جوابیه




در پی انتشار گزارشی تحت عنوان «خانه‌ای در طبقه هیچ» در صفحه گزارش به شماره 7057 روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه 1398، جوابیه زیر از سوی شرکت عمرانی شهر جدید پردیس فرستاده شد که در ادامه می‌خوانید:

مدیرمسئول محترم روزنامه ایران
با سلام
با توجه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل سریع باقی مانده مسکن‌مهر در سراسر کشور، در شش ماهه دوم سال 1397 شاهد تغییرات گسترده‌ای در موضوع مسکن مهر بویژه در شهر جدید پردیس بوده‌ایم، در راستای این برنامه‌ها و افزایش حجم حضور مراجعه‌کنندگان برای طی کردن روال اداری، اقدامات وسیعی نیز به‌منظور تکریم ارباب رجوع در کارگزاری مسکن‌مهر صورت گرفت. راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی، ایجاد فضایی برای استراحت متقاضیان، گسترش فضای اداری کارگزاری، تهیه اتیکت‌های شناسایی برای کلیه پرسنل، برقراری شیفت‌کاری در ایام آخر هفته و از همه مهم‌تر راه‌اندازی سامانه جامعه خدمات الکترونیک به‌ منظور کاهش مراجعه حضوری، از جمله اقدامات ویژه‌ای بوده که درماه‌های اخیر اجرایی شده و یقیناً می‌توان رضایت نسبی مراجعه‌کنندگان نسبت به گذشته را شاهد بود. با توجه به حجم بسیار بالای مراجعه روزانه متقاضیان به‌ کارگزاری مسکن‌مهر که آماری در حدود 1500متقاضی در روز است، تاکنون جلسات مختلفی به‌ منظور توجیه پرسنل در برخورد با ارباب رجوع برگزار شده و در مواردی نیز بعد‌ از دریافت شکایت، برخوردهای لازم نیز با خاطیان صورت گرفته است.
ضمناً باید اشاره‌ای به طرح موضوعات مختلفی در گزارش مذکور از جمله واریزی بسیار پایین یا نقل و انتقال‌های غیرقانونی نیز داشت. با توجه به استقبال گسترده از طرح مسکن‌مهر در پردیس، در سال‌های شروع این طرح بیش از ظرفیت موجود، برای ثبت‌نام واحدهای مسکن‌مهر در پردیس اقدام شده که طبیعتاً بعد‌ از گذشت چندین سال و نادیده گرفتن اخطاریه‌های مختلف، متقاضیانی که مبلغی به‌ عنوان آورده اولیه نداشته‌اند یا آورده بسیار پایینی داشته‌اند، به‌ صورت خودکار از سامانه مسکن مهر حذف شدند و نمی‌توان شانس مجددی برای این دسته از متقاضیان قائل شد. با این‌حال همچنان متقاضیانی در پردیس بوده‌اند که با وجود آورده بالاتر از حد نصاب، هنوز برای انتخاب واحد دعوت نشده بودند که خوشبختانه بعد‌ از حل تمامی مشکلات حقوقی و معارض، در ماه‌های اخیر این دسته از متقاضیان هم در حال دعوت می‌باشند تا طبق نوبت برای تخصیص واحد مراجعه نمایند. با توجه به حل مشکلات حقوقی در ماه‌های اخیر، طبیعتاً تکمیل این واحدها به‌ بعد از سال 98 موکول خواهد شد که به این دسته از متقاضیان پیشنهاد دریافت واحدهای آماده در سایر شهرهای جدید نیز شده تا سریع‌تر خانه‌دار شوند. بنابراین قاطعانه می‌توان گفت تا پایان خرداد ماه سال‌جاری، در پردیس نه مشکلی از بابت تخصیص واحد وجود دارد و نه مشکلات مربوط به دریافت قراردادهای پیش‌فروش 5 برگی که به نوبت و براساس اطلاعیه‌های صادر شده، به تمامی متقاضیانی که آورده خود را تکمیل کنند، تقدیم خواهد شد.
در‌مورد نقل و انتقال غیر‌قانونی یا اسناد جعلی، باید گفت که شرکت عمران شهر جدید پردیس بارها در اطلاعیه‌های مختلفی که به‌ صورت گسترده در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و همچنین بنرهای بزرگ در سطح شهر اطلاع‌رسانی شده، اعلام داشته که هیچ‌کدام از این‌گونه خرید و فروش‌های مسکن مهر مورد تأیید شرکت نیست و متقاضیان محترم حتماً باید برای کسب اطلاعات تکمیلی و حصول اطمینان از خرید واحد، به کارگزاری مسکن مهر مراجعه نمایند. متأسفانه با وجود اخطارهای فراوان، واحدهای زیادی از چنگ مالکان اولیه خارج شده و با قیمت‌هایی پایین‌تر از نرخ واقعی، در اختیار دلالان و احتکار‌کنندگان مسکن درآمده است. موضوعی که باعث شده تا به نوعی طرح مسکن در پردیس کمتر از قشر هدف خود که اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه بوده‌اند، دور شده باشد.
با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و انعقاد قراردادها و تفاهمنامه‌ها با گروه‌های بزرگ عمرانی در کشور از جمله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌(ص) و شرکت راهسازی عمران ایران (وابسته به وزارت دفاع) برای تکمیل زیرساخت‌های پردیس و همچنین تغییر و تحولات گسترده در بخش ساخت مسکن مهر و شروع پروژه‌های بزرگ مشارکتی و مراکز محله، باید گفت تمام تلاش‌ها برای به‌ پایان رساندن پروژه مسکن مهر پردیس تا پایان سال 98 البته به استثنای پروژه‌های سابقاً مشکل‌دار حقوقی است. به امید خداوند در سال‌جاری باید منتظر خبرهای خوب دیگری در پردیس بود و می‌توان از حالا به تمامی مالکان محترم اعلام کرد که بزودی صاحب‌خانه خواهند شد، لذا به جای کاشتن بذر نا‌امیدی در دل مالکان مسکن مهر، از رسانه‌های محترم فعال در بخش اقتصادی و مسکن نیز دعوت می‌گردد برای تهیه گزارش‌های میدانی و واقعی از جنب‌وجوش جدید در طرح مسکن مهر، به پردیس سفر نمایند و با حضور در سایت‌های مسکونی، بخوبی تغییرات بزرگ عمرانی را لمس کنند و به مخاطبین ارائه نمایند.
محمد شهمیری شورمستی
سرپرست اداره روابط عمومی شرکت عمران
 شهر جدید پردیس

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7062/5/511674/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها