محموله 50 میلیارد تومانی لباس های چینی در انبار کاه





گروه حوادث- مرجان همایونی/ محموله 50 میلیاردی پارچه و پوشاک که در 20 تریلر جاسازی و به پایتخت قاچاق شده بود، توسط پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ توقیف شد. به‌گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کشف این محموله بزرگ، درباره جزئیات پرونده گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی تهران بزرگ در یک اقدام اطلاعاتی از ورود یک محموله بزرگ قاچاق با خبر شدند که از جنوب کشور و با بارنامه جعلی سبوس و کاه به تهران منتقل شده بود.
سردار حسین رحیمی با بیان اینکه این محموله شامل 2 تریلر و 18 کامیون حامل انواع و اقسام کالای قاچاق بخصوص البسه، پوشاک و پارچه بود خاطرنشان کرد: ارزش این محموله حدود 50 میلیارد تومان برآورده شده است.
وی با بیان اینکه این محموله‌های قاچاق به صنایع مختلف داخلی بویژه نساجی و پوشاک ضربه سنگینی وارد می‌کند، گفت: تمام بارهای کشف شده ساخت کشور چین است و بارگیری آنها از مرز صورت گرفته و در نهایت با بارنامه‌های تقلبی و از مسیرهای غیرمعمول قصد انتقال آنها به پایتخت را داشتند. 4 نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند.
 رئیس پلیس پایتخت به کشفیات قاچاق توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 150میلیارد تومان کالای قاچاق در تهران کشف شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است و بخش اعظمی از کالای قاچاق به تهران وارد می‌شود.
گفت‌و‌گو با متهم
میلاد، سردسته این باند قاچاق است. او که در یک سفر با همدستانش آشنا شده و نقشه ترانزیت قاچاق کالا را کشیده است از انگیزه خود گفت.
از کی وارد کار قاچاق شدی؟
 دی ماه پارسال بود که این نقشه به ذهنمان خطور کرد.
چه شد که تصمیم به قاچاق کالا گرفتید؟
پارسال من و دوستم رامین برای سفر تفریح راهی یکی از شهرهای جنوبی کشور شدیم. یک شب کنار ساحل با دو پسر جوان آشنا شدیم. آنها به ما پیشنهادی دادند که به نظر راه خوبی برای پولدار شدن بود. گفتند می‌توانند اجناس قاچاق چینی را در اختیار ما قرار دهند و ما آنها را به انباری در تهران منتقل کرده و هر چند وقت یکبار اجناس را در بازار به فروش برسانیم. ابتدا به نظرمان سخت آمد، اینکه بخواهیم کامیون کامیون لباس و پارچه قاچاق از جنوب کشور به تهران منتقل کنیم اما برای این موضوع راه حلی پیدا کردیم.
راه حل‌تان چه بود؟
انتقال کالاهای قاچاق در پوشش بار سبوس و یونجه. برای اینکه پلیس به کامیون‌ها شک نکند برای تمام آنها بارنامه جعلی درست کردیم و در فاصله زمانی معین و از راه‌های مختلف اجناس را به پایتخت انتقال می‌دادیم.
چقدر این کار سود داشت؟
هر کامیونی برای ما 90 میلیون تومان سود داشت.
راننده‌ها و صاحبان کامیون‌ها از این موضوع با خبر بودند؟
صاحبان کامیون‌ها معمولاً یا افراد پیر هستند یا ثروتمند و در هر دو صورت توجهی به باری که حمل می‌شود ندارند. اما خب راننده‌ها بالاخره از باری که در کامیون حمل می‌شود با خبر می‌شوند. به همین دلیل علاوه بر کرایه حمل بار به آنها نفری 5 میلیون تومان می‌دادیم تا با ما همکاری کنند.
فکرش را می‌کردید دستگیر شوید؟
هرگز. کارمان را خیلی حرفه‌ای انجام می‌دادیم. وقتی بار به تهران رسید فکر کردیم دیگر مشکلی پیش نمی‌آید ولی در چند کیلومتری انبارها به دام پلیس افتادیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7107/13/516531/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها