چند خط خبر




گوشت قرمز ارزان شد
رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده کشور با اشاره به مازاد گوشت قرمز در بازار و کاهش قیمت این محصول به مردم توصیه کرد، گوشت مورد نیاز خود را از مراکز و قصابی‌های گرانفروش خریداری نکنند. منصور پوریان در گفت‌و‌گو با ایرنا یکی از معضلات بازار گوشت را قصابی‌ها دانست و افزود: اکنون روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در کشور ادامه دارد اما متأسفانه برخی مراکز عرضه و قصابی‌ها از گرانفروشی دست بر نمی‌دارند. وی اظهار داشت: با وجود اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و میش (دارای وزن بالای 15 کیلوگرم) باید با قیمت 290 تا 310 هزار ریال و قیمت هرکیلو بره (با وزن کمتر از 15 کیلوگرم) با نرخ 310 تا 330 هزار ریال عرضه شود، اما برخی قصابی‌ها هرکیلوگرم گوشت گوسفندی را با نرخ بیش از 400 هزار ریال می‌فروشند که این کار اجحاف به مصرف‌کنندگان است.



مدت زمان صدور ۹ قلم کالای کشاورزی کاهش یافت
براساس مصوبه دولت مدت زمان صدور ۹ قلم کالای کشاورزی ورود موقت کاهش یافته و در صورت تبدیل آنها به واردات قطعی، سود بازرگانی افزایش می‌یابد.
به گزارش ایسنا، ایران توانایی بالایی در تولید برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم، برنج و... داراست، به همین دلیل دولت باید در راستای کاهش میل ورود به واردات قطعی این کالاها به ایران عمل کند.
در همین زمینه دولت مصوبه‌ای را ابلاغ کرده است که بر اساس آن با افزوده شدن دو تبصره به دو ماده از آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی، مدت زمان صدور این کالاهای ورود موقت کاهش یافته و حداکثر تا یک‌سال خواهد بود و در صورتی که بخواهد تبدیل به واردات قطعی شود، سود بازرگانی آن افزایش پیدا می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6408/6/397773/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها