اخبــــار




مهلا مؤمن زاده؛ دختری 17 ساله با مدال جهانی

رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در منچستر انگلیس پنجشنبه شب پیگیری شد و مهلا مؤمن‌زاده نماینده ۱۷ ساله و با آتیه وزن ۴۶- کیلوگرم تیم ملی بانوان ایران به مدال نقره جهان رسید. مؤمن‌زاده که برای نخستین بار به همراه تیم بزرگسالان عازم رقابت‌های جهانی شده است، در دیدار نخست برابر «آینور یواشپای» از قزاقستان با نتیجه ۲۱ - 1 به برتری رسید. وی در دور بعد مقابل «جوردیناسمیت» انگلیسی که مدال برنز قهرمانی اروپا را در کارنامه دارد، ۱۷ - ۷ به برتری رسید و در سومین مبارزه نیز برابر«گالینا مدودوا» از روسیه با نتیجه ۲۳ - ۳ پیروز شد. مؤمن‌زاده سپس در یک چهارم نهایی نیز مقابل «لنا استوجکویک» از کرواسی با نتیجه ۳۰ - ۲۰ به برتری رسید و در نیمه نهایی نیز «تان» از چین و دارنده مدال برنز گرنداسلم ۲۰۱۸ را با نتیجه ۱۱ - ۹ شکست داد و راهی دیدار نهایی این رقابت‌ها شد. نماینده 17 ساله کشورمان در دیدار فینال برابر «جائه یانگ سیم» دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۷ از کره جنوبی به روی شیاپ چانگ رفت و ۱۱ - ۶ شکست خورد و به مدال با ارزش نقره جهان دست یافت. مؤمن‌زاده برای دومین بار در تاریخ تکواندو بانوان ایران موفق به کسب این مهم شد. پیش از او کیمیا علیزاده با کسب یک مدال نقره در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ و یک مدال برنز رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ در بخش بانوان موفق به کسب مدال جهانی تاریخ تکواندو بانوان ایران شده بود. گفتنی است، محمد پلنگ‌افکن و اکرم خدابنده دیگر نمایندگان ایران با شکست برابر رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند و آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۴- کیلوگرم مدال برنز جهان را بر گردن آویخت.

ویلموتس بدون بستن قرارداد  رفت

مارک ویلموتس گزینه نخست هدایت تیم ملی فوتبال ایران پس از دو روز اقامت در تهران و مذاکره با سران فدراسیون فوتبال، صبح دیروز تهران را ترک کرد. در مورد دلایل رفتن وی به بلژیک اطلاعیه‌ای رسمی منتشر نشده اما گمان می‌رود که توافق‌های لازم بین دو سو برقرار شده و ویلموتس 50 ساله پس از انجام کارهای باقی‌مانده‌اش در بلژیک برای عقد قرارداد نهایی و شروع به‌کار رسمی‌اش به تهران برگردد. ویلموتس، پنجشنبه شب در کنار مهدی تاج و از تلویزیون به تماشای مسابقات هفته پایانی لیگ‌ برتر پرداخت. او که طی 48 ساعت گذشته به تهران‌گردی پرداخت و به برج میلاد و پل طبیعت هم سری زد. اواخر سال 1389 کارلوس کی‌روش پرتغالی در سفری مشابه از تهران دیدن و با سران فدراسیون گفت‌وگو کرد، وی با تفکراتی منفی از ایران رفت و بعداً ایمیلی فرستاد که خبر از رد پیشنهاد ایران و نیامدنش می‌داد اما بعداً تغییر عقیده داد و در مذاکرات مجددش با رؤسای فدراسیون به توافق نهایی رسید. حالا به‌نظر می‌رسد ویلموتس در فضایی مثبت و با دیدگاهی توأم با پذیرش شرایط، ایران را ترک کرده است.

واکنش لالوویچ به اتفاقات کشتی ایران: روشنگری کنید

در روزهای گذشته صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه اتحادیه جهانی کشتی، سرپرست فدراسیون کشتی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد. در همین رابطه نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی به ایسنا گفت: «در روزهای گذشته نامه‌ای از سوی فدراسیون ایران دریافت کردیم که در پست رئیس موقت فدراسیون تغییری به وجود آمده است که برای ما بسیار عجیب بود. به فدراسیون ایران نامه زدیم که در مورد روند اتفاقات و موارد فوق روشنگری کند.»

شاهرخ شهنازی بازداشت شد

شاهرخ شهنازی در انتخابات کمیته ملی المپیک با رأی مجمع به‌عنوان دبیر کل این کمیته انتخاب شد اما در همان روز مجمع، بدهی‌های مالی و شاکیان خصوصی مشکلاتی را برای او به وجود آوردند. دیروز خبرگزاری مهر خبر داد که شهنازی از سوی مقامات قضایی در محل کمیته ملی المپیک بازداشت و برای رسیدگی به پرونده‌های مالی اش به دستگاه‌های قضایی سپرده شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7062/19/511762/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها