انقلاب فاوایی در انقلاب ایران




ادامه از  صفحه 7
 امروز همه مردم ایران در شهرها و روستاها به تلفن ثابت و همراه دسترسی دارند و به موازات تحولات جهانی، تجهیزات مدرن نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 امروز امکان دسترسی همه ایرانیان به اینترنت پرسرعت از طریق یکی از تکنولوژی‌های ADSL، 4G، wimax و... فراهم هست و هر شخص بنا به‌موقعیت زمانی و مکانی خود از آن بهره می‌برد.
 توسعه کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات در جامعه در حال همگانی شدن است، دولت الکترونیک در خیلی از بخش‌ها در حال اجراست و در سایر بخش‌ها هم تلاش برای رسیدن به آن ادامه دارد.
بانکداری الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش و بهداشت الکترونیک و ارائه خدمات عمومی بر بستر ارتباطات رو به‌رشد است.
 غالب شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه فاوا فعالند و هر روز کاربرد جدیدی از آن را اشاعه می‌دهند.
 تلاش برای افزایش مهارت‌های ارتباطی و سواد رسانه‌ای در کشور رو به گسترش است و روز‌به‌روز در وضعیت مطلوبی قرار می‌گیریم.
استفاده از شبکه‌های اجتماعی رو به گسترش است و استفاده از آن منطقی شده و در جهت اطلاع رسانی، آموزش و تبلیغات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
 با رقابتی شدن این بخش ها، امکان سرمایه‌گذاری و حضور در عرصه فوق برای همگان فراهم شده است و خوشبختانه استقبال از آن روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.
به‌نظر می‌رسد، ایران به‌عنوان یک قدرت ارتباطی منطقه، توان نقش آفرینی بین‌المللی خود را افزایش داده و از تماشاگر جهانی به بازیگر بدل شده است و در اکثر  نشست‌های  بین‌المللی حضور فعال و تأثیر‌گذاری دارد.
با توسعه ارتباطات روستایی در سال‌های بعد از انقلاب، عدالت ارتباطی در ایران بخوبی آشکار است و در سطح جهانی هم همواره مورد تأیید و تشویق قرار گرفته است.
تولید داخل همواره مورد حمایت بوده و امروز در بخش تلفن ثابت، عمده تجهیزات داخلی است و همزمان صدور خدمات فنی و مهندسی هم ادامه دارد و به امید آینده‌ای بهتر.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7140/12/519854/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها