اخبار




پدر قبل از مرگ ، پسرش را متهم کرد

گروه حوادث/پسر جوانی که به اتهام قتل پدرش بازداشت شده در حالی قرار است  پای میز محاکمه برود که مدعی است بی‌گناه است.
به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، آبان سال گذشته مرگ مشکوک مردی میانسال در یکی از بیمارستان‌های پایتخت به بازپرس کشیک قتل اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر  در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد چند روز قبل مرد میانسالی که آثار ضرب و جرح روی بدنش بود به بیمارستان منتقل شده  اما وی قبل از مرگ به  کادر درمان گفته که پسرش او را مجروح کرده است.باتوجه به اظهارات کادر درمان بیمارستان؛ پسر مرد میانسال به دستور بازپرس جنایی بازداشت شد. اما در تحقیقات منکر جنایت شد و گفت: من قتلی مرتکب نشده‌ام پدرم به خاطر وضعیت جسمی‌اش  تعادل نداشت  و مدام زمین می‌خورد. اینبار نیز همین اتفاق افتاد و بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردم.
درحالی که پسر جوان منکر جنایت بود، تحقیقات نشان می‌داد که او در قتل نقش دارد و از طرفی دختران مقتول نیز با مراجعه به دادسرای امور جنایی خواهان قصاص برادرشان شدند.
درنهایت با تکمیل تحقیقات و باتوجه به اظهارات مقتول قبل از مرگش، درخواست قصاص اولیای دم و مدارک موجود در پرونده آخرین دفاع از متهم جوان گرفته شد و پرونده او برای محاکمه به زودی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال خواهد شد.

کشف جسد پیرزن داخل سطل زباله

گروه حوادث/ مرد دوره گرد  که در سطل زباله به دنبال ضایعات بود جسد پیرزنی را داخل یک کارتن پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، ساعت  17:20 شنبه  22 تیر مرد میانسالی در تماس با مأموران کلانتری 117 جوادیه تهرانپارس از کشف جسدی داخل سطل زباله خبر داد. او گفت: ضایعات جمع کن هستم لحظاتی قبل وقتی برای جمع‌آوری ضایعات به سراغ سطل زباله‌ای در پارک میثاق رفتم با یک کارتن بزرگ داخل سطل مواجه شدم. می‌خواستم  کارتن را بیرون بیاورم  که متوجه شدم خیلی سنگین است. در کارتن را که باز کردم ناگهان با جسد یک زن مواجه شدم.
با این تماس بود که بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. با حضور در محل  جسد زنی سالخورده  که چادر و لباس خانه به تن داشت و گلویش را با چاقو بریده بودند مشاهده شد.  متخصصان پزشکی قانونی علت اولیه قتل را بریدگی گلو  و زمان تقریبی قتل را دو ساعت قبل از کشف جسد اعلام کردند.
بدین ترتیب به دستور بازپرس جنایی  شناسایی هویت مقتول و رمز گشایی از  این جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
این درحالی است که جسد مرد جوانی نیز 29 خرداد امسال در محدوده تهرانپارس داخل کارتن تلویزیون کشف شد. هویت جسد کشف شده همچنان نامشخص است و علت مرگ وی خفگی اعلام شد.

شاهدی برای دفاع از متهم

گروه حوادث/ متهم به قتل برای اینکه خود را تبرئه کند در دومین جلسه محاکمه‌اش یک شاهد به دادگاه معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم که پسر جوانی است یک سال قبل دوستش را به قتل رساند و جسدش را به آتش کشید. این جوان بعد از دستگیری اعتراف کرد دوستش را کشته چون به او تعرض و فیلم و عکس تهیه کرده‌ بود. اما در نخستین جلسه دادگاه مدعی شد مقتول به یکی دیگر از دوستانش نیز تعرض کرده بوده و می‌تواند وی را به دادگاه معرفی کند.
براساس محتویات پرونده زن جوانی نهم خرداد‌ سال گذشته مأموران را از ناپدید شدن ناگهانی پسرش کیوان باخبر کرد و گفت: عصر پسرم با یکی از دوستانش به‌نام آرش از خانه بیرون رفت، اما هر چه منتظر ماندیم، بازنگشت. مأموران پلیس در اولین گام از آرش تحقیق کردند. وی در بازجویی‌ها به قتل دوست ۲۴‌ساله‌اش اعتراف کرد و گفت: کیوان بار‌ها مرا اذیت کرده بود. روز حادثه او را سوار ماشینم کردم و در راه فرودگاه امام، مشاجره‌مان بالا گرفت و او را با ضربات چاقو به قتل رساندم و جسدش را سوزاندم. بعد از کامل شدن تحقیقات متهم با صدورکیفرخواست در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. پس از اینکه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند متهم در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام گفت: در بازجویی‌ها حرفی نزدم، اما حالا می‌خواهم حقیقت را بگویم، من و مقتول از دوران مدرسه با هم آشنا شدیم. او مورد اعتماد مسئولان مدرسه بود به همین خاطر کلید بعضی دفاتر مدرسه را داشت تا اینکه فهمیدم به سؤالات امتحانی دسترسی دارد. این شد که سراغش رفتم و باب دوستی ما باز شد. رفاقتمان ادامه داشت و به خانه آنها رفت و آمد داشتم اما یک روز از من سوءاستفاده کرد و آزارم داد. بعد از مدتی فهمیدم برای خواهرم هم ایجاد مزاحمت می‌کند. به همین خاطر او را کشتم و ساعت‌۲ نیمه‌شب بود که از ترس جسد را به حاشیه شهر بردم و از باک ماشین کمی بنزین کشیدم. بعد از کندن یک چاله جسد را داخل آن انداختم سپس بنزین را ریختم و کبریت زدم. قصد سرقت نداشتم و فقط برای گمراه کردن پلیس کیف و انگشتر مقتول را برداشتم و فرار کردم.
متهم ادعا کرد یکی دیگر از دوستان مشترکشان هم از سوی مقتول مورد آزار قرار گرفته ‌است. او از دادگاه خواست از این فرد هم تحقیق کنند. به این ترتیب روز گذشته دومین جلسه دادگاه برگزار شد. پسری که متهم مدعی بود از سوی مقتول مورد آزار قرار گرفته ‌است در جایگاه قرار گرفت. او گفته‌های متهم را تأیید کرد و گفت: مقتول به من هم تعرض کرده‌ بود و من و متهم تنها قربانیان او نبودیم.
در ادامه قضات از متهم خواستند در جایگاه قرار بگیرد. او گفت: من بار قبل هم اتهامم را قبول کردم و بازهم قبول می‌کنم. من شنیده ‌بودم کسی که به دیگران تعرض می‌کند حکمش مرگ است به همین دلیل هم چنین کاری کردم. با این حال فکر نمی‌کردم ضربه‌ای که می‌زنم باعث مرگ شود.
بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7107/13/516532/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها