اخــبار



از سوی وزیر ارتباطات صورت گرفت
تنبیه مدیران زیر ساخت به دلیل اختلال اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تأیید اختلال اینترنتی یک ساعته، اعلام کرد مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت را مؤاخذه خواهد کرد.
به‌گزارش «ایران»، کاربران اینترنتی جمعه شب یکم شهریور اختلال در اینترنت را شاهد بودند که این بار شرکت ارتباطات زیرساخت، مسئول این اختلال بوده و همین موضوع موجب شد محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت را تنبیه کند تا از این پس موارد مشابه کمتر رخ دهد. در این راستا و پس از قطع یک ساعته‌ اینترنت، سجاد بنابی - عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت- در توئیتر خود نوشت: یکم شهریور ۹۸ ساعت ۱۹:۱۷ دقیقه تا ۲۰:۱۰ شاهد اختلال در ارتباطات بین‌الملل بودیم. این اشکالات به‌دلیل تنظیم default route از سوی یک تأمین‌کننده بین‌الملل و نیز اشکالاتی در تنظیمات گذرگاه بین‌الملل زیرساخت، به وجود آمده است. برای این اختلال پوزش می‌خواهیم. پس از آن محمدجواد آذری جهرمی نیز در توئیتر نوشت: اختلال یک ساعته در اینترنت؛ این‌بار اشتباه از شرکت ارتباطات زیرساخت. «شرمنده آقای وزیر!» گفتن مدیران زیرساخت، به‌ درد مردم نمی‌خورد و مشکل حل نمی‌شود. باید تنبیه شوند تا حواس شان بیشتر جمع شود: خداحافظ کارانه این ماه هیأت مدیره و مدیران مربوطه.

 «فاوا» برای خانوار ایرانی چه میزان هزینه دارد

هزینه فناوری اطلاعات و ارتباطات خانوار ایرانی بر مبنای طرح آمارگیری برخورداری افراد از ICT در کشور اعلام شد. به گزارش مهر، هزینه خدمات به مقدار سالانه هزینه‌های مصرفی در ارتباط با خدماتی از جمله تلفن، موبایل و اینترنت مربوط می‌شود و هزینه تجهیزات نیز مقدار سالانه هزینه مصرفی تجهیزات فاوا از جمله رایانه رومیزی، لپ تاپ، تبلت و گوشی و MP۳ را در بر می‌گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کل هزینه‌های خانوار شهری از مصرف فناوری اطلاعات و ارتباطات طی یک سال ۱۷۹ هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال و کل هزینه مصرف خانوار روستایی ۴۳ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال است. بر این اساس در مجموع خانوار ایرانی در یک سال ۲۲۲ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال بابت فناوری اطلاعات و ارتباطات هزینه کرده است. این آمار که از سوی مرکز آمار به دست آمده است، وضعیت مصرف فناوری اطلاعات را تا پایان سال ۹۶ نشان می‌دهد که این در حالی است که هزینه مصرفی فناوری اطلاعات در سال ۹۴ برای خانوار روستایی و شهری در کل کشور ۲۰۴ هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال بوده است. براساس این آمار، خانوار شهری ۱۱۸ هزار و ۴۳ میلیارد ریال بابت خدمات فناوری اطلاعات و ۶۱ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال بابت تجهیزات فناوری اطلاعات در یک سال هزینه می‌کنند. در همین حال خانوار روستایی بابت خدمات فناوری اطلاعات ۳۱ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال و بابت تجهیزات فاوا ۱۱ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال در یک سال هزینه کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7140/15/519862/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها