گزارش

دریای مدیترانه و زمستان اروپا قاتلان مهاجران بی‌پناه





گروه جهان/ آب های آبی دریای مدیترانه همچنان مهاجران را به کام خود می‌کشد و می‌کشد. نهادهای حقوق بشری نگران جان 100 مهاجری هستند که روز شنبه بعد از اینکه کشتی آنها در سواحل لیبی غرق شد، ناپدید شدند.
به گزارش بی‌بی‌سی، گارد ساحلی ایتالیا اعلام داشته، موفق شده است، جان 4 مهاجر را نجات داده و اجساد 8 نفر دیگر را از آب بگیرد. اما همچنان هیچ اطلاعی از وضعیت 100 مسافر دیگر کشتی غرق‌شده نیست. این کشتی در حدود 50 کیلومتری ساحل لیبی بود که دچار سانحه و غرق شد. همزمان با گارد ساحلی ایتالیا، یک کشتی نیروی دریایی فرانسه و دو قایق تجاری به همراه امداد هوایی در حال جست‌و‌جو برای یافتن سرنشینان این قایق‌ هستند. از ملیت مهاجران سوار این قایق بادی هنوز گزارشی منتشر نشده است. گارد ساحلی ایتالیا روز جمعه در حادثه‌ای مشابه موفق به نجات جان 550 مهاجر شده‌ بود.
بر اساس آماری که آژانس پناهندگان سازمان ملل منتشر کرده‌ است، در دو هفته‌ای که از سال نو میلادی می‌گذرد، بیش از هزار مهاجر از طریق مدیترانه وارد اروپا شده و 11 نفر نیز در همین مسیر جان باخته‌اند. اگر ناپدیدشدگان کشتی غرق‌شده در روز شنبه کشته شده باشند، این رقم افزایش چشمگیری می‌یابد.
درهای بسته مجارستان به روی پناهجویان
اگر در مسیر مهاجران از آفریقا به اروپا، دریای مدیترانه جان این پناهجویان را می‌گیرد، در مسیر بالکان این زمستان سرد اروپا است که در کمین جان پناهجویان نشسته‌ است. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله، دولت مجارستان با وجود سرمای بی‌سابقه در شرق اروپا، از گشودن مرزهای خود به روی هزاران پناهجو سرباز می‌زند.  مجارستان همچنین در ادامه اقدامات امنیتی خود برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به این کشور تصمیم دارد پناهجویانی را که در این کشور به‌سر می‌برند، دستگیر کند. بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، وضعیت پناهجویان در بلغارستان نیز غیرقابل تحمل شده است. در چند روز گذشته در این کشور علاوه بر ۳ بلغاری، سه پناهجو (یک زن از سومالی و دو مرد عراقی) نیز از سرمای شدید یخ زدند.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/24/398025/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها