خبر




گسترش همکاری های
پلیسی ایران و آلمان

گروه حوادث /درجریان دیدار فرمانده ناجا با رئیس پلیس فدرال آلمان بر توسعه همکاری و تعاملات پلیسی دو کشور تأکید شد.
به گزارش «ایران»، سردار حسین اشتری در حاشیه دیدار با رئیس پلیس فدرال آلمان و هیأت همراه در جمع خبرنگاران گفت: براساس هماهنگی‌های از پیش صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت امور خارجه، ریاست پلیس فدرال آلمان به همراه هیأتی به کشور ایران سفرکرد. بازدید از برخی مجموعه‌های انتظامی و همچنین از مرز جنوب شرقی کشور، بخشی از برنامه‌های این سفر بود و دستاورد و توانمندی پلیس جمهوری اسلامی ایران در معرض دید این هیأت قرار گرفت.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه این سفر و نشست با رئیس پلیس فدرال آلمان زمینه ساز تعاملات پلیسی دو کشور ایران و آلمان خواهد بود، خاطرنشان کرد: مقابله با جرایم سازمان یافته بویژه مبارزه با مواد مخدر و تروریست از محورهای همکاری خواهد بود چرا که همکاری در بخش‌های مختلف بویژه در راستای مبارزه با مواد مخدر و تروریست برای توسعه امنیت دو کشور مثمرثمر خواهد بود.
به گفته اشتری، رئیس پلیس فدرال آلمان با اذعان به ظرفیت‌های نیروی انتظامی خواستار همکاری و تداوم تعاملات با پلیس ایران است.
وی اشاره کرد: ما نیز در راستای انتقال تجربیات و تعاملات پلیسی آمادگی برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزشی در حوزه پلیسی و انتظامی را داریم.
 رئیس پلیس فدرال آلمان نیز در حاشیه این دیدار گفت: نخستین بار است که به کشور ایران سفر می‌کنم و طی بازدید از مجموعه پلیس ایران بویژه مرزبانی دریافتم که نیروی انتظامی و پلیس ایران قابلیت‌ها و توانمندی‌های مثال زدنی دارد.
دکتر «دیتر رومن» با اشاره به بازدید از مرزهای جنوب شرقی ایران اظهار کرد: امنیت مطلوبی در مرزهای ایران حاکم است و به عینه دیدم نیروی انتظامی با چه تلاش و تخصصی در راستای تأمین امنیت مردم کشورش تلاش می‌کند.رئیس پلیس فدرال آلمان با اشاره به اینکه شاهد از خودگذشتگی نیروهای پلیس ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر بودم، افزود: اقدامات پلیس ایران در مقابله با مواد مخدر، جوانان و کودکان آلمانی را نیز در برابر مواد مخدر حفظ می‌کند.
وی با تأکید بر تداوم تعاملات پلیسی با ایران عنوان کرد: این نشست آغاز و تداوم همکاری‌ها با پلیس ایران است و چشم‌انداز خوبی برای این همکاری‌ها پیش‌بینی می‌کنم و امیدوارم به راه حل‌های خوبی در خصوص مقابله با جرایم برسیم.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/22/398009/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها