آغاز مراجعه خانه به خانه مأموران برق برای ثبت تلفن مشترکان

دیگر منتظر قبض برق نباشید



عطیه لباف / صدور قبوض برق از نیمه شهریور ماه متوقف می‌شود. از این تاریخ به بعد تمام مشترکان باید به صورت آنلاین قبوض خود را دریافت و پرداخت کنند. دیگر قبضی درب خانه نخواهد آمد. اگر مشترکی شماره تلفن خود را ثبت نکند، بزودی با مشکل مواجه خواهد شد. در این باره گپ و گفتی با حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ انجام داده‌ایم.
طرح حذف قبوض کاغذی دقیقاً از چه زمانی اجرا می‌شود؟
تا 15 شهریور ماه باید این طرح را اجرایی کنیم. نه تنها در شهر تهران بلکه در کل ایران از 15 شهریور به بعد قبوض کاغذی حذف خواهد شد.
شنیده می‌شود که برخی به عنوان مأمور شرکت برق درب خانه‌ها می‌روند و شماره تلفن مشترکان را می‌گیرند. آیا مأمورهای شرکت توزیع هستند؟
بله. ما در مرحله اول از مشترکان تهرانی درخواست کردیم که با ارسال
(1* شناسه قبض برق) به سرشماره 10001521 و یا مراجعه به آدرس اینترنتی www.tbtb.ir ویا تماس با سامانه 121 اطلاعات اشتراک و شماره تلفن همراه خود را ثبت کنند. اما فقط 70 درصد مشترکان این کار را انجام داده‌اند. از این رو مدتی است که مأموران شرکت درب خانه‌ها می‌روند تا اطلاعات مورد نیاز مشترکان را ثبت کنند. اما باید مشترکان قبل از ارائه اطلاعات خود مطمئن شوند که کلاهبرداری نیست و شخص مراجعه کننده واقعاً مأمور شرکت توزیع است.
راه شناسایی چیست؟
همه مأموران ما لباس مخصوصی دارند. اما ممکن است که عده‌ای با لباس مأموران برق اقدام به اخاذی کنند. لذا مشترکان باید کارت شناسایی نیز از مراجعه کننده دریافت کنند و پس از حصول اطمینان فقط اطلاعات مورد نیاز برای صدور قبض الکترونیکی را در اختیار مأموران بگذارند.
فکر می‌کنید تا 15 شهریور 100 درصد مشترکان ثبت نام خواهند کرد؟
متأسفانه میزان ثبت درخواست مشترکان تهرانی حتی از شهرهایی که کوچک هستند و دسترسی محدودتری به اینترنت و تلفن همراه دارند هم کمتر بوده است. امیدواریم این اتفاق بیفتد. در غیر این صورت احتمالاً از 15 شهریور مشترکان دچار مشکلاتی خواهند شد. شاید مأمور شرکت درب یک خانه نرود. مشترک خودش باید اقدام کند. بهترین راه سامانه‌هایی است که اعلام کرده‌ایم.
چه مشکلی ممکن است پیش بیاید؟
مثلا قبض به مشترک نمی‌رسد و سپس عدم پرداخت برای آن ثبت خواهد شد.
با اجرای این طرح چقدر از صدور قبض جلوگیری می‌شود؟
ما سالانه حدود 30 میلیون قبض فقط برای مشترکان شهر تهران صادر می‌کنیم که بیش از 10 میلیارد تومان هزینه چاپ آن می‌شود. اما فقط هزینه‌های صدور قبض نیست و ما به دنبال انتفاع ریالی نیستیم. قبوض هزینه‌های غیر قابل ثبت نیز دارند. مانند هزینه‌های محیط زیستی. اما با پیامکی شدن قبوض دیگر این هزینه‌ها حذف و یک گام در جهت حفظ محیط زیست برداشته خواهد شد.
آخرین قبض تاریخی برق متعلق به چه دوره‌ای خواهد شد؟
دوره مرداد-شهریور. برای مهرماه دیگر قبضی صادر نمی‌شود. اما مشترکان می‌توانند در صورت نیاز قبض خود را از طرقی نظیر سایت شرکت چاپ کنند.
برخی می‌گویند که حذف قبوض به معنی حذف یک سری مشاغل است. قبول دارید؟
خیر. در شهر تهران حتی یک نفر هم کار خود را از دست نخواهد داد. نوع کار این افراد تغییر خواهد کرد. به‌طوری که مسئول پیگیری و وصول می‌شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7140/5/519865/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها