کوتاه‌تر از خبـــــــــر




 سی امین دوره مسابقات دانشجویی یونیورسیاد ۲۰۱۹ در ناپل ایتالیا پس از ۱۲ روز به پایان رسید و کاروان ۴۱ نفره ایران با قرارگرفتن در رده نهم به کار خود پایان داد. تکواندوکاران در کسب این جایگاه سهم زیادی داشتند چرا که ۱۱مدال از ۱۷ مدال کاروان ایران سهم آنها بود. در ضمن تکواندو ایران به قهرمانی تیمی مسابقات هم دست یافت. در این رقابت ها 6 هزار ورزشکار از 100 کشور به رقابت پرداختند و ژاپن، روسیه، چین و امریکا به ترتیب اول تا چهارم شدند.
 دیروز رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا در تایلند به پایان رسید و تیم ایران بر بام قاره ایستاد. کشتی گیران جوان ایران در روز اول مسابقات(شنبه) به ۳ مدال طلا و یک نقره دست یافتند. در 5 وزن دوم هم ۳ نماینده ایران به فینال رسیدند و ۲ نماینده راهی دیدار رده بندی شدند تا قهرمانی زودهنگام را جشن بگیرند.
 تورنمنت بین‌المللی کشتی یاشاردوغو در استانبول ترکیه برگزار شد و علی شعبانی صاحب مدال نقره وزن ۹۷ کیلوگرم شد. او در فینال مغلوب کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک شد. بهمن تیموری هم در وزن ۷۹کیلو مدال برنز را از آن خود کرد. عباس فروتن، یدالله محبی و عرفان جعفریان دیگر نمایندگان ایران بودند که دست شان به مدال نرسید.
 مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی- ورزشی دستور داد تمام هزینه‌های درمانی امیر محمد رضایی کشتی گیر فرنگی کار پرداخت شود. این جوان مازنی اهل روستای اسکنده از توابع محمود آباد، در جریان تمرین دچار آسیب دیدگی از ناحیه گردن شد و چون خطر فلج شدن وجود داشت وزیر دستور داد به سرعت کارهای درمان او دنبال شود.
 احمد سعادتمند، مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های پایه وزارت ورزش و جوانان، در کنفرانس خبری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور، درباره کناره‌گیری‌اش از حضور در هیأت مدیره استقلال گفت: «جایی که نتوانم کمک کنم و با اعتقاداتم همخوانی نداشته باشد، سعی می‌کنم آنجا نباشم. عاشق استقلال هستم و آرزو می‌کنم این تیم بر بام آسیا باشد.»
پس از آسیب دیدگی دوباره‌ای که گریبانگیر سهراب مرادی وزنه‌بردار المپیکی شد، پزشکان جلسه‌ای تشکیل دادند و به این نتیجه رسیدند که بهتر است مرادی برای پیگیری درمان و جراحی کتف، عازم آلمان شود. هزینه‌های اعزام این وزنه‌بردار توسط فدراسیون پزشکی- ورزشی و کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود.
 برانکو ایوانکوویچ سرمربی الاهلی عربستان از تصمیم قطعی خود برای شکایت از پرسپولیس به فیفا خبر داد و گفت در حال تنظیم متن این شکایت است.
گابریل کالدرون با ابراز رضایت از اردوی تمرینی پرسپولیس در ترکیه، گفت منتظر جذب یک مهاجم نوک تازه به این تیم است. سرمربی قرمزها گفت: «من از تمامی شاگردانم راضی‌ام.»
 مصطفی دنیزلی سرمربی تراکتور گفت: «تا به حال هیچ یک از تیم‌های تبریزی قهرمان لیگ ایران نشده‌اند و به همین خاطر کسب این عنوان هدف اول ما است. خرید بازیکن خوب خارجی از شروط اصلی کسب این موفقیت است اما هنوز به جمع‌بندی نهایی و گزینه‌های مناسب نرسیده‌ایم.»
 تمرینات تیم‌های ملی فوتبال بزرگسالان و امید ایران همسو با تمرینات 4 تیم ملی دیگر کشورمان (در رده‌های مختلف سنی) دیروز هم در محل آکادمی ملی فوتبال در تهران ادامه یافت و هر دو تیم دو جلسه در صبح و بعد از ظهر به بدنسازی و مرور تاکتیک‌های مختلف پرداختند. تیم ملی و تیم امید، امروز در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی تهران مقابل یکدیگر قرار می گیرند.
 استقلال که مثل پرسپولیس و تراکتور در ترکیه اردو زده اما زودتر از آنها به ایران برمی گردد، دیروز هم دو جلسه تمرینی را در این کشور پشت سر گذاشت و علی دشتی، بازیکن فصل گذشته سایپا هم که به تازگی به جمع آبی‌ها پیوسته، گفت: «آندره‌آ استراماچونی در کارش بسیار جدی و سختگیر است و تمرینات فوق‌العاده‌ای را برای ما در نظر گرفته است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7107/15/516538/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها