روحانی در دیدار جمعی از وکلا و حقوقدانان:

هر چه از قانون فاصله بگیریم از مشروعیت نظام فاصله گرفته‌ایم






در سلسله افطاری‌های رئیس جمهوری با طبقات و اقشار مختلف جامعه، چهارشنبه گذشته جمعی از وکلا و حقوقدانان در فضایی صمیمی میهمان ریاست جمهوری بودند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این دیدار، با اشاره به دو موفقیت حقوقی ایران در دادگاه لاهه، یکی درباره برجام و دیگری اموال بانک مرکزی ایران، فهم و دانش حقوقی را ‌قدرت ملت و کشور برای احقاق حقوق ایرانیان در داخل و خارج دانست و گفت: روزهای سخت و مشکلات جنگ اقتصادی امریکا علیه ملت شروع شده است و باید از قدرت حقوقدانان در این زمینه استفاده کرد که کار امریکا جنایت علیه بشریت است و مشکلات برای زندگی، غذا و داروی مردم ایجاد کرده است و این جنگ نه علیه دولت جمهوری اسلامی ایران، بلکه علیه ملت ایران است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین قدرت در کشور که می‌تواند از نظام دفاع و حراست و همچنین حکومت و دولت را یاری کند، مردم ایران هستند، گفت: این مردم در صورتی در کنار نظام خواهند بود که باور کنند همه به قانون احترام می‌گذارند و باید قانونی تدوین شود که مردم باور کنند آن قانون به نفع کشور، جامعه و مردم است.
روحانی، تصویب لایحه شفافیت را از افتخارات دولت دوازدهم دانست و ابراز امیدواری کرد تا فضایی در قانون به وجود بیاید که همه سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و همچنین بخش‌های مختلف دستگاه‌های قضائیه و مقننه کارهای انجام شده را به‌صورت شفاف در اختیار مردم قرار دهند تا علاقه‌مندان هم ببینند و قضاوت کنند.
وی همچنین با بیان اینکه افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که نظام قانون بوده، گفت: هر چه به قانون نزدیک‌تر شویم به مشروعیت نزدیک‌تر خواهیم شد و هر چه از قانون فاصله بگیریم از مشروعیت نظام و قانون فاصله گرفته‌ایم. در این نشست جمعی از وکلا و حقوقدانان نیز به بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود در بخش‌های مختلف مرتبط با کانون وکلا و حقوقدانان پرداختند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7062/3/511741/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها