رئیس ستاد انتخابات کشور:

باید قدرت انتخاب را به مردم بدهیم




جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور  و معاون سیاسی وزیر کشور از شورای نگهبان و سایر نهادهای مرتبط خواست  زمینه حضور تمام سلایق را برای رقابتی کردن روند انتخابات فراهم کنند. به گزارش ایرنا، عرف در گردهمایی معتمدان و سمن‌های  استان مازندران تأکید کرد: باید قدرت انتخاب را به مردم و خرد جمعی واگذار کنیم و تجربه ۳۶ انتخابات در کشور نشان داد که مردم کمتر اشتباه می‌کنند و هر سلایقی که اکثریت را کسب کرد می تواند وارد پارلمان شود.
رسول منتجب‌نیا رئیس‌ هیأت مؤسس حزب جمهوریت ایران اسلامی است در گفت‌وگویی درباره تحزب درباره وضعیت اخیر جریان اصلاحات و آنچه تحت عنوان ضرورت بازسازی و نوسازی این جریان گفت: «کسانی که مدعی اصلاحات هستند و پرچم اصلاح‌طلبی در دست گرفتند، ابتدا باید اصلاحات را در درون خودشان کلید بزنند.»
منتجب‌نیا در گفت‌وگو با تسنیم، مبارزه با فساد، تبعیض، اختلاف طبقاتی و انحصارطلبی را از ویژگی‌های ضروری اصلاح‌طلب بودن عنوان کرد و با تأکید بر نیاز اصلاح‌طلبی به آسیب شناسی درونی افزود: «من معتقدم اگر اصلاح‌طلبان به جای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و اینکه یک روز رقیب سیاسی داخلی خود را مقصر مشکلات کشور بدانند و روزی دیگر امریکا و ترامپ را، اقدام به آسیب‌شناسی و حسابرسی در درون خودشان کنند، می‌توانند باز هم افکار عمومی را جذب کنند.»
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با طرح ضمنی انتقادات خود نسبت به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: «شخصیت‌ها و بزرگان جریان اصلاحات می‌توانند با کنار گذاشتن فردگرایی‌ها، اقدام به ساماندهی احزاب اصلاح‌طلب کنند. اگر چنین امری محقق شود، هم احترام شخصیت‌های ملی حفظ می‌شود و هم احزاب می‌توانند آزادانه به  فعالیت سیاسی بپردازند.»
محمدعلی افشانی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هم در دیداری با اعضای این حزب در استان فارس با بیان اینکه دلیلی ندارد در انتخابات از هر کسی حمایت کنیم، شرکت و حمایت از نهاد انتخابات را وظیفه اصلاح‌طلبان دانست و گفت: «ما نمی‌توانیم بگوییم که در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، تأیید افراد دارای صلاحیت در هر شرایطی بویژه شرایط فعلی کشور وظیفه و پذیرش حق مردم است.» به گزارش ایسنا، او در ادامه افزود: «مهم‌ترین تفاوت انسان با سایر موجودات قدرت انتخاب اوست. اگر مردم بتوانند بین خوبان بهترین را انتخاب کنند، قطعاً سرنوشت بهتری خواهند داشت. وقتی مردم قدرت انتخاب نداشته باشند، نتیجه‌اش فساد و رانت و اختلاس است. باید مردم بتوانند بهترین را انتخاب کنند.»
یک فعال سیاسی اصولگرا نیز به اظهار نظری درباره محوریت ائتلاف اصولگرایان پرداخت.
عزت‌الله یوسفیان ملا در پاسخ به این سؤال ایلنا که کدام یک از شخصیت‌های اصولگرا محوریت اصولگرایان را برای انتخابات امسال به دست خواهد گرفت، گفت: «الان قابل پیش‌بینی نیست و بستگی دارد به میزان تفاهمی که اتفاق بیفتد. الان یک نفر ممکن است کاندیدای اصولگرایی شود و بخشی از خود اصولگراها هم قبولش نداشته باشند. ولی نظر اکثریت دوستان این است بهترین شخصیتی که در شرایط فعلی می‌تواند برای اصولگراها میدان‌داری کند، شخص محمدرضا باهنر است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7140/3/519913/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها