خبر






استرداد یک متهم فساد نفتی به ایران
«علیرضا زیبا حالت منفرد»، مسئول اجرایی خرید و فروش محموله‌های  نفتی بابک زنجانی در خارج از کشور، توسط پلیس بین‌الملل در یکی از کشور‌های امریکای مرکزی دستگیر و به کشور بازگردانده شد.
به گزارش «میزان»، سردار مسعود رضوانی رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، روز گذشته درخصوص استرداد این متهم نفتی گفت: با دستور مقام قضایی، پیگیری‌ها و بازداشت متهم  فراری پرونده فساد بزرگ نفتی در دستور کار پلیس قرار گرفت و در ابتدا این فرد در شرق آسیا (مالزی) ردیابی، شناسایی و دستگیر، اما متأسفانه با تبانی‌های صورت گرفته مجدداً متواری شد. وی افزود: سرانجام این فرد  در یکی از کشورهای امریکای مرکزی (دومنیکا)  ردیابی و شناسایی و با همکاری پلیس این کشور دستگیر و روز یکشنبه [25 دی ماه] تحویل مقامات قضایی کشورمان شد. اداره کل تبلیغات بین‌الملل قوه قضائیه هم در اطلاعیه‌ای ، استرداد این متهم نفتی را تأیید کرد. رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع بابک زنجانی  هم از انتشار این خبر استقبال کرد و گفت: به عنوان  وکیل بابک زنجانی که در جریان محتویات پرونده  48 هزار صفحه‌ای  موکلم و دیگر متهمان نفتی  هستم، اعتقاد دارم بازجویی و محاکمه این فرد خیلی از مسائل و همچنین گره‌های ناگشوده که در پرونده باقی مانده را روشن خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، وی افزود: موکلم در خرید و فروش  محموله‌های نفتی نقش نداشت و کارهای خود را  از طریق تلفن و ایمیل انجام می‌داد، اما  متهم دستگیر شده (علیرضا زیبا حالت منفرد) در عملیات اجرایی خرید و فروش محموله‌های نفتی نقش مهمی را ایفا می‌کرد. در حقیقت نامبرده عملیات‌های نفتی را انجام  می‌داد. به گفته کوهپایه‌زاده، این فرد قبل از وقوع این اتفاقات به کشور رفت و آمد داشت اما بعد از دستگیری بابک زنجانی، دیگر به کشور نیامد.




مجید انصاری: ظلم به رئیس جمهوری بی‌سابقه است
معاون حقوقی رئیس جمهوری، ظلمی که امروز به شخص رئیس جمهوری منتخب مردم روا داشته شده را در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه دانست و گفت: همزمان با کوشش دولت در میدان اجرا و تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب و در عین مواجهه کشور با هزاران مشکل مبتلابه، صدها رسانه با استفاده از پول دولت، به طور شبانه روزی علیه دولت فعالیت و آن را تخریب می‌کنند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری روز شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه هیچ انگیزه سیاسی در پس این گفتار من نیست و احساس می‌کنم که منافع ملی کشور در خطر است، افزود: باید اتحاد و اقتدار کشور در رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور به نمایش گذاشته شود، زیرا آنچه که از نمایش اقتدار و اتحاد کشور نمایش داده می‌شود، به نام کشور و ولی‌فقیه خواهد بود. وی با بیان اینکه اگر لگوی برخی روزنامه‌های کشور را برداریم، هیچ فرقی با روزنامه‌های اسرائیلی ندارند، خاطرنشان کرد: برخی روزنامه‌ها و نشریات بی انصاف در کشور فقط به دنبال سیاه‌نمایی هستند و حتی یک فعالیت و کار مثبت دولت را هم نشان نمی‌دهند.
وی  با بیان اینکه در چند سال اخیر هاشمی رفسنجانی این همه زخم‌ زبان از دوست و دشمن شنید؛ زخم ‌زبان نه زخم‌ زبانی که از جانب بی‌بی‌سی و ضدانقلاب باشد، بلکه زخم ‌زبان‌هایی را که از دوستان انقلابی خود می‌شنید، افزود: دوستان انقلابی در جلسات بصیرت‌افزایی خود سرمایه‌های بزرگ انقلاب را به آتش می‌کشیدند اما با وجود این همه بداخلاقی، هاشمی خم به ابرو نمی‌آورد و مسائل را باز هم بخوبی جمع‌بندی می‌کرد. وی با بیان اینکه آنچه را که آقای روحانی در سال 92 تحویل گرفت، دقیقاً همان وضعیت بعد از دوران جنگ تحمیلی بود، گفت: در سال 92 از نظر مشکلات مالی از زمان پایان جنگ نیز اوضاع بدتری داشتیم و مشکلات مالی در سال اول دولت تدبیر و امید، در دوران بعد از انقلاب بی‌سابقه بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/3/398094/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها