اخبار




پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت در گذشت دکتر علی شریعتمداری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت دانشمند مکرم دکتر علی شریعتمداری را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم  انقلاب به این شرح است:


بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت دانشمند مکرم جناب آقای دکتر علی شریعتمداری رحمه‌الله علیه را که سال‌ها در خدمت تحقیق و تألیف در زمینه‌ علم و تربیت، عمر گرامی را صرف کرده و از اعضای دیرین و ثابت شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند، به خاندان و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن فقید مسألت می‌نمایم.
سید علی خامنه‌ای
26/ دی ماه/ 95



رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت:
آیت‌الله هاشمی بحق بازوی توانای رهبری بود
رئیس جمهوری فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مصیبتی بسیار ناگوار و مصداق ثلمه‌ای توصیف کرد که هیچ چیز نمی‌تواند این خلأ را جبران کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی عصر دیروز در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه با این حادثه رهبر معظم انقلاب پشتوانه‌ای بزرگ را از دست دادند، گفت: آیت‌الله هاشمی بحق بازوی توانای رهبری بود و نفوذ او در میان مردم و طبقات مختلف از توانمندی‌های مهم ایشان بود.
رئیس جمهوری خدمات فوق‌العاده حضرت آیت‌الله هاشمی به کشور، انقلاب و اسلام، خدوم بودن، مظلومیت و حملات ناجوانمردانه به ایشان در طول دوران‌ مختلف انقلاب و غیرمترقبه بودن این رویداد را سه عامل اساسی حضور پررنگ مردم در مراسم تجلیل از ایشان برشمرد. روحانی افزود: آیت‌الله هاشمی در طول حیات به معنای واقعی کلمه پشتیبان و مبلغ اعتدال در جامعه بود و بزرگداشت ایشان ادامه دادن شیوه و مشی ایشان است. رئیس جمهوری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی فردی با عاطفه فراوان و در عین حال دارای شجاعتی وافر و خواست وی عظمت ایران، اسلام و وحدت جامعه بود. روحانی با دعوت همگان به وحدت خاطرنشان کرد باید وحدتی را که در این رویداد در جامعه ایجاد شد، همواره پاس بداریم. رئیس جمهوری اظهار داشت: همچنان که حیات این شخصیت بزرگوار تکیه‌گاه مطمئن نظام بود، ارتحال ایشان نیز زمینه‌ساز وحدت جامعه شد.



فاطمه هاشمی :
کسانی که هاشمی را رنج داده‌اند، مرثیه‌خوان شده‌اند
فاطمه هاشمی، دختر آیت‌الله در هفتمین روز درگذشت پدرش با یادآوری رنج‌ها، اهانت‌ها و زخم‌های روحی که او از مخالفانش متحمل شد، تأکید کرد: «این روزها که همه از تو می‌گویند، بیشتر دلم می‌سوزد؛ برای وقتی که بودی و زخم زبان می‌شنیدی؛ بودی و تهمت و دروغ به تو می‌بستند و بودی و صبر می‌کردی» به گزارش ایران آنلاین، وی ادامه داد: «طاقت ندارم ببینم آنان که رنجت دادند، مرثیه‌خوانت شوند.»
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/6409/2/398118/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها