گفت‌و‌گوی «ایران» با رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال

کامرانی‌فر: داوری که نمره پایین بگیرد، محروم می‌شود






محمد محمدی سدهی


در یکی دو روز گذشته بحث محرومیت تورج حق‌وردی، داور دیدار تیم‌های نفت تهران و استقلال تهران از هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال در رسانه‌ها مطرح شد. حق وردی در صحنه‌ای به سود استقلال اعلام خطا کرد و همین ضربه توسط امید ابراهیمی تبدیل به گل شد در حالی که در آن صحنه هیچ خطایی روی کاوه رضایی رخ نداده بود و بهترین تصمیم این بود که حق وردی دستور به ادامه بازی دهد. در روزهای گذشته باشگاه نفت تهران و سرمربی این تیم انتقادات تندی از داور بازی داشتند که این انتقادات موجب شد حق وردی محروم شود؛ محرومیتی که توسط دپارتمان داوری به صورت واضح تأیید نشد.
رئیس دپارتمان داوری در خصوص این موضوع به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «در وهله اول باید بگویم که محرومیت داوران به هیچ وجه رسانه‌ای نمی‌شود و بیان این محرومیت طبق قانون به هیچ وجه صحیح نیست با وجود این در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی در این خصوص شد و همه اهالی در مورد قضاوت داور این دیدار اظهارنظر کردند اما باید بگویم هر داوری که نمره پایین بگیرد از قضاوت محروم می‌شود.» حسن کامرانی فر بدون اشاره به محرومیت قطعی تورج حق وردی می‌افزاید: «تصمیم حق وردی در خصوص آن صحنه به هیچ وجه درست نبود و داور در خطایی که به سود استقلال اعلام شد، اشتباه کرد. همان‌طور که گفتم محرومیت داوران رسانه‌ای نمی‌شود پس نمی‌توانم با صراحت در خصوص محرومیت حق وردی صحبت کنم اما قضاوت او رضایتبخش نبود.»
او ادامه می‌دهد: «خیلی دوست داشتم قضاوت‌ها در نخستین بازی از نیم فصل دوم بهتر باشد و شرایط بهتر شود اما در هفته شانزدهم یکی دو سوت اشتباه موجب شد نتیجه دیگری رقم بخورد. 8 بازی برگزار شد که قضاوت داوران در 6 بازی مورد رضایت ما بود، در دو بازی داوران اشتباه داشتند و امید می‌رود تا در هفته‌های بعدی شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.»
رئیس دپارتمان داوری در خصوص قضاوت محمدحسین زاهدی‌فر در دیدار پرسپولیس و سایپا که با اعتراض کادر فنی و بازیکنان دو تیم همراه بود، می‌گوید: «قضاوت زاهدی فر رضایتبخش بود و سوت‌های داور تأثیری در نتیجه نهایی این دیدار نداشت. داوران جوانی همچون زاهدی فر نیاز به کسب تجربه بیشتر دارند و قطعاً زاهدی فر نیز باید با قضاوت بیشتر به این تجربه دست یابد.»

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/27/398044/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها