گزارش

گزارش عملکرد یک ساله بانک تجارت پس از برجام





در نخستین سالگرد اجرای توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه 1+5، مدیرعامل بانک تجارت عملکرد این بانک در توسعه خدمات ارزی و ارتقای استانداردهای کنترلی در یک سال گذشته را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، محمدابراهیم مقدم با اشاره به اینکه پس از اجرای توافق هسته‌ای روند مذاکرات با بانک‌های خارجی آغاز و احیای روابط  کارگزاری شتاب مضاعفی گرفته است، یادآور شد : طی یک سال گذشته بانک تجارت موفق به برقراری روابط کارگزاری فعال با 63 بانک خارجی در کشورهایی چون ترکیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، سوئیس، چین، اتریش، روسیه، انگلستان، امارات متحده عربی، بلژیک، ژاپن، کره جنوبی، دانمارک، جمهوری چک، سوئد و.... شده و امیدواریم تا پایان سال‌جاری شاهد آغاز روابط کارگزاری بانک تجارت با 48 بانک معتبر بین‌المللی دیگر باشیم. وی همچنین یکی از مهم‌ترین دستاوردهای توافق هسته‌ای را آزادسازی وجوه مسدود شده در حساب‌های بانک تجارت در کشورهای خارجی عنوان کرد.
مقدم با ارائه گزارشی از عملکرد بانک تجارت برای توسعه خدمات ارزی پس از اجرای برجام گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه، 1571 فقره اعتبار اسنادی به ارزش 893 میلیون دلار، گشایش یافته است و 1698 فقره حواله ارزی به ارزش 245 میلیون دلار توسط واحدهای ارزی این بانک در نقاط مختلف کشور صادر شده است، ضمن آنکه بانک تجارت تاکنون اقدام به گشایش 17فقره اعتبار اسنادی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کرده است. وی  گفت: بانک تجارت طی ماه های اخیر در فرآیند تأمین سرمایه خارجی برای برخی از بزرگترین طرح‌های اقتصادی کشور در قالب قراردادهای فاینانس مشارکت کرده است.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6408/6/397767/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها