اخبـــار



ابتکار: موضوع زنان و خانواده
یک مسأله زنانه نیست

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: موضوع زنان و خانواده یک مسأله زنانه نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید در تحقق اهداف آن مشارکت کنند.  به‌گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید را دارای عالی‌ترین رتبه و همچنان الهام‌بخش حرکت دولتمردان دانست و افزود: این دو شهید قطب‌نمای حرکت دولتمردان هستند و دولت با خلوص نیت، اتکا به خدا در راستای تحقق اهداف انقلاب و پاسداری از حرمت خون شهدا حرکت می‌کند و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهد کرد.
وی اظهار کرد: دولت با همه ظرفیت‌های خود برای استقرار دولتی کارآمد و مردم‌گرا و مقابله با فساد تلاش خواهد کرد و ارتقای شفافیت را دنبال می‌کند تا بدنه جامعه را در کنار خود داشته باشد.
وی افزود: امید است با همکاری و افزایش انسجام درون دستگاه و بین‌دستگاهی، دولت با مردم و بخش خصوصی و دیگر قوا بتوان اهداف مشترک برنامه‌های ملی را پیش برد. ابتکار به موضوع عدالت اشاره کرد و گفت: عدالت با فطرت بشر عجین شده است، حق انسان‌ها در تعیین سرنوشت خود از مصادیق عدالت است و در دولت تدبیر و امید مؤلفه مردم‌سالاری همواره مدنظر قرار دارد. وی بعد دیگر عدالت را در مباحث اقتصادی دانست و تأکید کرد: دولت بیش از هر زمان دیگری به معیشت و اشتغال جامعه آن‌هم در شرایط کنونی که با وجود تحریم‌های سنگین هر مراوده‌ای را که به تقویت اقتصاد کشور کمک کند متوقف می‌کنند، توجه دارد. وی به موضوع عدالت جنسیتی نیز اشاره کرد و گفت: عدالت جنسیتی برگرفته از آموزه‌های قرآن کریم است. سیاست عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه کشور و در ماده 101 به صراحت مورد اشاره قرار گرفته است و از ابتدای دولت دوازدهم شاخص عدالت جنسیتی در محورهای مختلف نیز تدوین شد. ابتکار اضافه کرد: شاخص‌های کلی عدالت جنسیتی تدوین و سپس شاخص‌های اقتصادی نیز تدوین و ابلاغ شد. در مرحله بعدی تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده به استان‌ها محول شد تا براساس اولویت‌های استان‌ها این سند تدوین شود.
وی با بیان اینکه این سند قابلیت بازنگری در بازه‌های زمانی را دارد و باید به لحاظ اجرایی به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، افزود: موضوع زنان و خانواده یک مسأله زنانه نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید در تحقق اهداف آن مشارکت کنند و در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده نیز به عقب‌افتادگی‌های حوزه زنان و دختران که به فرد و خانواده آسیب وارد کرده است، نگاه ویژه‌ای خواهد شد.

عضو شورای تهران: مجلس به خروج آثار تاریخی از ثبت ملی ورود کند

«حجت نظری» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درباره ورود دیوان عدالت اداری به پرونده بناهای واجد ارزش تاریخی معتقد است:‌ گاهی اوقات دیوان عدالت صلاحیت ورود به پرونده این بناها را ندارد و نیاز است که مجلس در این زمینه ورود و تعیین و تکلیف کند. وی معتقد است:‌ در خصوص آثار ثبت شده ملی باید متفاوت با سایر تصمیم‌های دولتی که قانون اساسی به دیوان عدالت اداری اجازه ورود داده، نگاه کنیم. به گزارش ایرنا، او گفت:‌ درست است که ثبت ملی یک تصمیم دولتی است و دیوان عدالت اداری با شکایت هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به آن ورود کند اما واقعیت این است که به نظر می‌رسد اینجا دیوان در ماهیت ورود و نسبت به اینکه آیا یک فضایی واجد ارزش ثبت ملی هست یا نه ورود ماهوی می‌کند. نظری گفت:‌ من معتقدم که اینجا شاید در صلاحیت دیوان عدالت اداری تردید وجود داشته و لازم باشد در این موارد حتماً مجلس شورای اسلامی تعیین و تکلیف کند؛ با توجه به اینکه مرجع رسمی تشخیص واجد ارزش بودن یا نبودن بناهای واجد ارزش تاریخی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، دیوان عدالت اداری صلاحیت تشخیص واجد ارزش بودن یا نبودن بناهای تاریخی را ندارد.
آخرین روند وصول ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق شده شستا
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی آخرین اقدامات انجام شده برای وصول مطالبات معوق شده شستا را تشریح کرد.
مصطفی سالاری در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای وصول مطالبات معوق شده شستا اظهار کرد: بخشی از پرونده‌ها قضایی شده و از سوی شستا در حال پیگیری است.
وی افزود: شستا در پرونده‌های مختلف، طرف دعواست؛ برخی از این پرونده‌ها در دادگاه بدوی و تعیین نظر و برخی در مرحله اجرای احکام هستند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و همکاران ما در شستا گروهی را تعیین کرده‌اند که سریعاً مطالبات را وصول کنند، درباره میزان این بدهی گفت: مطالبات ما حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که البته همه آن قطعی شده نیست؛ بلکه مطالبه و ادعاهای ماست و طرف مقابل هم حق دفاع از خود را در دادگاه تجدیدنظر یا بدوی دارد. گفتنی است، یازدهم خرداد سال‌جاری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود از پیگیری و اقدام قضایی جهت دریافت بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات وصول نشده به دعوا رسیده شستا خبر داد و در این متن توئیتری خود که با هشتگ «شفافیت» نوشته شد، اعلام کرده بود که «لیست بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان مطالبات وصول نشده به‌دعوا رسیده ایجاد شده در دوران پیشین شستا! با مشخصات کامل و به تفکیک همه هلدینگ‌ها مشخص شد و تا ریال آخر این مطالبات وصول می‌شود. بدهکاران اقدام نکنند آنها را با نام افشا و اقدامات قضایی شدید علیه آنها انجام خواهد شد.»

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد
راه اندازی سامانه دیده بان برای رفع مشکلات مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی از راه‌اندازی سامانه دیده بان برای رفع مشکلات مددجویان سازمان طی ماه آینده خبر داد.  
وحید قبادی دانا در گفت‌و‌گو با مهر گفت: در حال حاضر بیش از
یک میلیون و ۴۰۰ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و تعدادی از افراد دارای معلولیت در مراکز شبانه روزی و روزانه سازمان نگهداری می‌شوند. وی با اشاره به اینکه بهزیستی به گروه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد، گفت: بیشتر خدماتی که از سوی سازمان به جامعه هدف ارائه می‌شود تخصصی است به همین دلیل افراد متخصصی در زمینه‌های مشاوره، روانشناسی، روانپزشکی و... با ما همکاری می‌کنند. رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: بیش از ۴۴ هزار مرکز زیر نظر سازمان بهزیستی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کنند و به‌دلیل گستردگی مراکز امکان اطلاع از جزئیات فعالیت‌های مراکز وجود ندارد بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم برای نظارت بیشتر با ما همکاری کنند. وی از راه‌اندازی سامانه دیده بان خبر داد و گفت: این سامانه در راستای نظارت بهتر بهزیستی در مراکز و ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7140/18/519888/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها