اخــبار




دبیر شورای عالی فضای مجازی :
 مردم از گوگل استفاده نکنند

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات زیر بار بومی‌سازی شبکه ملی اطلاعات نمی‌رود گفت مردم نباید از گوگل استفاده کنند. به‌گزارش خبرآنلاین، ابوالحسن فیروزآبادی درباره انتقادات موجود درباره عدم پیشرفت لازم در حوزه شبکه ملی اطلاعات گفت: دوستان وزارت ارتباطات حداقلی فکر می‌کنند و علاقه دارند شبکه ارتباطات و اطلاعات را به‌صورت کلاسیک در کشور توسعه دهند. البته نکات مصوبه را هم مورد توجه قرار می‌دهند. وی گفت: مثلاً الان برای پیداکردن اطلاعات از گوگل استفاده می‌کنیم که این درست نیست چرا که ورود اطلاعات از امریکا نقطه اختلاف ماست و بدون اغراق بالای ۹۰درصد محتوای پیام‌رسان‌ها در کشور روی پلت‌فرم‌های خارجی است.
فیروز آبادی  افزود: تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی نیز از ۱۰ درصد بیشتر است، اما از لحاظ حجم کارکرد بیش از ۹۰ درصد روی پیام‌رسان‌های خارجی هستیم که دلیلی ندارد. این یعنی ما استقلال در فضای مجازی نداریم و نمی‌توانیم اعمال حاکمیت کنیم. وی در ادامه افزود: در پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات دوستان وزارت به‌صورت شکلی زحمات زیاد و خوبی کشیدند به همین دلیل هم آمارهای عجیب و غریب می‌دهند، ولی در عمل مردم به‌طور عام به ارسال پیام، خبرخوانی یا جست‌وجو نیاز دارند که این کارها در شبکه‌ها و مسیرهای خارجی است و الزاماتی مثل استقلال، حاکمیت، امنیت و صیانت رعایت نشده و تا رسیدن به الزامات راه درازی باقی مانده است.

مخترع پسورد درگذشت

اوایل هفته گذشته «فرناندو کورباتو» مخترع پسورد رایانه، در سن ۹۳ سالگی درگذشت. به‌گزارش مهر، این محقق دانشگاه MIT هنگام ایجاد «سیستم اشتراک‌گذاری زمان همسان» (Compatible Time-Sharing System) کانسپت حساب‌های کاربری را طراحی کرد که به وسیله پسوردهایی از آنها محافظت می‌شود. گفتنی است سیستم CTSS به افراد مختلف اجازه می‌داد همزمان از یک رایانه استفاده کنند. البته اختراع پسورد تنها تلاش نوآورانه و پیشرو کورباتو نبود. مدل استفاده همزمان CTSS مدت زمان انتظار برای پاسخگویی رایانه را از چند ساعت به چند ثانیه رساند و به این ترتیب فناوری رایانه قابل استفاده‌تر شد.

هواوی و عرضه یک سیستم عامل جدید

هواوی یک علامت تجاری دیگر برای سیستم عامل خود ثبت کرد. این شرکت با ثبت جدید خود نشان داد که برای فاصله گرفتن از اندروید تمام تلاش خود را به کار بسته است. به‌ گزارش انتخاب، علامت تجاری جدید هواوی با نام
 OS - Harmony ثبت شده است. هواوی این نرم افزار تجاری را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ثبت کرده است و تلاش می‌کند نام Harmony را برای یک سیستم عامل ویژه گوشی هوشمند و کامپیوتر ثبت کند. در حال حاضر گوشی P30 Pro هواوی در حال اجرای اندروید 9.0 است. اما به نظر می‌رسد قرار است Harmony مثل آرک(سیستم عامل پیشین هواوی) در سطح جهانی به‌عنوان سیستم عامل اصلی هواوی مورد استفاده قرار گیرد. سیستم عامل هواوی در سطح جهانی به‌نام هونگ منگ شناخته می‌شود و فعلاً در حال توسعه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7107/11/516516/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها