گوناگون





قطع گاز جایگاه‌های «سی ان جی» استان‌های شمالی
براساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران، با هدف پیشگیری از افت احتمالی فشار، گاز جایگاه‌های «سی ان جی» در گیلان، گلستان و مازندران از شنبه شب قطع شد.
«محمد اسماعیل ابراهیم زاده»، مدیرعامل شرکت گاز مازندران درگفت‌و‌گو با ایرنا ،افزود: پایداری گاز مشترکان خانگی اولویت اول شرکت ملی گاز ایران است و با توجه به کاهش دمای هوا، این اقدام پیشگیرانه صورت گرفته است.با توجه به اینکه سرما در روزهای اخیر دست‌کم 11 استان را تحت تأثیر قرار داد، احتمال افزایش مصرف و افت فشار گاز وجود دارد.
ابراهیم‌زاده تعداد جایگاه‌های «سی ان جی» مازندران را 118 مرکز اعلام کرد و گفت: با قطع جریان گاز این جایگاه‌ها، روزانه یک میلیون مترمکعب گاز به مصرف خانگی اضافه می‌شود. هم‌اکنون کمبود گاز و افت فشار در هیچ یک از نقاط استان گزارش نشده و فشار گاز مطلوب است.
وی در عین حال بر لزوم مصرف بهینه گاز تأکید کرد وافزود: هنوز واحدهای صنعتی و تولیدی مازندران گاز طبیعی مصرف می‌کنند، اما در صورتی که فشار گاز کم شود، گاز این واحد‌ها هم قطع و به سوخت جایگزین سوق داده می‌شوند. مصرف روزانه مشترکان گاز خانگی در مازندران 22 تا 26 میلیون مترمکعب است که با برودت هوا به 30 میلیون مترمکعب هم می‌رسد.




بارندگی در نیمه شرقی کشور
سازمان هواشناسی امروز دوشنبه برای مرکز و برخی مناطق نیمه‌شرقی کشور بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرد.
به گزارش این سازمان، صبح امروز(دوشنبه) ارتفاعات تهران، غرب سمنان و مناطق مرکزی خراسان رضوی شاهد بارش خفیف برف است و جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی هم بارش باران و برف خواهد داشت. این سامانه بارشی فردا سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود و خلیج فارس و دریای عمان هم امروز دوشنبه مواج است.





پرداخت 90 درصد طلب گوجه کاران جنوب کرمان
با پرداخت 90 درصد طلب گوجه کاران جنوب کرمان از سوی دولت، تأمین اعتبار برای پرداخت باقیمانده طلب کشاورزان در دست پیگیری است.
«فرود سالاری»، رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: 10 درصد طلب باقیمانده کشاورزان گوجه کار بیش از
 10میلیارد ریال است و پیگیر پرداخت این مبلغ در آینده نزدیک هستیم. دولت به منظور حمایت از کشاورزان گوجه کار جنوب کرمان توسط سازمان تعاون روستایی ، خرداد ماه امسال اقدام به خرید 32 هزار تن گوجه فرنگی کشاورزان به قیمت هر کیلوگرم 3 هزار ریال کرد.





ریزگردها 45 ریگانی را راهی مراکز درمانی کرد
گروه ایران زمین/ بروز پدیده ریزگردها طی شنبه شب گذشته در ریگان استان کرمان 45 نفر را راهی مرکز بهداشتی درمانی کرد و همه مراکز بهداشتی درمانی و نیروهای راهداری این شهرستان در حالت آماده‌باش بود. «مصطفی بهروزی»، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان اظهار داشت: با تخصیص یک ‌میلیارد ریال اعتبار دستگاه پایش غلظت ریزگردها در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود. اعتبار تخصیص یافته پیمانکاران نیز مشخص شده و بزودی کار نصب آن عملیاتی می‌شود. به گفته وی از بین رفتن پوشش گیاهی در این شهرستان موجب بروز پدیده ریزگردها در این منطقه شده و ریگان را کانون بحران ریزگردها در استان کرمان کرده است.





اعلام آمادگی 29 کشور برای حضور
در نمایشگاه کتاب مازندران
29 کشور برای حضور و شرکت در نمایشگاه کتاب مازندران که از 16 تا 21 بهمن ماه در مجتمع نیاوران واقع در جاده ساری - قائمشهر برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کردند. «احد جاودانی»، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: هلند، استرالیا، انگلستان، عراق، سوریه و لبنان از جمله کشورهایی هستند که برای شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. به گفته وی 760 ناشر داخلی برای حضور و شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.حضور ناشران کتاب از آسیا، امریکا و اروپا و کشورهای صاحبنام و فعال در حوزه چاپ و نشر کتاب از ویژگی‌های این نمایشگاه است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت:
 30 تا 40 درصد تخفیف کتاب جزو برنامه‌هایی است که در نمایشگاه کتاب امسال اجرا خواهد شد.رونمایی از کتاب‌های جدید التألیف مؤلفان مازندرانی، امضای کتاب توسط نویسندگان و چهره‌های شاخص ملی، قصه گویی برای کودکان وغرفه ارائه عملکرد نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حوزه کتاب از جمله برنامه‌های جنبی همسو با کتابخوانی است که در نمایشگاه کتاب مازندران انجام می‌شود.




راه‌اندازی مدرسه طبیعت در سنندج
نخستین مدرسه طبیعت کردستان که در آن کودکان با شیوه‌های علمی و تخصصی، زندگی در طبیعت را فرا می‌گیرند، در سنندج راه‌اندازی شد. این مدرسه یکی از 16 مدرسه طبیعت در کشور است که توسط دو نفر از دوستداران طبیعت در نزدیکی روستای «حسن آباد» سنندج راه‌اندازی شده است. به گزارش ایرنا، این مدرسه طبیعت دارای 2 سوله پوشیده و روباز، محوطه تغذیه سالم، استخر روباز، محل نگهداری حیوانات اهلی و طیورخانگی، سکوی نقاشی، محل اسکان والدین و محوطه بازی با شن و بیلچه است. این مدرسه در روز، ظرفیت پذیرش 20 نفر را دارد و درمرحله اول در طول 2 هفته به صورت آزمایشی فعالیت کرده و پس از آن فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.




انسداد شبانه جاده کرج - چالوس
جاده «کرج - چالوس» به‌علت اجرای عملیات ایمن‌سازی تا 20 اسفند ماه، از ساعت 21 و 30 دقیقه شب تا 5 و 30 دقیقه صبح، مسدود می‌شود.
به گزارش ایسنا، «سیدیعقوب میرکتولی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: عملیات ایمن‌سازی جاده کرج - چالوس در طول روز نیز متوقف نمی‌شود و همزمان با عبور ترافیک اجرا می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/23/398008/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها