رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه آلبانی:

آیت‌الله هاشمی به دنبال صلح و ثبات جهانی بود




رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه آلبانی، با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی میان دو کشور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تحکیم روابط با آلبانی استقبال می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار«دیتمیر بوشاتی»، با قدردانی از ابراز تسلیت دولت و ملت آلبانی به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌عنوان شخصیتی نام آشنا برای مردم منطقه و جهان، پیوسته به دنبال صلح و ثبات جهانی و توسعه و رفاه مردم در سراسر گیتی بود.
رئیس جمهوری به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده دو کشور اشاره کرد و افزود: دوره پسابرجام فرصت مناسبی را برای توسعه و تعمیق همکاری‌های تهران – تیرانا در همه حوزه‌ها بویژه اقتصادی و تجاری فراهم کرده است که باید بخش‌های خصوصی دو کشور از این فرصت بخوبی استفاده کنند. روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت پایه‌های صلح و ثبات در منطقه بالکان بوده و پیوسته در این مسیر گام برداشته است، گفت: تهران آمادگی دارد در عرصه مبارزه با تروریسم، با کشورهای مختلف از جمله آلبانی همکاری کند.
وزیر خارجه آلبانی نیز در این دیدار با ابراز تسلیت دولت و ملت کشورش به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: آلبانی مصمم است با توسعه و تعمیق همه جانبه روابط تهران – تیرانا، صفحه تازه‌ای را در تاریخ روابط دو کشور بگشاید.
دیتمیر بوشاتی با بیان اینکه برجام، افق‌های جدیدی را در همکاری ایران با جهان و از جمله آلبانی گشوده است، گفت: ما با تدوین نقشه راه، مصمم هستیم تا با ارتقای سطح همکاری های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی، بستر مستحکمی را برای روابط آینده دو کشور ایجاد کنیم.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/1/398111/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها