دگرخوان






گفت‌و‌گو / عرب سرخی: نقشه راه تغییر نکرده است
درحال‌ حاضر اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای عالی سیاستگذاری را سازماندهی کرده‌اند... تا جایی که زمزمه‌های آن را می‌شنوم، این شورا برنامه‌اش حمایت از آقای روحانی است. حال باید منتظر بود تا حمایت رسمی را اعلام کنند... دلیل آن هم همان دلیل سال ۱۳۹۲ است. به نظر من هیچ دلیل جدیدی پیدا نکرده‌اند؛ اما شرایط شفاف‌تر شده است. اگر آقای روحانی در سال ۹۲ وعده‌هایی داد امروز می‌بینیم به بخشی از آن وعده‌ها عمل کرده است؛ بنابراین ما می‌توانیم عملکرد آقای روحانی را دلیل حمایت از او بدانیم... آقای روحانی... حتماً [با مجموعه اصلاح‌طلبان] ارتباط دارند؛ حالا لازم نیست با شورا مستقیم ارتباط داشته باشند، همین ارتباطات از سوی برخی از افراد و نهادهای رسمی سامان پیدا می‌کند، به‌هرحال احزاب و گروه‌ها کم‌وبیش با آقای روحانی ارتباط دارند؛ مجلس هم با ایشان ارتباط دارد. به‌هرحال اینها به نوعی در شورای اصلاح‌طلبان حضور دارند؛ بنابراین این مجموعه با آقای روحانی در ارتباط است، حتماً تعامل و گفت‌وگو و تبادل نظر هم وجود دارد... دولت آقای روحانی توانمندی خود را در برجام به منصه ظهور رسانده که خواست جامعه بوده... دولت باید تا حدودی کابینه خود را جوان‌تر کند؛ درحال‌ حاضر میانگین سنی کابینه بالاست. برخی وزیران برای اینکه کار فعال وزارت را دنبال کنند مسن هستند. وجه دیگر اینکه دولت باید انسجام خودش را بالا ببرد... دولت... باید توانمندی‌های اطلاع‌رسانی خود را بهبود ببخشد.






گفت‌و‌گو / کرباسچی: تمدید روحانی خواست هاشمی بود
آقای هاشمی بارها گفته بود که آقای روحانی باید در انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری شرکت کند. هنوز آقای روحانی شخصاً در این زمینه چیزی اعلام نکرده است. حضور آقای روحانی در انتخابات ٩٦ مورد نظر آقای هاشمی بود. امید است که شرایط به گونه‌ای باشد که آقای روحانی تصمیم به حضور در انتخابات آتی بگیرد. نیروهای مختلفی که همراه و همگام آیت‌الله هاشمی در انتخابات سال ٩٢ بودند، امروز هم معتقد هستند که روش این دولت و برنامه‌های آن باید ادامه پیدا کند... خود آقای هاشمی حتماً یک رابطه ویژه با رهبری داشت. ولی اینکه ایشان چقدر از این رابطه شخصی برای این مجموعه استفاده می‌کرد احتیاج به بررسی دارد و نمی‌شود خیلی قاطع گفت این رابطه همیشه تأثیر داشته است. نکته دیگر اینکه اشخاص دیگری هم در بین ما هستند که به هر صورت می‌شود این رابطه را احیاناً اگر لازم باشد احیا کرد. حالا نه در حد آقای هاشمی ولی به هر حال به نحوی می‌توان این کار را انجام داد.






سرمقاله: «در پی سراب ندوید!»؛ حسین شمسیان
امروز یک سال است که برجام بین ایران و 1+5 اجرایی شده است. هرچند مسئولان ما از چندماه زودتر مشغول انجام تمامی تعهداتشان بودند و در اصل 27 دی 1394، روز شروع اجرای تعهدات دشمن است... اکنون، سامانه هسته‌ای کشورمان به وضعیتی رسیده که با نبودنش فرقی ندارد!... واقعیت‌های برجام بیش از آنچه دولتمردان می‌گویند و پیش از آنچه در این نوشتار آمده، برای مردم ملموس و روشن است و با اقدامات نمایشی مثل جشن هواپیمای ایرباس- که حقیقتاً نماد تحقیر عزت یک ملت در برابر جهانیان است و نمایشی شبیه دستیابی قبایل بدوی به یکی از مظاهر دانش جهانی- نمی‌توان آن را موفق و مطلوب جلوه داد... بهتر است پس از چند سال دویدن به دنبال سراب و بزک چهره دشمن، کمی هم به داخل نگاه کرد و با عذر‌خواهی از مردم، راه تقویت توان ملی از مسیر اقتصاد مقاومتی را دنبال کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/25/398090/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها