خبر




رئیس پلیس آگاهی کشورخبرداد:
افزایش جنایت با سلاح گرم
طرح تشویقی برای تحویل اسلحه

گروه حوادث / رئیس پلیس اگاهی کشوربا اشاره به افزایش جنایت با سلاح گرم گفت: اکنون میزان کشفیات قتل‌ها نسبت به سال‌های گذشته بالا رفته و کمتر قتلی است که کشف نشده باشد.حال آنکه میزان استفاده از سلاح گرم در وقوع قتل‌ها نیز افزایش داشته است،اما خوشبختانه کارآگاهان موفق شده‌اند در مدت زمان بسیار کوتاهی از زمان قتل، قاتلان را شناسایی و دستگیرکنند.سردار محمد رضا مقیمی با بیان این مطلب افزود: حمل سلاح گرم و نگهداری آن از نظر قانون جرم است از این‌رو افرادی که سلاح دارند آن را مخفیانه نگهداری می‌کنند و نمی‌شود آماری درباره اینکه در حال حاضر چقدر سلاح در کشور وجود دارد، ارائه داد. خرید و فروش اسلحه نیز از منظر قانونی جرم است و با آن برخورد می‌شود. وی با بیان اینکه اکنون میزان کشفیات قتل‌ها نسبت به سال‌های گذشته بالا رفته و کمتر قتلی است که کشف نشده باشد، افزود: میزان استفاده از سلاح گرم در وقوع قتل‌ها نیز افزایش داشته است و خوشبختانه کارآگاهان موفق شده‌اند در مدت زمان بسیار کوتاهی از زمان وقوع، نسبت به شناسایی عاملان قتل‌ها اقدام کنند.سردار مقیمی ادامه داد: تهیه اسلحه در کشور راحت نیست اما از آنجا که کشورهای همسایه ناامن هستند و اسلحه در این کشورها به وفور یافت می‌شود پس به صورت قاچاق اسلحه وارد کشور می‌شود و در اختیار اشرار و افراد قرار می‌گیرند.وی افزود: ناجا در شهرها و استان‌های غربی طرح‌های تشویقی را برای تحویل اسلحه‌هایی که در دست مردم است اجرا می‌کند و افرادی که نسبت به تحویل اسلحه‌های گرم خودشان به پلیس اقدام می‌کنند شامل طرح‌های تشویقی می‌شوند و خوشبختانه فرهنگ‌سازی خوبی در زمینه تحویل اسلحه به پاسگاه‌ها و مقرهای پلیس صورت گرفته است. درحال حاضر تهران، خراسان رضوی، اصفهان و زاهدان به دلیل بالابودن میزان جرایم بیشتر مورد توجه پلیس قرار دارند.



5 تخلف مهم درجاده های کشور

گروه حوادث / رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور با اعلام پنج تخلف مهم درجاده‌های کشور گفت: متأسفانه عامل بســـــــیاری از تصادف‌های مرگبار به خاطرسرعت زیاد است.
به گزارش «ایران» سرهنگ احمد کرمی اسد، با بیان این خبـــرافزود: پنج تخلف در جاده‌های کشور طی 9 ماهه امسال، رکورد زده‌ و بیشتر از باقی تخلفات توسط پلیس راهور به ثبت رسیده‌ است.
به گفته وی، رتبه دوم تخلفات برون شهری مربوط به نقص فنی خودروها و رتبه سوم به استفاده نکردن از کمربند ایمنی در جــــــــــاده‌ها بازمی گردد. همراه نداشتن مدارک در رتبه چهارم تخلف‌های برون شهری است و جزو بیشترین تخلف‌هایی است که مأموران راهور در جاده‌ها با آنها برخورد کرده‌اند. وی، پنجمین تخلف راننده‌ها در جاده‌ها را سبقت غیرمجاز عنوان کرد و افزود: این تخلفات بسیاری اوقات تصادف‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال دارند.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6408/18/397725/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها