خبر




مذاکره برای اتصال به نظام بین‌الملل پرداخت، پس از برجام کلید خورد
مدیره اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: مذاکرات برای اتصال نظام بانکی ایران به پرداخت‌های بین‌المللی پس از برجام آغاز شده و پیش از آن،این امکان برای بانک مرکزی وجود نداشت. «داود محمدبیگی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: مذاکره و تعامل با شرکت‌های بین‌المللی پرداخت با هدف اتصال شبکه بانکی ایران به نظام پرداخت‌های بین‌الملل پس از برجام آغاز شده است و البته این شرکت‌ها با ملاحظه‌های خود کار را  جلو می‌برند. وی با بیان اینکه اکنون در حوزه تکنولوژی و زیرساخت وضعیت خوبی وجود دارد و در عمل وارد مباحث اجرایی این اتصال‌ها شده ایم، احتمال داد که در چند ماه آینده زیرساخت‌های لازم در این زمینه در کشور شکل گیرد.
محمدبیگی در عین حال با برشمردن موانع ورود این شرکت‌های پرداخت به بازار ایران، گفت: بخشی از شرکت‌های بین‌المللی پرداخت، امریکایی هستند که در عمل به خاطر تحریم‌های اولیه امکان همکاری با آنها وجود دارد. وی ادامه داد: 2 شرکت برای ورود به بازار ایران ابراز تمایل کرده‌اند و در زمان حاضر مقدمات کار در حال انجام است.



طرح تولید محصولات گلخانه‌ای تصویب شد
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور مصوب شد. به گزارش ایسنا، محمد علی، افزود: یکی از این طرح‌ها محصولات گلخانه‌ای است که به دلیل نیاز کشور به آب و برای صرفه‌جویی و تعدیل مصرف آب در کشور این طرح ایجاد شده است. وی ادامه داد: این طرح قرار است در ۴۳ هزار هکتار انجام شود که هزار و ۵۰۰ هکتار برای سال ۹۵ بوده است و تاکنون انعقاد قرارداد هزارهکتارانجام شده و در حال اجرا است.



شاخص بورس کانال ۷۹ هزار واحدی را رد کرد
در معاملات دومین روز بورس اوراق بهادار تهران دماسنج بازار سرمایه توانست پس از ۱۹۷ واحد رشد بار دیگر کانال ۷۹ هزار واحدی را رد کند، اما شاخص فرابورس ایران ۲.۵ واحد افت کرد و به رقم ۸۲۶.۵ رسید. به گزارش ایسنا، دیروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۷ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۷۳ واحدی رسید. شاخص کل هموزن نیز توانست ۳۲ واحد صعود کند و به رقم ۱۵ هزار و ۴۴۷ واحدی برسد.



مصرف انرژی ایران چند برابر جهان
مدیرعامل سازمان بهره‌ وری انرژی ایران گفت: آمارها نشان می‌دهد سرانه متوسط مصرف انرژی ایران در بخش کشاورزی ۳.۳ برابر متوسط مصرف انرژی و در بخش ساختمان (عمومی، تجاری، مسکونی و صنعت) نیز ۱.۹ برابر متوسط مصرف انرژی در جهان است. سید حسین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحران انرژی در تابستان سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از خاموشی در فصل تابستان اقدام های متعددی در صنعت برق در نظر گرفته شده و در حال حاضر نیز در حال پیگیری است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/6/398033/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها