دومین روز جشنواره موسیقی فجر با استقبال گسترده مخاطبان همراه شد

از سمفونی آزادگان تا شادیانه‌های اقوام ایرانی





جشنواره سی و دوم موسیقی فجر با گذشت دو روز از اجراهای خود همچنان بدون حاشیه و ارائه برنامه‌های متنوع موسیقی در شش سالن موسیقی تهران درحال برگزاری است و البته تعدادی از کنسرت‌های جشنواره هم به صورت آنلاین برای مخاطبان پخش می‌شود. همچنین در جشنواره امسال قرار است گروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بررسی و داوری طراحی لباس گروه‌های شرکت‌کننده در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر از هنرمندان برگزیده این بخش تجلیل کنند.
اما تالار وحدت شنبه 25 دی ماه و در دومین شب این جشنواره، میزبان ارکستر سمفونیک تهران بود.این ارکستر به رهبری شهرداد روحانی «پوئم- سمفونی آزادگان» اثر احمد پژمان را برای بار دوم به روی صحنه برد. در ساعت 21:30 هم گروه موسیقی رستاک به سرپرستی سیامک سپهری با اجرای موسیقی اقوام مختلف ایران همچون هرمزگان، خوزستان، کرمانشاه، فارس، گیلان و آذربایجان در تالار وحدت فضای شادی را برای مخاطبان موسیقی ایجاد کرد. دراین برنامه بخشی از آثار منتخب سال‌های گذشته وآلبوم تازه این گروه موسیقایی با نام «میان خورشیدهای همیشه» برای مخاطبان ارائه شد. دراین کنسرت، منظومه عاشقانه «رعنا» با همراهی ناصر وحدتی پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان اجرا شد. گروه کر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان هم در سالن رودکی به روی صحنه رفت.
سریر موسیقی گیلانی را به صحنه برد
اجرای دوم تالار رودکی به هنرنمایی ارکستر سمفونیک خانه هنرمندان به رهبری و آهنگسازی محمد سریر در ساعت 21:30 اختصاص داشت.  در بخش نخست این اجرا دو قطعه «اگر تو آمده بودی» از ترانه‌های شیون فومنی از شاعران گیلانی و همچنین «در سفر گمشدن» اجرا شد. سریر قطعه «آواز عشق» را به محمد نوری تقدیم کرد و گفت: نوری آغازگر نگاهی متفاوت به آواز ایرانی بود. فریدون مشیری نیز شاعری است که همه اشعارش روان و آموزنده است. گروه موسیقی «حاوا» قشقایی و «دیلمون» از گیلان نیز در بخش نواحی سی و دومین جشنواره موسیقی در برج آزادی تهران روی صحنه رفتند.
اجرای آثار باکلام درخشانی برای نخستین بار
میلاد درخشانی خواننده موسیقی تلفیقی با اجرای کنسرت «اشارات نظر»ساعت 21:30 در شب تولدش برای نخستین بار آثار با کلامش را در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه برج آزادی برد. در این کنسرت که سیروان خسروی میهمان آن بود 13 قطعه با کلام و 3 قطعه بی‌کلام اجرا شد که برخی از آنها قطعات جدیدی بودند که قرار است در آلبوم بعدی میلاد درخشانی منتشر شود. فریدون آسرایی هم که در بخش موسیقی پاپ در ساعت 18:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به روی صحنه رفت، گفت: امیدوارم از این جشنواره‌ها زیاد شود تا موسیقی پاپ از این روزگار نامساعدی که در سال‌های گذشته داشته، بهتر شود. فرزاد فرزین دیگر خواننده موسیقی پاپ ساعت 21:30 به همراه اعضای ارکسترش در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفت. فرهنگسرای نیاوران نیز میزبان دو کنسرت بانوان «گروه ناز» نواحی خراسان به خوانندگی یلدا عباسی و«گروه ترنه» به خوانندگی نرگس مختاری بود.
لغو کنسرت هنرمند تاجیکی در تهران
 ستاد خبری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اعلام کرد: «دولتمند خالُف» موسیقیدان، نوازنده و خواننده تاجیک که پیش از این قرار بود چهارشنبه 29 دی‌ماه در تالار وحدت روی صحنه برود به‌علت عارضه قلبی و مغزی در بیمارستانی در شهر «دوشنبه» تاجیکستان بستری شد. این ستاد اعلام کرده که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان پیگیر وضعیت جسمانی این هنرمند سرشناس موسیقی است و برای ایشان آرزوی بهبودی و سلامتی دارد.
شوسان تریو به جشنواره موسیقی فجر نرسید
همچنین گروه شوسان تریو که پیش از این قرار بود دوشنبه 27 دی ماه ساعت 18:30 در تالار رودکی برنامه‌اش را اجرا کند، به علت کافی نبودن تاریخ اعتبار گذرنامه یکی از اعضایش موفق به حضور در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نشد.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/26/398062/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها