خبر



بررسی فعالیت کسب و کارهای نوپا در مرکز ملی فضای مجازی


دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی فعالیت کسب وکارهای نوپای اینترنتی و آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: درصورت نیاز به قانونگذاری برای این کسب وکارها، اقدامات مؤثر صورت می‌گیرد. به گزارش مهر، ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به نقش پررنگ فضای مجازی در زندگی امروز، تأکید کرد: هم‌اکنون استفاده از ابزارهای ارتباطی باعث تسهیل زندگی مردم شده است و در این میان بنگاه‌ها و اصناف فضای مجازی نیز می‌توانند از این فرصت برای ارائه خدمات استفاده کنند.
وی با بیان اینکه به دلیل بحث تازه‌ای که کسب و کارها و صنوف فضای مجازی رقم زده‌اند، گاهی شاهد تقابل فعالیت این کسب و کارها با بنگاه‌های سنتی هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع در مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی و بحث و تبادل نظر است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی بررسی فعالیت کسب و کارهای نوپای اینترنتی و آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی را با هدف تسهیل گری در فعالیت استارتاپ‌های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: چنانچه این کسب و کارها نیازمند قانونگذاری باشند، اقدامات مؤثر صورت خواهد گرفت.
 فیروزآبادی ادامه داد: هم‌اکنون شاهد هستیم که در حوزه‌های مختلف مانند حوزه حمل و نقل و مشابه آن، صنوفی در فضای مجازی شکل می‌گیرد که برخی تصور می‌کنند تهدیدی برای کسب و کارهای سنتی است. براین اساس در حال کار کارشناسی در مرکز ملی فضای مجازی هستیم تا چنانچه فعالیت این کسب وکارهای نوپا نیاز به قانون داشته باشد، مجلس قانونگذاری کند و اگر نیاز به هماهنگی باشد، مرکز ملی فضای مجازی وارد شود.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین از حمایت از استارتاپ‌های حوزه شبکه‌های اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: قصد داریم با راه‌اندازی یک شتاب دهنده در نزدیکی پایتخت، از استارتاپ‌های این بخش حمایت کنیم.

 



توقف واردات غیرقانونی رایانه‌ای تا اسفند
رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران از جمع‌آوری ۲۵۰۰ کارت گارانتی نامعتبر خبر داد و گفت: تا پایان بهمن در زمینه کالاهای رایانه‌ای هیچ واردات غیرقانونی نخواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری‌ها، مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران اظهارداشت: از 500 شرکتی که برای دریافت مجوز واردات کالاهای رایانه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند 45 شرکت موفق به اخذ این مجوزشدند. وی با اشاره به اینکه که دریافت مجوز 45 شرکت براساس احراز شرایط بوده افزود: از جمله شرایط کسب مجوز داشتن تعمیرگاه مجهز، نمایندگی در تمام استان‌های کشورو داشتن انبارمکفی برای تعویض کالا در صورت مرجوع بودن است.
وی گفت: شرکت‌های دیگر با مراجعه به اتحادیه و با هماهنگی و کسب شرایط لازم می‌توانند علاوه بر45 شرکت یادشده مجوز واردات بگیرند.
رئیس اتحادیه صنف رایانه افزود: اخذ مجوز برای شرکت‌های واجدالشرایط یک ماه تا 45 روز زمان می‌برد.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/8/397990/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها