌وجود رسانه‌های نظام سلطه برای منعکس نکردن آن پا از جهان اسلام فراترگذاشت تا جایی که یکی از نشریات امریکایی آن را بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین تجمع دینی در جهان توصیف کرده و تعداد زائران این تجمع را پنج برابر بیشتر از مهم‌ترین تجمع دینی در هند اعلام کرده است. نشریه فوق‌اضافه می‌کند این تجمع بزرگ انسانی در شرایط امنیتی خطرناک و با وجود تروریسم و خطر انفجار در هر لحظه برگزار می‌شود وآنان با این حرکت به جهان پیام می‌فرستند. همچنین این نشریه امریکایی خواستار آن شده است که این تجمع بزرگ در کتاب رکوردها به‌عنوان بزرگ‌ترین جمع بشری ثبت شود.
پیام‌های این همایش میلیونی مسلمانان در اربعین امسال رامی‌توان چنین برشمرد:
نخستین پیامی که این حضور قدرتمندانه در پی دارد پاسخ به «هل‌من‌ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) است که عصر و زمان نمی‌شناسد و همواره آزادگان جهان را به دفاع از حریم انسانیت و ظلم ستیزی فرا می‌خواند. آنها آمده‌اند که بگویند با وجود همه تهدیدات، بدون هراس در این صحنه با پای پیاده به میدان آمده‌ایم تا یکبار دیگر با امام خود تجدید عهد و پیمان کنیم و بگوییم ندای هل‌من‌ناصر ینصرنی تو پس از 1375 سال هنوز در جهان طنین افکن است. ای‌حسین(ع)، دین جد تو، راه تو، مکتب و نهضت عاشورایی تو همچنان زنده ونجات بخش همه ملت‌های مستضعف و الگوی همه کشورهای آزاد و رمز پیروزی مستضعفان در مقابل طاغوتیان و مستکبران همیشگی تاریخ است.
پیام دیگر این همایش را در شرایطی که غرب بار دیگر به بهانه مبارزه با تروریسم در حال برنامه‌ریزی برای حضور در منطقه است باید در قدرت نمایی مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تفرقه افکنی استکبار جست‌وجو کرد. میلیون‌ها مسلمان معتقد آمدند که یکپارچه بگویند قدرتمندانه و متحد از دین خود دفاع می‌کنند و دنیا باید قدرت اثرگذار مسلمانان را در جهان امروز بپذیرد. همان طور که در خاورمیانه در مواجهه با اسرائیل غاصب این‌قدرت به اثبات رسیده است.
پیام دیگر این اجتماع بزرگ دینی، الهی و انسانی، نمایش قدرت جبهه ضد تکفیری- داعشی و پاسخ به تهدیدات گروه‌های منحرف است. آنها آمده‌اند که بگویند شیعیان جهان به همراه پیروان دیگر مذاهب اسلامی نخواهند گذاشت چهره رحمانی اسلام ناب و پیامبر رحمت(ص)، خدشه دار شده و به‌عنوان یک دین خشن، افراطی و غیر انسانی معرفی شود. آنها نخواهند گذاشت توطئه‌های تکفیری- صهیونیستی در سرزمین‌های اسلامی محقق شود و رژیم اشغالگر قدس در حاشیه امن قرار گیرد.
مسلمانان جهان برای اجرای این مانور بزرگ، سرزمین مقدس کربلا را که در آن به فرزندان پیامبر(ص) ظلم و ستم روا داشته شد انتخاب کرده‌اند و با حضور بیشمار خود اعلام کردند اگر آن روز حسین‌بن‌علی(ع) در این سرزمین تنها ماند امروز دین و آیین پیامبر اسلام(ص) و پرچمدار نهضت حسینی تنها نخواهد ماند. امید است که در سالیان آینده این حرکت پرشور حسینی و عاشورایی تداوم یابد که ان‌شاءالله این چنین خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/5817/1/290190/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها