شهروند مجـــازی




یگانه خدامی

#جواد_خیابانی

از چند روز پیش شایعه مهاجرت یکی دیگر از گزارشگران ورزشی شبکه سه به شبکه‌های ماهواره‌ای شنیده می‌شد. تأیید و تکذیب رسمی انجام نمی‌شد اما حرفش دهان به دهان می‌چرخید و خیلی‌ها در شبکه‌ها اجتماعی حرف‌ها را بازنشر می‌کردند. چند روز پیش مستندی از شبکه معروف نشنال جئوگرافیک منتشر و روزنامه شهروند مدعی شد گوینده آن جواد خیابانی است. بعد هم شایعه شد که او همان گزارشگری است که مهاجرت کرده و قرار است گوینده بخش فارسی این شبکه باشد.
امروز البته در کنار کاربرانی که می‌گفتند صدای گوینده مستند شبیه خیابانی است، این گزارشگر درباره این موضوع نوشت: «بنده جواد خیابانی فرزند این سرزمین هستم و تا آخرین نفس و آخرین کلام فقط برای سرزمین خود و سازمان خودم تلاش خواهم کرد و افتخار من این است که در کشورم کار کرده‌ام و خواهم کرد. خبر منتشره مبنی بر گویش در شبکه‌های خارجی به هیچ وجه صحت نداشته و ندارد و نخواهد داشت و من افتخارم این است که کوچه‌های شهر و سرزمینم را جارو بزنم اما برای شبکه‌ای جز سازمان و شبکه خودم هیچ کاری نکنم.»
این خبر و این تکذیبیه خیابانی باعث شد هشتگ جواد خیابانی پای بسیاری از نوشته‌های کاربران زده شود البته این بار نه به‌دلیل سوتی‌هایش در گزارش‌های ورزشی: آقای بارت: «جواد خیابانی قراره گوینده برنامه حیات وحش بشه فکر کنین وسط برنامه میگه این یه قانونه کسی زنده میمونه که شکار‌های بیشتری انجام بده یا هرچه دقایق بیشتری از خون‌ریزیش می‌گذره به پایان عمرش نزدیک‌تر می‌شه»، ابراهیم تبار: «خیابانی تو متن تکذیبیه مهاجرت به خارج و گویندگی برای نشنال جئوگرافیک نوشته:«لذا خبر منتشره مبنی بر گویش در شبکه‌های خارجی...» گویش آخه لامصب؟»، فیک استار: «خیابانی راوی مستندِ حیات وحش در شبکه نشنال جئوگرافیک شد. از این پس احتمالاً میشنویم که؛ یوزپلنگی که آهو می‌خورد قطعاً گوشتخوار است. سرعت شیر از گورخر بیشتر است اما این چیزی از ارزش‌های گورخر کم نمی‌کند. غزال آفریقایی نسبتی با غزالِ فوتبالِ آسیا ندارد، خصوصاً با عزیزی‌شون!»، جیک جیکو: «خیابانی از همون موقع که به خداداد گفت «غزال تیزپا» معلوم بود می‌خواد بره تو نشنال جئوگرافیک کار کنه!»، محمد: «خیابانی گفته جارو می‌زنم اما به شبکه خارجی نمی‌روم! ما هیچ، ما نگاه...»، مازیار مجد: «اینکه چرا کسی فکر کرده که یه شبکه خارج از ایران پیشنهاد میده که خیابانی بیاد براش کار‌ کنه خودش باعث میشه به سلامتی روانی اون افراد شک کرد».


شایعه پناهندگی یک خبرنگار

شایعه پناهندگی یکی از خبرنگاران اصولگرا در سوئد دیروز از خبرهای مهم شبکه‌های اجتماعی بود. بعد از بازگشت وزیر امور خارجه و همراهانش از سفر اروپا شایعه شد که امیرتوحید فاضل دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری موج در سوئد مانده و تقاضای پناهندگی کرده است. در حالی که گمانه زنی درباره این قضیه ادامه داشت دیروز ظهر فاضل در توئیترش نوشت:«هر کسی حق دارد برای زندگی خود تصمیم بگیرد. هیچ کس از آینده خبر ندارد. تنها کوته مغزانند که بدون اطلاع حرف می‌زنند.»
به این ترتیب شایعه‌ها جدی‌تر شد و خیلی‌ها رفتار او را که گفته می‌شد به کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مجلس بسیار نزدیک است نقد کردند. این واکنش‌ها را بخوانید: ساسان رئوفی راد: «داداش مظنه قیمت لیست دو تابعیتی، اسکاندیناوی، چند؟ شنیدم امریکای شمالی بالاتره، درسته؟»، دارا نثاری: «امیرتوحیدفاضل، دبیر سیاسی خبرگزاری موج رفته سوئد پناهنده سیاسی شده، این کار رو اگر یکی از خبرنگارای اصلاح‌طلب می‌کرد الان همه بخش‌های خبری صدا سیما بالا تا پایین جریان اصلاحات رو زیر سؤال می‌برد ولی الان کوچک‌ترین اشاره‌ای به این موضوع نمیشه.»، سی‌سی خانم: «خبرنگار خبرگزاری سوپر اصولگرای موج در سفر ظریف به سوئد، پیچاند و با هیأت ایرانی برنگشت! گفته می‌شود این خبرنگار ظاهری افراطی و مخالف دولت هم داشته است!.»، میلاد: «بعد از پناهندگی این خبرنگار با استفاده از فرصت همراهی با ظریف تو سفر خارجه احتمالاً از این به بعد هم تعداد خبرنگاران رو کم میکنن و هم تأیید صلاحیت حفاظتی شون رو سخت تر»، مژگان: «یعنی سفارت‌ها دیگه نمی‌دونن به کی ویزا بدن و کی ندن از بس که هموطن‌های عزیزمون گل کاشتن در مقوله زرنگ بازی و پناهندگی‌»، صاعقه: «اگر خبر پناهندگی راست باشه، شما حق نداری با پول مسلمین بری بالا و همراه ظریف شی در سفرها بعد پناهنده شی چون اینجوری خائنی»، هاتف قاضی زاده: «این آقای امیرتوحید فاضل رفته پناهنده بشه که چی؟ مگه نمی‌گین شناخته شده نبود؟ خوب پناهنده چی شده؟ محکومیت داشته؟ خبری چیزی از جایی داشته؟ آخه رفته گفته که سر چی بهم پناهندگی بدین؟ بعدش هم مگه ممنوع الخروج بوده که از سفر با هیأت‌ استفاده کرده؟ خودش سوار هواپیما میشد می‌رفت دیگه.»، اردوان سیجانی: «آقای امیر توحید فاضل دبیر سیاسی خبرگزاری اصولگرای موج همراه مسئولان به اروپا رفته و ظاهراً در استکلهم درخواست پناهندگی داده.. آقای کریمی قدوسی و بقیه مسئولان؛ چقدر به این بشر اعتماد داشتید؟ چیا بهش گفتید؟».‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7140/20/519910/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها