اخبـــار




ایران قهرمان جام جهانی تکواندو شد

مسابقات جام جهانی تکواندو ۲۰۱۹ در چین برگزار شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده ایران در این میدان به عنوان قهرمانی دست یافت. هوگوپوشان کشورمان در اولین گام قزاقستان را با نتیجه ۴۸ بر۳۳ شکست دادند، در ادامه به مصاف نماینده میزبان رفتند و با نتیجه ۶۶ بر ۵۳ به برتری رسیدند؛ در فینال نیز موفق شدند کره‌جنوبی رقیب دیرینه خود را ۷۱ بر ۶۶ از پیش‌رو برداشته و کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند.

کلمبیا برابر نوجوانان والیبال ایران زانو زد

تیم والیبال نوجوانان ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در تونس، کلمبیا را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد. نوجوانان ایران با کسب دو برد، یک باخت و ۶ امتیاز پس از ایتالیا و جمهوری چک در جایگاه سوم جدول گروه B قرار گرفتند. شاگردان وکیلی در آخرین دیدار خود از دور اول گروهی این‌ مسابقات امروز (یکشنبه) ساعت ۲۰ مقابل ایتالیا مدعی عنوان قهرمانی قرار می‌گیرند.

منعی برای حضور زنان در رویدادهای ملی ورزشی نداریم

نشست خبری معاونت توسعه ورزش همگانی و امور فرهنگی صبح دیروز در وزارت ورزش برگزار شد و عبدالحمید احمدی در این نشست به مناسبت هفته دولت درباره ورود زنان به ورزشگاه ها گفت:«ما منعی برای حضور زنان در رویدادهای ملی ورزشی نداریم و امیدواریم این مانع در همه رویدادهای ملی برداشته شود. رویکرد وزارت ورزش متوازن سازی است. همان طور که در دو بازی اخیر والیبال که در ارومیه و اردبیل برگزار شد شاهد بودید که حضور خانواده ها سبب برگزاری هر چه منظم تر و بهتر این دو رویداد شد.»

آیندهوون خواستار جهانبخش، ساراگوسا مشتری چشمی

آیندهوون، یکی از سه غول سنتی فوتبال هلند خواستار جذب قرضی علیرضا جهانبخش شده است که در یک سال و اندی اخیر پیراهن برایتون انگلیس را بر تن داشته است. جهانبخش پیش از آنکه در معامله‌ای 17 میلیون پوندی از آلکمار راهی لیگ انگلیس شود، مقام آقای گلی هلند را با پیراهن این تیم کسب کرده بود اما در انگلیس دوران ناموفقی را سپری کرده است. روزبه چشمی که در ماه‌های اخیر بلاتکلیف بوده، نه رسماً به لیگ قطر پیوسته و نه مجدداً آبی‌پوش شده، مشتری جدیدی پیدا کرده که همانا تیم ساراگوسا از لیگ اسپانیا است. سایت Fotbolistos اسپانیا دیروز با درج خبر علاقه‌مندی ساراگوسا به جذب چشمی، متذکر شد که احتمالاً قراردادی یک ساله بین دو طرف امضا خواهد شد که برای یک سال اضافی هم قابل تمدید خواهد بود.

تکذیب تغییر ملیت ستاره شطرنج ایران

باتوجه به درخشش اخیر علیرضا فیروزجا در شطرنج جهان، اخیراً شایعه‌ای مبنی بر  بازی کردن فیروزجا زیر پرچم فرانسه مطرح شد. فیروزجا  نخستین و تنها سوپر استاد بزرگ تاریخ شطرنج ایران است که در سن ۱۶ سالگی توانسته است این مقام را کسب کند. مهرداد پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج ضمن تکذیب این خبر درباره بازی کردن فیروزجا زیر پرچم فرانسه به ایسنا گفت: «فیروزجا قرار است برای مسابقات به لیگ فرانسه اعزام شود و در لیگ فرانسه به رقابت بپردازد. همچنین به دلیل اینکه برای رفت وآمد به کشور فرانسه مشکلی نداشته باشد این کشور به فیروزجا ویزا داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7140/19/519925/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها